Vraag

Problemen met bellen en gebeld worden

  • 22 September 2023
  • 11 reacties
  • 527 Bekeken

Beste

Iemand die ik probeer te helpen heeft problemen met bellen en gebeld te worden op haar gsm.

Als iemand haar probeert te bellen, dan komt deze persoon direct op de voicemail van de gebruiker terecht.

De gebruiker ontvangt daarna wel direct een sms dat iemand haar proberen te bellen heeft.

Het ontvangen van sms’en lukt dus wel en en mobiele data gebruiken gaat ook.

Wanneer ze haar simkaart in een andere gsm plaatst doet het probleem zich niet voor en kan ze wel gewoon bellen en gebeld worden.

 

Hetgeen we al geprobeerd hebben is volgende, maar het probleem blijft zich voordoen:

  • GSM herstarten
  • Bellen via wifi inschakelen
  • Cache van de telefoon app legen
  • Controleren of “Niet storen” uitgeschakeld staat
    • Staat uit
  • Controleren bij “Namen toegangspunten” of “Proximus internet” geselectered is
    • Is geselecteerd
  • Instellingen onder “SIM-Beheer” gecontroleerd
    Hier krijgen we het onderstaande resultaat, wat hetzelfde is als ik ook krijg op mijn gsm met een Proximus abonnement die geen problemen heeft.
  • Getracht om “Oproepen blokkeren” te controleren
    Wanneer we dit doen krijgen we onderstaande foutmelding.
    Dit is ook de enige foutmelding die we ergens te zien krijgen.
     

De gsm (Samsung Galaxy A53 5G - Model SM-A536B/DS) werd in oktober 2022 aangekocht in een Proximus verkoopspunt en de problemen zouden zich voordoen sinds 6 augustus 2023. Op die dag had de gebruiker weinig bereik en dit bleef toen duren.

Wanneer de gebruiker langsgaat bij het Proximus verkoopspunt waar ze de gsm gekocht heeft zeggen ze daar dat ze er daar niets aan kunnen doen omdat zij “maar” een verkoopspunt zijn en dat de gebruiker naar de technische dienst moet bellen.

Wanneer ze dan naar de technische dienst belt, dan zeggen ze daar dat de gebruiker naar een winkel dient te gaan dus op deze manier geraakt ze niet echt verder.

 

Hebben jullie een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken of suggesties voor eventuele stappen die we nog zouden kunnen proberen?

Indien jullie het gsm-nummer van de gebruiker in kwestie nodig hebben om bepaalde zaken te kunnen controleren, dan mogen jullie het uiterard laten weten!

 

Alvast bedankt voor jullie hulp/suggesties!

 

Met vriendelijke groet

Niels Gevers


11 reacties

@GeversN probeer toch eens het volgende of dit helpt 

typ  #21# en druk je op de gesprekstoets

Ter info: van PX zelf komt pas maandag hier iemand terug langs

Nog wat bijkomende tips: Geen inkomende of uitgaande oproepen op je gsm? | Proximus

 

Reputatie 1

Is een algemeen probleem dat zich voordoet bij Proximus. Identiek zelfde probleem op GSM echtgenote.  Een Motorola , formidabele toestellen maar nietb ondersteund door, Proximus.

Teneur van Proximus, nieuw toestel kopen of zelfs aanraden om van  provider te veranderen!!!!

 

@GeversN probeer toch eens het volgende of dit helpt 

typ  #21# en druk je op de gesprekstoets

Ter info: van PX zelf komt pas maandag hier iemand terug langs

Nog wat bijkomende tips: Geen inkomende of uitgaande oproepen op je gsm? | Proximus

 

Dag Martin

Bedankt voor de suggestie!

 

Wanneer we dit proberen krijgen we volgende foutmelding te zien:


De meeste zaken vanop de site van Proximus hebben we uitgevoerd enkel stap “4. Schakel oproepdoorschakelingen uit” hadden we nog niet geprobeerd.
Wanneer we dit doen krijgen we volgende te zien:
 

 

Heb je eventueel nog andere suggesties die we kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet
Niels Gevers

Reputatie 7
Badge +3

@GeversN 

probeer eens ##21#

 

Wat geeft dit?

Geert

@GeversN

probeer eens ##21#

 

Wat geeft dit?

Geert

Dag Geert

Bedankt voor de suggestie!

Dit geeft helaas eenzelfde foutmelding als bij de 2 andere codes.

Met vriendelijke groet
Niels Gevers

Ik lees dat “ Wanneer ze haar simkaart in een andere gsm plaatst doet het probleem zich niet voor en kan ze wel gewoon bellen en gebeld worden.”
Het ligt dus niet aan de SIM.

Het ligt er ook niet aan dat het toestel (Samsung A53) niet ondersteund wordt door Proximus, want het wordt verkocht door (en is aangekocht bij) Proximus.

Conclusie: het is een instelling van het toestel zelf of een defect.
Qua instellingen kan je normaliter zelf nummers blokkeren in de telefoon app.
Kan je dit eens controleren (telefoon app - instellingen) of dit niet - per ongeluk uiteraard - is gebeurd?
 

Reputatie 2
Badge

@GeversN 

Zou het gsm toestel eens helemaal resetten naar de fabrieksinstellingen.

 

@GeversN

Zou het gsm toestel eens helemaal resetten naar de fabrieksinstellingen.

 

Dat durfde ik al niet zomaar voorstellen.

Dag Mutli, Patrick1981

Eerst en vooral bedankt voor jullie feedback!

Het resetten van de gsm naar fabrieksinstellingen is iets wat ik liefst als allerlaatste optie zou willen houden omdat dat nogal wat ongemak meebrengt.

Het is inderdaad zo dat het probleem zich niet voordoet wanneer de gebruikster haar simkaart in een andere gsm steekt. 

Echter doet het probleem zich ook niet voor wannaar haar man, die ook een simkaart heeft van Proximus en die in hetzelfde abonnementen/klantnummer zit als de gebruikster, zijn simkaart in de gsm van de gebruikster steekt.

Daarom dacht ik eerder dat het een specifieke instelling was op de gsm zelf maar wanneer we deze proberen te bekijken wanneer de simkaart van de gebruikster in de gsm zit dan krijgen we telkens onderstaande foutmelding zoals bijvoorbeeld bij het willen bekijken van de instelling "Oproepen blokkeren"

Die fout doet mij persoonlijk eerder aan iets met de simkaart denken, maar dat is echter het enige type fout dat we krijgen, samen met degene die we zien als we de optie #21# of ##21# proberen in te geven (zie screenshots hierboven).

Hebben jullie daarom eventueel nog andere suggesties buiten het terugzetten van de gsm naar fabrieksinstellingen?

Weten jullie misschien of er een nummer beschikbaar is dat je kan bellen als je zowel via de helpdesk als via een servicecenter niet verder geholpen kan worden? Deze blijven de gebruikster helaas naar elkaar verwijzen en daar geraakt ze dus niet echt verder mee.

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet 

Niels

Reputatie 7
Badge +4

@GeversN Kan je in je profiel het nr van die persoon plaatsen zodat we dit hier kunnen nakijken ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).
 

@GeversN Kan je in je profiel het nr van die persoon plaatsen zodat we dit hier kunnen nakijken ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).
 

Beste HadewychT

Bedankt voor je reactie!

Ik heb het gsm-nummer toevoegd aan het veld telefoonnummer van mijn profiel.

Indien bijkomende informatie vereist is, dan mag je het uiteraard laten weten.

Met vriendelijke groet 

Niels Gevers

Reageer