Beantwoord

Proximus netwerk probleem

  • 22 February 2024
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

Toen wij vanmorgen opstonden en onze GSM/smartphone uit vliegtuigstand haalden had de mijne geen verbinding met het Proximus netwerk. Ik had maximale ontvangst maar kon enkel noodoproepen doen en verbinding maken via WiFi. Ik kon dus wel telefoneren indien nodig.
Mijn vrouw heeft een identiek toestel (andere kleur) en had wel alle netwerk functionaliteit, telefoon, 4G, Wifi, alles werkte.
Raar.

Ik al tellen hoe oud mijn SIM is. 6 Jaar, bijna 7, want voor mijn vorig toestel moest ik overschakelen naar een nano SIM en mijn vorige SIM kon ik enkel met een schaar uitsnijden en dat wou ik niet riskeren.
De SIM van mijn vrouw is al zeker ouder want zij had eerder een toestel met nano SIM.

Bijna was ik op weg naar de PX winkel, toen ik dit bericht zag in HLN:

https://www.hln.be/tech/storing-bij-proximus-opgelost-klanten-kregen-geen-verbinding-met-netwerk~a2c5928a/

Aangezien dat alles bij mij terug werkt zal dat wel de oorzaak geweest zijn. Waarom slechts 1 van de 2 SIMs/toestellen is geraakt zal wel aan de wonderen der techniek liggen, zeker?
 

Maar toch een vraag: wanneer is een SIM aan vervanging toe of technisch verouderd?

icon

Beste antwoord door HadewychT 22 February 2024, 15:35

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Er waren inderdaad problemen op het netwerk deze ochtend, maar gelukkig niet voor iedereen. Dit heeft oa te maken met de verschillende servers, antennes,… waarop de toestellen verbonden worden. 

6 of 7 jaar is al een gezegende leeftijd voor een sim. Zodra je problemen ondervindt zal dit dan ook het eerste zijn dat we laten vervangen. Zolang je geen problemen hebt, mag je deze blijven gebruiken. 

 

Reageer