kan iemand van proximus eens laten weten wanneer zij die ‘diensten voor derden’ zullen blokkeren.
er is ondertussen weeral 4€ gestolen van m’n sim kaarttje hoewel dit momenteel niet gebruikt wordt !
Dag @Franki_01 Ik heb hiervoor dossier 51604630 aangemaakt, de beheerder van dit dossier neemt contact met u op. Groetjes
Dag Luc
tot op heden heb ik nog niemand gehoord. Ik zou graag hebben dat op deze sim kart de ‘diensten voor derden’ geblokkeerd worden...
@Franki_01 ik vraag de dossierbeheerder om je te contacteren. Groetjes, Heidi
Beste,
ik zie dat er op 22/11 opnieuw 10€ werd opgeladen… die zijn op 1€ na opnieuw verdwenen van de pay & go zonder dat dit kaartje gebruikt wordt (ligt momenteel gewoon in de kast tot dit probleem is opgelost !). de diensten voor derden zijn dus nog altijd actief ...
Ik vrees dat dit gewoon zal blijven doorgaan totdat de afzender geïdentificeerd is en het betrokken op één of andere manier onwetend onderschreven abonnement stopgezet wordt
Ik weet niet of het plaatsen van het betrokken Pay&Go SIM-kaartje in een GSM/smartphone u nog zou toelaten te afzender zelf te identificeren en een formele klacht in te dienen om al uw ondertussen verloren beltegoed te recupereren
Het is mijns inziens evenwel hoog tijd dat de dossierbeheerder met een oplossing van zich laat horen, indien nodig beroep doen op de ombudsdienst telecom (maar dan bent u ook voor een paar weken tussen hem en Proximus en tussen hem en uzelf vertrokken)
ik denk dat ik een nieuw pay&go kaartje zal aanschaffen en daarop onmiddellijk de ‘diensten voor derden’ laten blokkeren als dit mogelijk is.
inderdaad bv. ter plaatse in een shop en aldaar laten activeren - met beperking voor alle diensten door derden - vooraleer u buiten stapt
dit is zoals reeds aangestipt een wettelijke verplichting (voor “premium” sms- en telefoonnummerreeksen)
momenteel lijkt het opgelost, het geld verdwijnt niet meer … diensten voor derden zijn geblokkeerd en heb het sim kaartje in een GSM gestopt om zo de nog actieve nummers te kunnen achterhalen om een ‘STOP’ te sturen. Bedankt voor alle hulp.
@Franki_01 Bedankt om ons hiervan op de hoogte te houden.
maar wat ik nu niet 100% kan uit je antwoord besluiten is of het opgelost is door een nieuwe P&G kaart (=nieuw telefoonnr.) aan te schaffen
nee, ik heb geen nieuwe aangeschaft. Mebn heeft de diensten voor derden geblokkeerd, uitgenomen diegene die al actief zijn kunnen ze niet, dit kan enkel zelf door ‘STOP’ te sturen, daarom heb ik het sim kaartje in een oude gsm geplaatst tot ik berichtjes kreeg zo dat ik wist van welk nummer ze kwamen. Na het sturen van STOP was het gedaan.
@Franki_01 Mss ook interessant om weten, voor het geval er nog zijn die dit voorkrijgen, is over welke instelling deze dienst door derden was ?
In ieder geval bedankt voor je info.
het nr was 9900 en had iets te maken met voetbal pronostieks ofzo
Ik had hetzelfde voor. Op het voorlopige einde van de zoektocht kom ik uit op :
“Jess Media“ die me zonder toestemming abonneert op “Mobifun”, en Proximus weet zogezegd van niets. Zonder schaamte, die bedrijven :)
@George.be TIP: Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze de draad hier opnemen, om dit verder te onderzoeken: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
@George.be Ik heb dossier 52087310 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het nakijken/onderzoeken en zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel