Skip to main content

Met de iPhone 14 of nieuwer (alle modellen) kun je de iPhone verbinden met een satelliet om te sms'en naar hulpdiensten, pechhulp aan te vragen, te sms'en naar vrienden en familie en je locatie te delen terwijl je zonder netwerk zit en geen mobiele of wifidekking hebt.

Als men dit (al dan niet per ongeluk) zou gebruiken, wat zijn dan de kosten? Deze ochtend was ik in een winkel waar ik helemaal geen verbindingen mogelijk waren en toen kwam de mogelijkheid van ‘Satelliet’ er te staan.

Als ik goed ingelicht ben geweest, zou Apple deze service gratis aanbieden voor een periode van twee jaar vanaf de aankoop van een in aanmerking komende iPhone 14 of nieuwer  ;wat de de prijzen zullen zijn achteraf daar heb ik nog geen idee van.

&

Een satellietverbinding maken op je iPhone - Apple Support (NL)

Met de iPhone 14 of nieuwer (alle modellen) kun je iPhone verbinden met een satelliet om te sms'en naar hulpdiensten, pechhulp aan te vragen, te sms'en naar vrienden en familie en je locatie te delen terwijl je zonder netwerk zit en geen mobiele of wifidekking hebt.

Enkel dezeSatellietfuncties zijn twee jaar gratis inbegrepen bij de activering van een iPhone 14 of nieuwer (alle modellen).

P.S.

Info m.b.t. tarieven naar satelliet (bv. Immarsat) zijn blijkbaar niet direct terug te vinden maar ik ga ervan uit dat de tarieven (roaming pass en/of buiten bundel van toepassing zouden kunnen zijn) bv.

Gsm abonnementen

Reageer