Vraag

probleem identificatie pay and go

  • 12 January 2020
  • 24 reacties
  • 984 Bekeken

Omdat ik verander van werk en m'n mobiele nummer van het werk wens over te nemen, werd m'n nummer omgezet van abonnement naar Pay & Go. Ik heb gisteren Proximus sms ontvangen om deze online te identificeren. Maar dit werkt niet, ik krijg steeds melding terug "Geen geldig nummer". Terwijl het nummer wel degelijk juist is (ook gecheckt met #122#)

Kan iemand me helpen aub? (Ik heb geen tijd om naar een proximus winkel te gaan)


24 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@seppe.meeus 

kan je aub in je profielgegevens het betrokken gsm nummer invullen ?

Heb je een proximus klantennummer ?

Graag zo veel mogelijke info om te kunnen laten nakijken

groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@seppe.meeus Indien dit het gsm-nummer betreft dat ik kan terugvinden in je profielgegevens: dit nummer staat momenteel nog actief als abonnement via de werkgever. Groetjes, Antonella

Beste,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem en zou mijn gsm dringend nodig hebben.

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Mvg,

Tom

Reputatie 7
Badge +4

Ter info: 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_id/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/uw-pay-and-go-kaart-identificeren.html

Proximus medewerkers komen pas morgen terug op dit publieke forum

P.S.

Indien het betrokken nr nog op naam van uw vorige werkgever zou staan zoals hierboven aangeduid, vrees ik dat of Proximus vertraging heeft met de update of dat uw vorige werkgever Proximus nog niet heeft ingelicht over de wijziging

Enkel Proximus medewerkers kunnen uw uitsluitsel geven (indien u over een document hieromtrent zou beschikken kunt u het aan een Proximus medewerker op zijn/haar vraag via een privé bericht overmaken en uiteraard best niet via dit publieke forum

 

Reputatie 7
Badge +3

@Tom DP Is uw probleem ondertussen verholpen, indien niet, welke foutmelding krijgt u? Gaat het over het nummer dat in uw profiel staat?Groetjes,Joel

@Tom DPIs uw probleem ondertussen verholpen, indien niet, welke foutmelding krijgt u? Gaat het over het nummer dat in uw profiel staat?Groetjes,Joel

Dag Joel,

Ik heb het zojuist nagekeken en mijn probleem is er nog steeds. Als ik bel naar het 1911, krijg ik te horen dat mijn nummer geblokkeerd is met als gevolg dat ik onbereikbaar ben en zelf ook niet kan bellen/smsen/internetten.

Het gaat inderdaad over het telefoonnummer en de gegevens die ik in mijn profiel heb gezet.

Mvg,

Tom

Reputatie 7
Badge +3

@Tom DP Heeft u ook al eens getest via https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/mobiel/prepaidkaarten/identificatie-van-je-prepaidkaart.html?v1=shorturl&v6=id  Indien via die mogelijkheden het ook niet lukt laat het mij weten dan maak ik een dossier aan voor verder onderzoek.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

Via bovenstaande link heb ik mij al meermaals proberen te identificeren. Helaas is dit nog niet gelukt.

Ik heb eerst een herlading gedaan via de MyProximus app op mijn iPhone aangezien dit ook mijn telefoonnummer zou moeten identificeren. Het bedrag staat momenteel op mijn Pay&Go opgeladen, toch blijf ik ‘geblokkeerd’.

Daarna heb ik mij proberen identificeren via eID (bovenstaande link). Ik krijg echter, zoals velen op dit forum, de foutmelding: “Gelieve een geldig Pay&Go nummer in te geven” (terwijl wel degelijk het juiste telefoonnummer wordt ingegeven, check reeds gedaan via #122#).

 

Reputatie 7
Badge +3

@Tom DP Ik heb een dossier 45396792 overgemaakt aan de bevoegde dienst.Zij zullen het verder onderzoeken en dan ook zelf terug contact met u opnemen.Excuses nogmaals. Groetjes,Joel

Beste,

Wanneer ik mijn pay en go probeer te identificeren, krijg ik een technische fout.

GSM nummer: zie profiel

Bedankt!

TIP : zet best geen privé gegevens op het openbaar forum maar wel in je forum profiel
→ https://nl.forum.proximus.be/settings/profile (terwijl je op het forum ingelogd bent)
in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
bvb in he vak “Ticket (Privé)” kun je alle bijkomende informatie zetten.

