Skip to main content

Beste, heb mijn Pay&Go meegenomen naar Spanje zonder eerst in België het telefoonnummer aan te vragen via SMS 1973. Wil de kaart nu activeren maar dat gaat niet omdat ik het telefoonnummer niet heb. Hoe kan ik het telefoonnummer van de SIM kaart achterhalen vanuit Spanje?

@luceec 

probeer eens door te bellen naar het nummer: 

#122#

Bedankt voor het advies maar helaas werkt dit niet vanuit Spanje 😢 Krijg melding “Mobiel netwerk niet beschikbaar”.

Ter info

Een Pay&Go kaart dient normaal eerst te worden geactiveerd en gebruikt in België, maar blijkbaar zou een Proximus moderator dit eventueel ook vanp afstand kunnen realiseren cfr. bv.

activation carte sim prépayée depuis l’etranger | Proximus Forum

Om het betrokken GSM-nr te bekomen zult u uw simkaartnr dient te vermelden in uw forum login profiel (“veld “ticket”), aldaar enkel zichtbaar voor Proximus

Op basis daarvan zult u uw GSMnr vanop afstand moeten registreren met uw e-id en kan het betrokken nr vervolgens vanop afstand eventueel operationeel gezet worden door een Proximus moderator

Mogelijks is één en ander evenwel niet direct 100% conform de procedures ( bv. hoe kan een Proximus moderator immers vanop afstand nagaan dat een niet geïdentificeerd SIM-nr door u aangekocht is?)

P.S.

Verkorte nrs zoals 1973 en #122# werken enkel op het nationale Proximus netwerk (en kunnen op andere netwerken eventueel voor andere interne doeleinden gebruikt worden)

Dag @luceec dit had je moeten doen in België. Conform de GDPR-wetgeving kunnen wij dit niet vanop afstand of in jouw plaats. Mvg, Heidi

Reageer