Vraag

Overschakelen proximus naar telenet


Ik had mijn proximus abonnement (epic beats) stopgezet omdat mijn kaart van mobile vikings in de brievenbus zat. Maar blijkbaar moet de simkaart nog actief zijn zodat ik mijn nummer kan behouden en zo kan overschakelen op telenet.

Hoe kan ik mijn simkaart voor even terug activeren zodat ik de activatie van mijn account via telenet kan voltooien?

Bedankt!


10 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien zou je een Easy Switch procedure moeten hebben aangevraagd : https://support.mobilevikings.be/hc/nl/articles/360001071478-Hoe-verloopt-de-overstap-van-mijn-huidige-provider-naar-Mobile-Vikings- Ik begrijp je niet goed Mobile Vikings gebruikt het netwerk van Orange. Het is Telenet dat het Base netwerk gebruikt. Enkel je nieuwe provider kan dit doen.

Deze Easy Switch loopt ook niet altijd zoals het moet, zoals we hier nog vastgesteld hebben!

Reputatie 7
Badge +3

@SonnyW 

Wanneer je bij proximus een nummer laat stopzetten, kan het niet overgenomen worden door een andere operator.

Normale procedure: bij overstap:  je gaat eerst naar nieuwe operator en zij doen het nodige voor de overname terwijl het nummer nog actief is.  zo kan je het nummer ook behouden.

kan je in je profiel de nodige gegevens invullen ? het betrokken gsm nummer ? je klantgegevens ?

Dan laten we nakijken wat we kunnen doen. 

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken)

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

 

vriendelijke groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@SonnyW De aanvraag tot reactivatie van je gsm-nummer werd ingeleid. Deze staat in de loop van vandaag terug actief. Groetjes, Antonella

@SonnyWDe aanvraag tot reactivatie van je gsm-nummer werd ingeleid. Deze staat in de loop van vandaag terug actief. Groetjes, Antonella

U mag deze annuleren. Ik stelde een vraag op een forum. De heractiveringskosten van €59 zal ik bij deze ook niet gaan betalen.

Ik heb een ander nummer aangevraagd en alles is in orde.

 

Klakkeloos activeren terwijl er toch een fors bedrag aan vasthangt is echt niet oké!

 

Reputatie 7
Badge +3

 

@SonnyW De heractiveringskost had ik reeds verwijderd. Deze ging je dus in ieder geval niet moeten betalen.
Je had het topic gerust mogen updaten met deze nieuwe informatie. Ik zal het nummer terug opzeggen.

Groetjes,
Antonella

Hoe snel kunnen we omschakelen naar een ander provider?  

Onze beide bedrijven hebben problemen met versturen en ontvangen van mails; proximus heeft ,begin deze week , zonder in kennisstelling de  skynet mailboxen naar een experimentele versie omgezet. aan het feit dat deze versie niet in orde is. na contactname met het business-centrum krijgen we een heel verhaal te horen over interne zaken en dat we niet de enige zijn , zaken waar we totaal geen boodschap aan  hebben  ,maar aan het feit zelf  wil men niets doen , men kan zelfs geen termijn geven :’ zal niet voor vandaag zijn’ : men adviseert om over  te stappen naar  ...outlook. Dit is voor ons echter geen optie. 

Ter info: Dat is je nieuwe provider die alles regelt en de overstap tot een goed einde zal brengen, door  je Easy Switch ID samen met je klantennummer te bezorgen aan je nieuwe operator en hij regelt je overstap. Bij hen kun je dan ook alle informatie vinden over de overname via easy switch.

Reputatie 7
Badge +3

@STOCKDEUREN  Er is inderdaad een nieuwe interface op de webmail sinds 26/10. Bedoel je dit? Welk probleem ondervind je hier juist mee? Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@STOCKDEUREN  Een medewerker van de technische dienst heeft je hierover inmiddels gecontacteerd. Groetjes, Antonella

Reageer