@ulrikedebacker lukt het ook niet via deze weg:

→ https://www.proximus.be/prepaid-identification/nl/Segment-Q4-template/ZWP__/identification

door je Pay&Go nummer en Simkaartnummer in te vullen dat je wil identificeren

Algemen Info Identificeren: http://proximus.be/identificeren

@Martin nee, ik heb het via daar al enkele keren geprobeerd en krijg telkens het volgende:

 

Als iemand van het prox forumteam hier de draad opneemt kunnen ze ook even natrekken wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@ulrikedebacker  Heb je reeds cookies en surfgeschiedenis verwijderd en/of geprobeerd via een andere browser? Heb je verder alle manieren van identificatie uitgeprobeerd?
www.proximus.be/identificeer

Indien dit het gsm-nummer betreft dat ik kan terugvinden in jouw profiel: dit nummer is geen prepaid, maar een abonnement op naam van de werkgever.

Groetjes,
Antonella

Zelfde probleem hier : m.b.t. omzetting (werk)abonnement naar Pay&Go kaart : identificatie van Pay&Go kaart lukt niet .

Omzetting van abonnement (werk) naar Pay&Go kaart lukt niet :

  • verschillende pogingen (op verschillende apparatuur gsm, laptop enz) om de Pay&Go-kaart te activeren/identificeren via Proximus website maar lukt totaal niet.  Soms wordt de Pay&Go-nummer niet herkend en geraken we niet verder dan de eerste pagina; soms lukt het echter wel maar loopt het vast op de pagina met keuze van het bedrag; op die pagina is het niet mogelijk om een bedrag in te typen (zie foto hieronder :)
     Uiteindelijk wel gelukt om een bedrag te laden op de Pay&Go-kaart via de website https://www.proximus.be/reloadonline/nl/id_index/all/online-herladen.html en 15€ succesvol kunnen storten.  Echter geen bevestigings-sms ontvangen op de gsm...

 

  • Bij nazicht via de gsm wordt steeds gemeld dat de Pay&Go-gegevens niet opgeslagen zijn, dat er een technische fout is.  Bij bellen van het opgegeven nummer wordt gemeld dat de sim-kaart niet geregistreerd en geblokkeerd is.  Ook vermelding dat de kaart niet geïdentificeerd is… (terwijl we die identificatie al verschillende keren tevergeefs hebben proberen te doen)

@Joel M Ik heb hetzelfde probleem als hierboven vrees ik.  Had hiervoor deze morgen al een reactie aangemaakt op een ander forum (zie hieronder kopie

Quote : Omzetting van abonnement (werk) naar Pay&Go kaart lukt niet :

  • verschillende pogingen (op verschillende apparatuur gsm, laptop enz) om de Pay&Go-kaart te activeren/identificeren via Proximus website maar lukt totaal niet.  Soms wordt de Pay&Go-nummer niet herkend en geraken we niet verder dan de eerste pagina; soms lukt het echter wel maar loopt het vast op de pagina met keuze van het bedrag; op die pagina is het niet mogelijk om een bedrag in te typen (zie foto hieronder :)
     Uiteindelijk wel gelukt om een bedrag te laden op de Pay&Go-kaart via de website https://www.proximus.be/reloadonline/nl/id_index/all/online-herladen.html en 15€ succesvol kunnen storten.  Echter geen bevestigings-sms ontvangen op de gsm...

 

  • Bij nazicht via de gsm wordt steeds gemeld dat de Pay&Go-gegevens niet opgeslagen zijn, dat er een technische fout is.  Bij bellen van het opgegeven nummer wordt gemeld dat de sim-kaart niet geregistreerd en geblokkeerd is.  Ook vermelding dat de kaart niet geïdentificeerd is… (terwijl we die identificatie al verschillende keren tevergeefs hebben proberen te doen)

Unquote

 

Is het mogelijk om hiervoor ook een dossier op te maken en over te maken aan de bevoegde dienst (het betreffende gsmnummer staat in mijn profiel)… ? Alvast bedankt !

Reputatie 7
Badge +3

@FDBDE 

ook voor jou is er een dossier voor nazicht opgemaakt

onze collega’s houden je verder op de hoogte.

Excuses voor het ongemak.

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@FDBDE Ik heb hiervoor een dossier 46701336 aangemaakt.De dossierbeheerder zal het nakijken en zelf terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

@Joel M ondertussen heb ik dankzij @tina.b contact gehad met een top Proximus medewerker en dit is sinds vandaag in orde. Reden van kaartblokkage ken ik niet echt maar we hebben toch een oplossing kunnen vinden (nl. het nummer onderbrengen onder m’n zakenaccount). Bedankt nog es voor jullie hulp !

Reputatie 7
Badge +3

@FDBDE Fijn om te horen dat alles in orde is gekomen. Dan sluit ik uw dossier 46701336 af als ok.Groetjes,Joel

Hallo,

Is dit probleem opgelost geraakt?

Ik heb exact hetzelfde probleem. Probeer te identificeren via een adres. Ik krijg de suggesties via een dropdown en als ik wil bevestigen krijg ik de melding ‘verkeerd adres’

Reputatie 7
Badge +3

@WouterVE Sorry voor late reactie.Is het ondertussen in orde gekomen.Groetjes,Joel

Reageer