Beantwoord

seniorentelefoon

  • 18 January 2022
  • 5 reacties
  • 3125 Bekeken

Beste

 

voor mijn moeder wil ik een eenvoudige gsm kopen zeg maar een seniorentelefoon ze moet gewoon kunnen bellen en gebeld worden meer niet nu zijn de meeste van die telefoon enkel 2G hoelang ondersteund proximus dit nog ? het is maar dat we nu ene kopen en enkele maanden later niet meer kunnen gebruiken . Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door AntonellaD 20 January 2022, 16:01

Bekijk origineel

5 reacties

Ter info: in de aldi verkopen ze er ook af en toe Bea-fon voor zo’n 50 euro met grote toetsen dus zelf als er bepaalde banden niet meer ondersteund worden valt de prijs van niet hoog.

mss eens met googel search zoeken op 4G senioren gsm’s 

bvb 4G (LTE) - Senioren Mobiele Telefoon (onedirect.co.nl)

Reputatie 7
Badge +4

Sommige buitenlandse operatoren hebben of 2G of 3G ondersteuning reeds stopgezet

Ik vermoed dat Proximus en andere lokale operatoren hier eerder 3G dan 2G zullen afbouwen ten voordele van 4G (en 5G)

en dus dat 2G op de 900 MHz nog enige tijd/jaren in dienst zal blijven 

De frequentiebanden 1800 MHz (2G) en 2100 MHz (3G) zijn op diverse locaties ook bij Proximus reeds deels omgeschakeld voor gebruik 4G 

Er zijn ondertussen ook wel reeds enige tijd “gewone GSM met toetsen ” op 4G beschikbaar bv.

NOKIA GSM 110 4G DS BLACK | Vanden Borre

Nokia 225 dual sim zwart (exellent.be)

Proximus heeft enige tijd terug de “gewone GSM met toetsen” Nokia 8000 4G aangeboden op zijn website

 

Dat klopt een datum waarop dit ongeveer zal gebeuren zal hoogst waarschijnlijk nog niet echt reeds vastliggen!!!

Reputatie 7
Badge +3

@Rudi1914 Ik ga hierover navraag doen en kom hier nog op terug. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Rudi1914  De volgende providers hebben een eigen 2G-netwerk: Base, Orange en Proximus. Momenteel is er bij Proximus nog geen datum gekend wanneer het 2G netwerk niet meer zal worden ondersteund. Aangezien er nog geen officiële datum gekend is, is de verwachting dat het 2G-netwerk zeker nog een aantal jaren beschikbaar zal blijven.
Proximus heeft in zijn partnerschap met Nokia nog een modernisering van het 2G netwerk voorzien tegen 2023. Het 2G netwerk is momenteel nog veel te belangrijk, ook als backup netwerk in geval van problemen of overbelasting van de andere netwerken.

Groetjes,
Antonella

Reageer