Skip to main content

Het mobiel netwerk en bellen met Proximus is al volle 2 maanden dramatisch slecht.
Na de Proximus werken (5G upgrade) aan het mobiel netwerk die op 28/04 zogenaamd werden afgerond is de situatie ronduit dramatisch.
Buiten de woning is internet veelal totaal down en bellen is een regelrecht drama. Je mist telefoons en kwaliteit is zelfs met bellen via VoWiFi dramatisch slecht.

Ik heb meermaals contact gehad met Proximus en dat is eveneens een bijzonder negatieve ervaring.
Calls die gemiddeld 20 minuten duren waarbij je in de wacht wordt geplaatst en/of verbinding verbreekt.
Call center agents vanuit NL met heel povere kennis en die geen CRM applicatie hebben waarbij ze de volledige historiek van je ellende te zien krijgen.
Beloftes dat je wordt teruggebeld die niet worden na gekomen, er is geen commitment noch enige customer care op acceptabel nivo.
SIM swap wordt vaak als valse oplossing vermeld, die werd trouwens niet uitgevoerd (systeem doet een technische check of swap Überhaupt nodig is) heb ik mogen vaststellen.
 

Toen Proximus de fout bij mij probeerde te leggen, was de maat vol. Er is massaal ongenoegen te vinden op de lokale Facebook pagina over de slechte Proximus service.
Ondertussen (20/06) heb ik na 2 maanden eindelijk op voicemail de boodschap waarin Proximus erkent dat er een algemene storing is maar dat men geen zicht heeft wanneer alles opgelost zal zijn.
Ze proberen ons nu te paaien met een ‘1 GB sorry data’ activatie, totaal ontoereikend voor de situatie waarin we ondertussen al volle 2 maanden mee te kampen hebben.

Proximus is foute boel, geen respect voor klanten.   

Ik sluit mij hier volledig bij aan. 

Wij ervaren exact dezelfde problemen in Herenthout. 

Blijkbaar is dit wel een algemeen probleem aangezien ook Orange en Telenet gebruikers dezelfde problemen ondervinden. 

Het “van ‘t kaske naar de muur” gezegde is hier wel van toepassing. 

Deze problemen stellen zich in de hele gemeente, wat volgens Proximus “onmogelijk is”. 

Toch is het wel zo. 

De 1GB die klanten ter compensatie krijgen is ook nogal lachwekkend, aangezien deze zelfs niet gebruikt kunnen worden. Mobiele data werken gewoonweg niet in Herenthout. 

Graag ASAP een oplossing voor deze problemen. 


Vooral schandelijk hoe Proximus ons al maanden aan het lijntje houdt en valse info geeft.
De reputatie van Proximus is in Herenthout inmiddels gedaald naar een dramatisch dieptepunt.
Breng dit aub ASAP in orde en informeer jullie klanten op een transparente manier met correcte creditering als compensatie.


Geen reactie van de Proximus Service Engineers op deze klachten posting in dit public forum, zij voelen zich wellicht diep beschaamd.
Het probleem is bij de technische dienst gekend met referentie UTS-010300850.
Hoe je status ervan als klant kan opvolgen kan Proximus Customer Care me niet vertellen noch info wannneer dit precies zal opgelost zijn.
Ik beschouw dit als een priority one bug en verwacht terugkoppeling met actieplan. 
De barslechte situatie in Herenthout impacteert een grote groep, de klachten over Proximus zijn talrijk en krijgen veel negatieve weerklank op sociale media.
Hoe verloopt verdere informering over 'status probleem'?
Een commitment omtrent verwachte datum voor oplossing na 2 maanden miserie is key.
Neem aub jullie verantwoordelijkheid.
De vraag van één miljoen: Wanneer worden onze problemen eindelijk opgelost?
PS: Jullie 0800 22800 nummer werkt in deze critical context absoluut niet


@JH-BE 

@KarenVE

Ik heb jullie berichten overgemaakt aan de betrokken dienst.

wordt vervolgd.

Excuses voor het ongemak.

Groeten

Tina 


@tina.b Bedankt voor je reactie en hopelijk komt er eindelijk een (re)actie vanuit Proximus.

