Beste
Iemand die ik probeer te helpen heeft problemen met bellen en gebeld te worden op haar gsm.
Als iemand haar probeert te bellen, dan komt deze persoon direct op de voicemail van de gebruiker terecht.
De gebruiker ontvangt daarna wel direct een sms dat iemand haar proberen te bellen heeft.
Het ontvangen van sms’en lukt dus wel en en mobiele data gebruiken gaat ook.
Wanneer ze haar simkaart in een andere gsm plaatst doet het probleem zich niet voor en kan ze wel gewoon bellen en gebeld worden.
Hetgeen we al geprobeerd hebben is volgende, maar het probleem blijft zich voordoen:
- GSM herstarten
- Bellen via wifi inschakelen
- Cache van de telefoon app legen
- Controleren of “Niet storen” uitgeschakeld staat
- Staat uit
- Controleren bij “Namen toegangspunten” of “Proximus internet” geselectered is
- Is geselecteerd
- Instellingen onder “SIM-Beheer” gecontroleerd
Hier krijgen we het onderstaande resultaat, wat hetzelfde is als ik ook krijg op mijn gsm met een Proximus abonnement die geen problemen heeft. - Getracht om “Oproepen blokkeren” te controleren
Wanneer we dit doen krijgen we onderstaande foutmelding.
Dit is ook de enige foutmelding die we ergens te zien krijgen.
De gsm (Samsung Galaxy A53 5G - Model SM-A536B/DS) werd in oktober 2022 aangekocht in een Proximus verkoopspunt en de problemen zouden zich voordoen sinds 6 augustus 2023. Op die dag had de gebruiker weinig bereik en dit bleef toen duren.
Wanneer de gebruiker langsgaat bij het Proximus verkoopspunt waar ze de gsm gekocht heeft zeggen ze daar dat ze er daar niets aan kunnen doen omdat zij “maar” een verkoopspunt zijn en dat de gebruiker naar de technische dienst moet bellen.
Wanneer ze dan naar de technische dienst belt, dan zeggen ze daar dat de gebruiker naar een winkel dient te gaan dus op deze manier geraakt ze niet echt verder.
Hebben jullie een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken of suggesties voor eventuele stappen die we nog zouden kunnen proberen?
Indien jullie het gsm-nummer van de gebruiker in kwestie nodig hebben om bepaalde zaken te kunnen controleren, dan mogen jullie het uiterard laten weten!
Alvast bedankt voor jullie hulp/suggesties!
Met vriendelijke groet
Niels Gevers