Skip to main content
dinsdag om 23 juli kreeg ik kort na elkaar drie berichten van Proximus die een overschrijding meldden van gebruik

ik snap niet waarom dit opeens op drie seconden drie keer na elkaar gemeld werd

en waarom geen 1e melding na de eerste overschrijding ?

en waarom in drie berichten op 3 seconden

met drie verschillende bedragen?

Hoe kan je nu plots op 3 seconden drie maal met verschillende bedragen de limiet overschrijden? waarom geen bericht als de limiet een eerste keer overschreden werd? zodat ik kon onderzoeken wat dit verbruik veroorzaakte. Ik heb hierover gebeld. Dame aan de telefoon vond mij een mongool omdat ik mijn verbruik niet had opgevolgd

op mijn vraag waarom dat in drie seconden zoveel kon verbruiken zei ze dat ik niks besefte van de kost van digitale data en dat ik er niks van kende. en nog meer zeer onprettige beledigingen ......
Misschien/waarschijnlijk reageert er geen Px-medewerker meer hierop in dit publieke voor maandagmorgen

De betrokken Px-medewerker die u aan de lijn gehad hebt lijkt op het eerste zicht wel nood te hebben aan een bijkomende training/opleiding "klantvriendelijkheid"

Nu concreet indien u bv. een abo type Mobilus hebt bedraagt de kost 0,10 €/MB buiten bundel aan een 4G snelheid van bv. 160 Mbps komt dit neer op 0,10/8*160 = 2 €/sec of 120 €/min

Probleem van de berichten afkomstig van een netwerkoperator is dat deze niet (noodzakelijk) (quasi) real-time zijn en derhalve mijns inziens niet direct bruikbaar zijn om uw verbruik onder controle te houden; hiervoor gebruikt u best de mogelijkheden van uw toestel om een waarschuwingslimiet in te stellen van bv. 80% van uw 1.5, 5, …. GB Mobilus bundel

bv.

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

Stel een datalimiet in.

Deze instelling verschilt per toestel. Voor de Samsung Galaxy S10: Ga naar Instellingen > Verbindingen > Gegevensgebruik > limietinstellingen aanpassen. Kies dan voor Datalimiet en kies zelf een limiet. Als de limiet is bereikt, schakelt je telefoon mobiele data vanzelf uit.
Bedankt voor je reactie.

Weet je, àls oudere persoon is dat helemaal chinees allemaal voor mij

ik heb ook geen zin om permanent met die dingen bezig te zijn

ik ben noch ingenieur, noch accountant

ik zit niet continu op die smartphone zoals de jeugd

en al die apjes die blijven draaien op dat ding verbruiken blijkbaar veel

zonder dat je het beseft;

en ik snap echt niet waarom je niet in realtime verwittigd kan worden

er kunnen technisch wel zoveel andere dingen ....

De opmerking van Proximus was om dan maar een ander duurder abonnement te nemen ....

Misschien zou ik beter geen abonnement meer nemen

of elders?

Ik ben journaliste en zou hier graag eens een artikel over maken

Volgens de dame aan de telefoon was ik daar niet competent genoeg voor.....

en zou ik beter wat research doen omtrent data verbruik

Ik ben dat niet van plan

ik wil eigenlijk gewoon een punt maken over het feit dat mensen niet eerlijk behandeld worden op bepaalde vlakken.
Ter info:



https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1922682

een data limiet instellen op een samsung S8 met android 9



ik weet uiteraard niet over welk toestel u beschikt maar kijk eens naar bovenstaande (is werkelijk niet moeilijk / vrij eenvoudig in android en indien werkelijk nodig laat u helpen door een goede vriend / familielid)



uiteraard kunt u bv. ook opteren voor Mobilus Full Control om eventuele verrassingen te voorkomen(= geen verbruik buiten bundel mogelijk tenzij via expliciet bijkomend laden van een Pay&Go krediet)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/producten/mobilus/mobilus-gsm-abonnementen.html



essentieel bij de keuze van een abo is kijken naar uw "normaal" verbruik over een periode van meerdere maanden (in principe terug te vinden op uw facturen/aanrekeningen en normaal vermeld Px éénmaal per jaar op uw facturen welk abo voor u het meest geschikt zou zijn - wettelijke verplichting)
Beste christineH, dossier 42620485 is hiervoor al in behandeling, de dossierbeheerder zal je verder contacteren. Grt, Heidi


Dus nu wil ik vermijden dat ik gefactureerd wordt voor teveel verbruik. 

ik wil daarvoor nu een instelling wijzigen en dat lukt niet

via een zeer lange telefoon met uw dienst kon men mij niet helpen 

dus een Probleem op mijn klantenzone 

 

als ik wijzigingen wil opslaan komt er een waarschuwing in het rood 

en als ik daarop klik kom ik op een pagina in het Frans terecht 

 

 

https://www.proximus.be/myproximus/fr/Self-employed-and-small-companies/services/My-Account__/overview

 


als ik onderaan wil aanvragen om mijn alarm te melden op mijn GSM staat er dat ik geen mobiel nummer heb ???????

 

 

 


U hebt gesurft naar de link voor kleine bedrijven en zelfstandigen (Self-employed-and-small-companies), uw abonnement is voor privé (dan moet er personal in de link staan) gebruik dan is dit de correcte link: https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__.html Wat extra uitleg: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_usage_sms_notif/particulieren/support/facturen/kosten-controleren/verbruik-opvolgen/sms-meldingen-over-uw-mobiel-verbruik.html


@christineH  Mocht je na de nuttige uitleg van @familievandesype nog problemen ondervinden, mag je dit gerust laten weten. Groetjes, Antonella


nee ,snap niet waarom ik op dit forum geen topic zou mogen plaatsen 

met de link van vandesype kom ik niet op een forum of ergens waar ik met mijn vraag terecht kan.


@christineH  Ik zie dat dossier 45028954 reeds werd aangemaakt hiervoor. Een dossierbeheerder van de bevoegde dienst zal dit voor jou nakijken en jou ook verder op de hoogte houden. Groetjes, Antonella


Wat ik wou zeggen is dat je de verkeerde link had gebruikt om geïnformeerd te worden wanneer je teveel data verbruikt. Je mag zeker op dit forum posten. In jouw vorige post stond deze link: https://www.proximus.be/myproximus/fr/Self-employed-and-small-companies/services/My-Account__/overview 

Proximus bied hun diensten aan aan privé klanten (gewone gebruikers die geen kleine zaak of klein bedrijf hebt),zelfstandigen en kleine bedrijven en grote bedrijven. Dat zijn allemaal losstaande systemen zodat een privé klant zijn GSM nummer niet gevonden wordt in het systeem. Ik had gewoon de link gepost om dit in orde te brengen voor privé klanten. Blij om te horen dat er al een dossier aangemaakt werd.


het voornaamste is dat het al opgevolgd wordt door proximus en hopelijk weldra alles in orde :relaxed:


Reageer