We hebben de afgelopen weken meermaals beloftes en excuses gekregen maar ons probleem wordt niet opgelost. Te gek dat ik afgelopen dagen op een eiland wel perfecte ontvangst had maar dat Proximus geen normale service kan bieden in Herenthout. Een spontane compensatie voor jullie lokale klanten lijkt me logisch maar is wellicht heel naïef van mij. Proximus is vandaag de RTT van de jaren 70 (sorry to say) en dat was eveneens archi-slecht, competitie van extra mobile provider is echt noodzakelijk om jullie enigszins customer minded te maken.

Mijn open vragen waarop ik nog steeds geen antwoord krijg:
Hoe kan je de status van het probleem UTS-010300850 als klant kan opvolgen (jullie Customer Care kan hierop geen antwoord formuleren)?
Hoe verloopt verdere informering over 'status probleem'?
Wie kan ik hiervoor als (SPOC) contact persoon rechtstreeks bereiken (met email-id/phone n°)?
Wie is manager Customer Care bij Proximus voor private market?
De vraag van één miljoen: Wanneer worden onze problemen eindelijk opgelost?

@KarenVE Ik hoop dat negatieve impact op jou business nog meevalt, zoniet adviseer ik je om RTV te contacteren om de wekenlange ellende met Proximus te delen. 

PS: Via TestAankoop heb ik eveneens publieke klacht lopende over Proximus problemen


@tina.b Het probleem dat 1000+ inwoners impacteert, is 11 weken verder nog steeds onopgelost.

Kan je dit aub mee opvolgen en ons informeren omtrent status en verwachte datum qua oplossing?

Hartelijk dank voor je hulp!


@JH-BE 

ai ai, het geraakt moeilijk opgelost. :-(

Er zijn nu al verschillende teams bezig om te zoeken naar oorzaak en oplossing. Echt. 

Ik heb gevraagd ons team op de hoogte te houden.

Oprechte excuses.

Dit is niet hoe proximus het wil. 

vriendelijke groeten

Tina


@tina.b Dag Tina,

Niet prettig om horen maar apprecieer alleszins je transparante communicatie. 

Veel van je anonieme collega's mogen hieraan een voorbeeld nemen.

Actieve network monitoring verloopt blijkbaar mank (problemen werden pas onderkend na talloze klachten) en velen werden bij klantendienst niet au sérieux genomen bij melding van de problemen. Jullie moeten hieruit lessen trekken en absoluut beter doen.

Outsourcing heeft zo zijn limieten.

Hou ons hier op de hoogte aub

Thanks


@tina.b Dag Tina,

Het probleem (sinds 28/04) is vandaag (07/08) na meer dan 3 maanden nog steeds niet opgelost.
Graag een update aub en verdere escalatie.
Dit is echt niet meer ok, ik begrijp Proximus niet meer... 


@JH-BE 

Het spijt me dat het nog niet is opgelost

k Heb nog eens een update gevraagd

Ik heb gezien dat er ook een Testaankoop vraag binnen is (dossier 54831051), deze collega weet nu ook dat we via dit kanaal communiceren.

kwestie van elkaar te informeren..

als ik update krijg, hoor je het…

groeten,

Tina

 

 


@JH-BE 

vreemd, ik krijg net update en zicht op grafieken op antennes: er zijn geen foutmeldingen/problemen meer?

je ervaart het probleem toch als je buiten bent?

Want als je ergens binnen bent, kan het een ander issue zijn?

graag meer info/feedback?


@tina.b Volgens de Proximus grafieken zijn er hier nooit problemen geweest in afgelopen 4 maanden, jullie monitoring functioneert niet.

Ik heb nog geen melding gekregen dat de werken aan de mast succesvol zouden afgerond zijn.

Wat is status ticket UTS-010300850?

Problemen inderdaad met mobile internet op smartphone buiten.


Beste,

 

Ik ben ook wonende te Herenthout en ervaar exact dezelfde problemen.

Zeer slechte tot zelfs geen mobiele verbinding.

Bellen en gebeld worden gaat vaak zeer slecht.


hey.

hoe zit het nu eigenlijk proximus. die problemen hier in herenthout blijven ronduit slecht, wel veel geld vragen voor alles maar problemen oplossen, nee dat kunnen ze niet 

boze groetjes 

ps. als het niet word opgelost dan denk dat ik niks meer ga betalen is zien hoe rap je dan aan de lijn zal hangen 


Er is ons inderdaad gemeld op 7 augustus dat het probleem opgelost was. Vermits jullie toch nog problemen ondervinden ga ik het opnieuw doorgeven aan de verantwoordelijke personen. 

Onze excuses voor het ongemak. 


@HadewychT Naar ons als Proximus ‘klanten’ is er nul communicatie omtrent (verwachte) oplossing voor problemen die ondertussen al 4 volle maanden aanslepen (correctie: wel het advies gekregen van medewerker klantendienst om naar Mobile Vikings te switchen - no pun intended).
In de 3 weken na 7 aug was het mobiel internet eveneens labiel (concreet: variërend met periodes van zwak tot zelfs ‘no service’ signaalsterkte) zoals postings van @Arnevc93  en @stevenvg bevestigen, dus geen idee waarom het probleem als opgelost wordt gemeld. 
@stevenvg @Arnevc93 Ik begrijp je frustatie/boosheid en adviseer jullie om klacht in te dienen met refund voor afgelopen maanden via deze link. Het zou Proximus sieren om haar klanten in Herenthout met publieke communicatie financiëel te compenseren. 
Een klacht indienen via Test Aankoop heeft ook enige visibiliteit binnen Proximus heb ik ervaren maar het blijft een pleister op een houten been. Echt trieste boel...


@JH-BE Er is me bevestigd dat ze op de hoogte zijn dat het probleem nog steeds niet opgelost is en het onderzoek nog bezig is. Ik ben me ervan bewust dat dit een magere troost is. 

Er is interferentie op de antenne waardoor je die problemen ondervindt. Midden juli was deze interferentie sterk gedaald, maar in augustus is die toch terug gestegen. Vandaar dat foutief gedacht werd dat het probleem opgelost was. Deze interferentie kan van op de antenne zelf komen, of van buitenaf en zeker in het tweede geval is niet altijd makkelijk om de oorzaak hiervan te vinden. Het onderzoek loopt ondertussen met hoge prioriteit verder. 

 


@HadewychT Bedankt voor de reactie. 

Hou ons aub op de hoogte obv adequate informatie en escaleer dit met hoogste prioriteit. 4 (VIER) maanden miserie met Proximus ondertussen, niet te bevatten toch...


FYI: als er sprake is van stoorzenders van buitenaf kan dat wel even duren want, dit moet via BIPT gebeuren.  Zij beschikken over de nodige apparatuur en expertise om dergelijke problemen te onderzoeken en eventueel handhavend op te treden, BIPT heeft de bevoegdheid om op te treden tegen overtreders.


Misschien is het voor de inwoners van Herenthout de moeite om de nieuwe compensatiewet van Petra De Sutter eens goed te bestuderen. Deze wet gaat in op 1 november en voorziet een compensatie indien bepaalde basisvoorzieningen zoals internet niet worden geleverd. 


Zelfde probleem stelt zich ook elders. In mijn geval in regio Maarkedal/Horebeke/Brakel. Probleem doorgegeven en zelfs logboek doorgestuurd maar ondertussen al drie weken windstil bij Proximus. Geen verantwoordelijkheidsgevoel. Jammer genoeg zijn er geen alternatieven. Was anders al weg geweest bij Proximus. Ben blij te lezen dat er een tegemoetkoming mogelijk is.


@tina.b @HadewychT @Martin 

Graag een update aub met actieplan 

De problemen zijn onderhand al meer dan 4 maanden bezig, één van de lokale partijen heeft 'Betere GSM-verbindingen' 3x vermeld in verkiezingspropaganda.

Echt pijnlijk hoe Proximus haar 'klanten' behandelt...


Vandaag (3 okt - dus meer dan 5 volle maanden verder) sms gekregen dat het 5G mobiele netwerk actief is (na nogmaals hernieuwing antenne op 26-27 sep - er was al eerdere poging eind april).

Realiteit is dat signaalsterkte constant fluctueert (wat niet ok is) tussen E - 3G - H+ - 4G - 4G+ maar 5G wordt nooit/zelden bekomen. 

Afwachten dus of men finaal komaf heeft gemaakt met heel slechte mobiele ontvangst maar quality control door Proximus en feedback klanten uit Herenthout is welkom/essentieel.

 


Reageer