Beantwoord

Pay & Go: Korte datasessies

  • 7 February 2020
  • 31 reacties
  • 797 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad het kan vele redenen hebben. Wil je echt geen dataverkeer dan moet je je smartphone uitschakelen, wat natuurlijk ook niet bedoeling is.

bij mij toch niet want op die staat er geen volte, enfin het kan veel reden hebben, op den duur moet je alles uitzetten :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Dit is ook de andere reden: https://android.stackexchange.com/questions/82837/4g-mobile-data-being-used-even-when-mobile-data-setting-is-off Soms kan het ook liggen aan voLTE zie hier: https://www.quora.com/Do-VoLTE-calls-work-with-data-switched-off

zie ook voor verschillende toestellen “wifi assistentie” (hier nu voor de huawei als voorbeeld)

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?page=device/huawei/mate-20-pro/topic/internet-thuis-of-op-kantoor/wifi-assistentie-uitzetten

Dat is niet altijd de reden bij mij stond data uitgeschakeld en heb dit ook voorgehad 5 cent afgetrokken werd maar gelukkig was dat maar een drietal keer, daarom heb ik er ook niet meer verder achter gezocht wat de reden eventueel zou kunnen geweest en daarvoor ook geen uitleg gevraagd aan prox.

Reputatie 6
Badge +3

Sommige telefoons of apps schakelen automatisch over wanneer ofwel Wi-fi signaal te zwak is of er geen Wi-Fi meer aanwezig is over naar mobiele data. Voor Android smartphones lees hier: https://appuals.com/enable-disable-smart-network-switch-android/ Voor Samsung smartphones: https://www.howtogeek.com/256663/how-to-disable-samsungs-smart-network-switch-to-avoid-too-much-data-usage/ Voor IOS zie hier: https://www.macworld.com/article/2987233/how-to-turn-off-ios-9s-wi-fi-assist-to-save-your-data-plan.html

Reageer