Beantwoord

Problemen met bellen via wifi werkt soms niet

  • 18 April 2024
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

Ik ben rond november overgestapt van telenet naar proximus omdat telenet toen geen e-sim op telefoon had. Na de overstap merk ik dat ik dikwijls geen oproep kan ontvangen wanneer ik via wifi ben verbonden.

Ik werk veel van thuis waar er een slecht 4G netwerk is en dus verplicht ben om via wifi te werken. Bij telenet nooit een probleem gehad. Nu echter …

Soms, dus niet altijd, ligt het toestel langs mij en krijg ik de melding dat iemand mij heeft proberen te bellen zonder een bericht na te laten. Wanneer ik terugbel blijkt dat men dadelijk het antwoordapparaat kreeg. Op een moment was ik aan het internetten, whatssapp versturen, etc en kwam een sms niet binnen, of kreeg ik geen oproepen binnen. Aan de wifi kan het dus niet liggen.

Ik heb ondertussen al met meer dan twintig eerstelijns proximus medewerkers aan de lijn gehad(ik ken het menu ondertussen vanbuiten), die zeker behulpzaam waren. Zij zullen het probleem “escaleren” maar als er iemand terug belt, kan ik het probleem opnieuw uitleggen, waarna het opnieuw geëscaleerd wordt. Frustrerend. Wij zijn 18 april en het ticket staat al open van eind februari!

Ik heb alle procedures en voorgestelde stappen ondernomen. Instellingen, controle wifi-netwerk, nieuwe modem telenet(ja de wifi is van telenet), controle toestel bij apple, van e-sim naar nieuwe simkaart gegaan, you name it. Allemaal tevergeefs. Maar een “echte proximus expert” die belt niet terug. De berichtjes “Beste Proximus-klant, je tijd is kostbaar,...we bellen je terug” doen mijn frustratie alleen maar groeien.

 

Heeft er nog iemand dit probleem? Soms niet bereikbaar zijn via het wifinetwerk? Soms zelfs niet kunnen bellen via wifi, terwijl de wifi gewoon werkt?

 

icon

Beste antwoord door Martin 18 April 2024, 13:03

Bekijk origineel

7 reacties

ik had dit vroeger ook voor en daarom zet ik als ik thuis ben, waar de mobiele ontvangst ontoereikend is, mijn smartphone op vliegtuigmodus en schakel alleen wifi terug in, dan ondervind ik geen problemen meer. 

Beste Martin,

Bedankt voor je feedback.

Dat is dan telkens een gedoe als je even naar buiten gaat of vertrekt. Ideaal om te vergeten en er pas na een half uur aan denken als je in de wagen zit. Ik vrees dat ik dan nog mer oproepen ga missen.

 

Mvg,

Steven

Je kan eens kijken of deze (Android) app  (of een alternatieve app) een uitkomst is.
Dan zou je op basis van een parameter (locatie of wifi bereik of bluetooth-dongle) een bepaalde actie (zoals bijv. “activeer wifi”)moeten kunnen kiezen.

Ik heb er ooit een artikel over gelezen, maar heb er zelf geen ervaring mee. In dat artikel - dat eigenlijk over het nut van dongles ging, herinner ik me - werd beschreven hoe je aan de voordeur wifi aan/uit kon zetten en in de auto gps en 4g (de)activeren.

@emigall 

Ik weet niet of het een iphone is die je hebt, anders moet je eens proberen door wifi assistentie uit te zetten of je dan nog hinder ondervindt.

Die kende ik nog niet Martin. Ik zal het eens proberen. Thx voor de tip.

Nope, wifi assistentie uitzetten, lost het probleem niet op 😔

Je kan eens kijken of deze (Android) app  (of een alternatieve app) een uitkomst is.
Dan zou je op basis van een parameter (locatie of wifi bereik of bluetooth-dongle) een bepaalde actie (zoals bijv. “activeer wifi”)moeten kunnen kiezen.

Ik heb er ooit een artikel over gelezen, maar heb er zelf geen ervaring mee. In dat artikel - dat eigenlijk over het nut van dongles ging, herinner ik me - werd beschreven hoe je aan de voordeur wifi aan/uit kon zetten en in de auto gps en 4g (de)activeren.

Dan kom ik terug op deze app. Er moet toch een iphone alternatief zijn ?
 

Reageer