Skip to main content

Ik heb een Pay&Go nummer in mijn alarminstallatie zitten, heb op 2 november het krediet opgeladen met 10€ en nu staat hij al terug op 0,8€. Bij nazicht in de oproep/herlaadgeschiedenis zie ik de oplaadbeurt staan van 02/11 en daarna begint dit nummer zichzelf blijkbaar op te bellen waardoor het krediet nu terug op 0,8€ staat… hoe kan dit ?? het gaat om nr 0476076318

 

Is dit niet gewoon om de verbinding regelmatig te controleren of die in orde is.

Eigen nummer in lijst van op te roepen controle nummers?


= Het nr 0476076318 belt zichzelf op en komt omwille van “nummer bezet” op de voice mail van het betrokken nummer terecht

→ bv. indien (nog) mogelijk voice mail van dit Pay&Go nr laten uitschakelen


Dit nummer is al meer dan drie jaar in dienst zonder problemen, dient enkel voor het versturen van een SMS bij alarm. Het is pas sinds enkele weken dat ik ontdek heb dat het krediet op 0,8 stond, na herladen was dit na een twee dagen opnieuw op 0,8. Zou het kunnen dat dit nummer gehackt is?


ik vind het ook vreemd dat in de oproepgeschiedenis (zie printscreen in eerste bericht) geen startuur en tijdsduur staat ingevuld of is dit normaal bij een pay & go, anders zou ik kunnen zien of de oproepen van het simkaartje zelf komen want meestal staat het alarm buiten dienst , het is enkel ‘s nachts en tijdens afwezigheid dat dit aanligt. hartelijk dank


In principe zou u in de historiek inderdaad startdatum/tijdstip en duur van het gesprek moeten zien

Proximus medewerkers zullen mogelijks vanaf maandag eventueel meer duidelijkheid kunnen verschaffen

Ik vermoed niet dat uw nummer gehackt is, maar dat om één of andere reden de voice mail van uw Pay&Go in het verleden niet actief stond maar recentelijk geactiveerd geweest is (cfr Fr- forum waar reeds meermaals gesteld werd dat de voice mail van Pay &Go automatisch aan staat en door de klantendienst niet meer mag gedeactiveerd worden en dat indien een medewerker dit toch zou doen deze vroeg of laat toch automatisch terug zou komen aan te staan)

Uiteraard kan ik mij vergissen, hopelijk kan Proximus duidelijkheid verschaffen m.b.t. starttijdstip en type verkeer

Over welk alarmsysteem praten we hier? 

 


Inderdaad ik heb hier ook al gelezen dat P&G gelijk staat voor voicemail altijd aan en daarom dat er hier ook zoveel gepost wordt door P&G gebruikers dat het hen niet lukt om hun P&G voicemail uit te zetten, de vraag blijft natuurlijk wel waarom je dit nu ineens voor hebt en vroeger niet? Enfin we wachten best tot maandag op een reactie van iemand van Proximus zelf.


alvast bedankt. Heb zopas eens het pay & go herladen met 5€, de volledige installatie ligt af en kan dus zelf geen telefoontjes o sms sturen. Zal nu eens zien of die 5€ blijft staan 😉.


&

Kijk ook eens na of in uw MyProximus account voor dit Pay&Go nr de zgn. “diensten door derden” af staan

Dit is de enige andere reden vermoed ik die ook een eventueel verlies van belkrediet zou kunnen verklaren

= een door (bedrijf) X onterecht zonder uw (expliciet) akkoord geactiveerd abonnement op dergelijke diensten

 

Hopelijk kunnen Proximus medewerkers uw vanaf maandag duidelijkheid verschaffen

 


@Franki_01 dat is ook al een goede test. 

Maar je alarmsysteem doet die af en toe testen om de verbinding te testen? en weet je ook op welke manier juist dit gebeurt. Want die bedragen lijken mij te klein voor diensten door derden.


@M_016 ik heb eens voor mijn P&G+ gekeken op myproxius en vind daar nergens iets van terug over diensten door derden, dus ik vermoed dat Proximus dit alleen kan controleren?


Ik vind die diensten voor derden ook niet terug. Wel zie ik dat de voice mail uit staat.

Dit alarm systeem doet geen testen. Het is enkel een SMS module die via een contact gestuurd wordt om een SMS te genereren. Het typ is Mobeye CM2000. Doet dus zeker geen gesprekken enkel het sturen van een SMS maar dit verschijnt niet in de oproepgeschiedenis (er waren er ook geen). Kan wel eens een SMS generen om te zien of die dan in de geschiedenis terecht komt.


ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om te bellen met  0476076318 simkaart naar je eigen nummer 0476076318, dn kun je direct controleren of je voicemail daadwerkelijk uit staat.

want dan zal je een bericht binnen krijgen dat er iets in je voicemail staat als die niet uit staat


is inderdaad eens het proberen waard. Misschien wacht ik nog tot maandag wat men bij proximus denkt. alvast bedankt. Voorlopig blijft m’n 5E€ staan... 


Inderdaad blijkbaar is de info m.b.t. aan/uit van diensten door derden niet (meer) voorhanden in MyProximus = enkel Proximus kan dit eventueel afzetten

UM-Mobeye-CM2000-EN-Actual.pdf

Indien het dit toestel betreft zie ik dat call & sms on/off kunnen gezet worden, maar dat bv. ook indien het toestel gedeactiveerd is nog sms’en kunnen gestuurd worden omwille van “lage batterijspanning”

In the disarmed status the Mobeye CM-Guard will not send alarm notifications. The functions automatic arming, sending test messages and sending a ‘low battery’ message, are still active

 

@Martin op basis van bovenstaande neig ik eerder naar een “probleem omwille kosten vanwege onterechte diensten door derden” vermits de voice mail blijkbaar uitstaat 

 

 


Daarom dat ik ook wilde zeker zijn of die optie voicemail daadwerkelijk uit staat .
Maar zoals Franki_01 aangeeft mss ook best eens eerst de reactie van een PX medewerker afwachten.


na het opladen met 5€ is er opnieuw al 2€ verdwenen

en dit terwijl de mobeye afligt (er is ook géén battery voeding die zou kunnen zorgen dat er sms of call’s verstuurd worden). opnieuw is geen startuur en duur te zien… waar komen deze oproepen vandaan ??

kan dit sim kaartje gecopieerd zijn of gehackt ??? of zijn er hier kosten door derden afgetrokken… hoe kan dit dan geblokkeerd worden.

dit zal voor de px medewerkers worden denk ik...


@Franki_01 In afwachting van een reactie en verder onderzoek door iemand van Proximus maandag.

 

  • stel ik vast bij mij dat er geen “startuur” en “Duur” vermeld staat bij mijn P&G+ voor SMS’en maar voor “Verkeerstype” staat er wel “SMS Nationaal”
  • Als ik bel naar mijn eigen nummer krijg ik wel een voicemail bericht binnen (Voicemail staat wel op bij mij).

 


Indien Proximus u het antwoord schuldig zou blijven, best deze Pay&Go SIM tijdelijk in een GSM steken om bv. afzender te weten te komen

Zoals reeds eerder  aangehaald vermoed ik dat de oorzaak dient te worden gezocht bij een (onterecht) abo is op een dienst door derden (& best al deze diensten door Proximus laten blokkeren)


@Franki_01 je zit precies met het zelfde probleem als deze P&G klanten hier

→ Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum

 


probleem zal dus idd in die diensten voor derden zitten… heb net contact gehad met de helpdesk en die zei dat zij dit voor een pay&go nr ook niet kunnen blokkeren ?? kan dit dan zomaar dat geld wordt gestolen zonder ooit één bevestiging…

kan iemand van proximus dit bevestigen aub.


probleem zal dus idd in die diensten voor derden zitten… heb net contact gehad met de helpdesk en die zei dat zij dit voor een pay&go nr ook niet kunnen blokkeren ?? kan dit dan zomaar dat geld wordt gestolen zonder ooit één bevestiging…

kan iemand van proximus dit bevestigen aub.

Zoals je kunt zien deze forumpost → Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum wordt dit verder onderzocht.
Dus zal het gewoon afwachten zijn tot iemand van het aanwezig PX forumteam hier reageert.


De mogelijkheid aanbieden tot het blokkeren van “diensten door derden” is (sinds jaar en dag) een wettelijke verplichting voor een telecomoperator

 

 


dacht ik ook, in ieder geval bedankt beiden voor jullie hulp. ik wacht nu voorlopig op een px medewerker

 


heb ondertussen die diensten ook geblokkeerd op m’n gsm toestellen. Wist niet dat dit kon… spijtig dat op een pay&go dit niet kan via myproximus


Ik vermoed dat het ook kan zonder dat dienst door derden actief staat “hacking” zoals de titel dit ook aangeeft hier → Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum

probleem zal dus idd in die diensten voor derden zitten… heb net contact gehad met de helpdesk en die zei dat zij dit voor een pay&go nr ook niet kunnen blokkeren ?? kan dit dan zomaar dat geld wordt gestolen zonder ooit één bevestiging…

kan iemand van proximus dit bevestigen aub.

Zoals je kunt zien deze forumpost → Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum wordt dit verder onderzocht.
Dus zal het gewoon afwachten zijn tot iemand van het aanwezig PX forumteam hier reageert.

 

 


Reageer