Proximus 5G



Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Het is een combinatie van een verkeerde inschatting dat iedereen voor de OPPO zou gaan en de onduidelijke,tegenstrijdige informatie die er stond op hun blog en informatiepagina’s gewijd aan 5G.

nu weten we nog altijd niet wat Proximus doet in geval er toch iemand met een ander compatible toestel toch een 5g abo genomen heeft .

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer de klanten screenshots gemaakt hebben van de nog onaangepaste pagina’s over 5G is dat voldoende bewijslast dat ze verkeerd werden ingelicht. Er waren ook geen voetnoten met verduidelijkingen. De kans acht ik zeer klein dat Proximus hier publiekelijk en eerlijk op gaat antwoorden.

Ja en zelf dan nog al staat dit in de voetnoten enz… dan zal iemand in de praktijk  die geïnteresseerd is in een 5G abo,  die gaat waarschijnlijk niet direct naar die details zoeken,   over het algemeen als iemand een S20 gekocht heeft en weet dus dat die ook voor 5G geschikt is zal in eerste instantie uitkijken wat 5G kost en hij daarvoor krijgt aan data volume enz…. en velen die dit Ok vinden, zullen dan maar overgaan tot het aanschaffen van zo’n 5G abonnement tot ze natuurlijk pas dan gaan met verwondering vaststellen dat ze met hun 5G smartphone geen 5G connectie kunnen maken, dan pas zullen van proximus te horen krijgen of via het forum, dat er op de website staat het eigenlijk alleen maar werkt met de OPPO. 
Natuurlijk zal dan ook de opmerking komen jamaar het staat daar en daar op de proximus site ……

Het zou eenvoudig al direct in even grote letters moet staan dat je het in één oogopslag ziet als je deze pagina opent , iets in de zin van “Nu werkt 5G alleen met de OPPO en later komen andere merken en types aan de beurt”

Reputatie 6
Badge +3

Daarin heb je volkomen gelijk. Dat gaat iedereen doen met een 5G toestel die de 5G banden van Proximus ondersteund en kan hun geen ongelijk geven. Het beste is alles accentueren bijvoorbeeld in het vet of grotere letters. Nu hebben ze alles in het geniep gedaan, wanneer geen bewijslast verzamelt dan sta je nergens. Soms kan je nog archive.org gebruiken deze archiveert websites op vaste tijdstippen.

Reputatie 3
Badge +2

Goede morgen

 

zijn  er al vooruitzichten  wanneer  Proximus  een smasung die 5G compatibel is in de etalage gaat zetten, Op diverse sites kan die reeds aangekocht  worden, maar deze smartphones zouden het 5G netwerk van proximus (light) niet aan kunnen.

Reputatie 6
Badge +3

@MADI :  Wanneer ik de Proximus website bekijk is er al een 2 de toestel die 5G light gaat ondersteunen en dat is de OnePlus Nord die je nu kan preorderen. Dus vermoed ik dat het nog wel even gaat duren alvorens Proximus andere goedkopere compatibele producten gaat toelaten.

Nochtans weten ze ook dat samsung veel verkocht wordt du hoe vlugger hoe meer baat ze er ook bij hebben.

Reputatie 6
Badge +3

Je moet het niet verder zoeken dan een exclusiviteitsdeal waar er voor Proximus een vergoeding bijkomt voor elk verkocht toestel van hun partners. Dat is puur een businessmodel. Ook omdat het nog steeds in testfase is.

Ja dat wel natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +3

De OnePlus Nord is al een “iets goedkoper” toestel dan de Oppo.  Dat is ook hun filosofie een heel duur model en wat goedkoper model.

ja maar de meerderheid van de klanten moeten  dan wel zo’n toestel willen natuurlijk

Reputatie 6
Badge +3

Nu willen ze enkel de early adopters bereiken die al willen proeven van 5G light. Ik ga volledig akkoord met jouw stelling. Proximus kan nu nog inroepen dat ze enkel de compatibiliteit wil uittesten van 5G light met hun partnertoestellen en daarom de andere fabrikanten weren. 

ja ik veronderstel toch ook dat proximus wel bewust weet wat ze doen :slight_smile:

De s20 ultra staat nu op de lijst zie ik. Ik beschik over zo een toestel. Op dag 1 heb ik een 5G abbo genomen, proximus had me goed liggen. Ik woon in Waregem waar er normaal gezien 5G zou moeten zijn. Helaas werkt het nog niet…

https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g_devices/particulieren/toestellen/winkel/cr-5g-devices.html

Proximus moet ook de activatie  5G uitvoeren voor het toestel , morgen zullen de proximus medewerkers je verder kunnen helpen als ze hier terug langskomen.

Reputatie 6
Badge +3

Voor compatibiliteit is het ook noodzakelijk dat Samsung een firmware upgrade beschikbaar moet stellen. Controleer of er geen update beschikbaar is voor 5G compatibiliteit met het Proximus test netwerk.

zelf na correcte update zal het net zo zijn als met 4G, VoLTE  enz...dat ook bij proximus moet geactiveerd staan.

Reputatie 6
Badge +3

Klopt inderdaad.

Morgen brengt Proximus hopelijk meer duidelijkheid / oplossing :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

Zowel in Waregem als in Kortrijk zou deze connectie moeten werken op dit 5G netwerk.

Helaas in Waregem nog steeds geen waar voor mijn geld... Proximus graag feedback? Op jullie site staat dat Oppo en Samsung compatibel zijn met jullie 5G netwerk!

Mijn abbo loopt al van dag 1dat jullie dit verkochten.

Vandaag gaan zwemmen in Kortrijk. En daar zag ik even het 5G symbool. Komt goed vermoed ik.

 

Ter info: pas maandag komt hier iemand van Proximus zelf terug langs op het forum

Bellen naar 0800 22 800 in het weekend kan wel

Reputatie 3
Badge +2

sinds een paar dagen verkoopt proximus  samsung smarthpone   Galay note 20 5G en  de Galaxy S20 ultra 5G

 

Op het eerste zicht , zijn  deze 2 toestellen  5G compatibel

maar als we verder kijken kunnen ze alleen  4G en 3G aan

geen vermelding van banden die  kunnen gebruikt worden

weet iemand hier meer over

 

Reageer