Vraag

Ontgrendelen Simkaart


Beste, door 3x een foutieve pincode in te geven, heb ik mijn pukcode moeten ingeven. Op zich geen probleem, want deze had ik ter beschikking. Ik heb dan ook een nieuwe pincode ingegeven, maar in de volgende stap moet ik telkens mijn pukcode terug opnieuw ingeven en zo blijf ik in rondjes draaien. Ondertussen staat mijn teller voor de pukcode op ‘nog 5 keer’ dus momenteel wacht ik af. Hoe krijg ik mijn simkaart zo snel mogelijk ontgrendeld?


13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Eigenaardig in principe dient u enkel uw nieuwe PIN te bevestigen (zie hieronder)

 

 

@ThomasP1991 je bevestiging van je nieuwe pincode was die wel gelukt?

Beste, ik had inderdaad bovenstaande geprobeerd, maar wordt altijd terug gestuurd naar het ingeven van de pukcode. Voorlopig dus nog geen oplossing.

@Martin Bevestiging van nieuwe pincode heb ik niet gekregen. Ik heb de nieuwe pincode 2x ingevoerd en dan wordt ik meteen teruggestuurd naar pukcode. 

Reputatie 7
Badge +4

Vraag: indien u uw mobiel uitschakelt en opnieuw inschakelt en u de nieuwe PIN ingeeft wordt deze al dan niet aanvaard of dient u nog de oude te gebruiken? 

heb je al eens toestel heropgestart en wat gebeurde er dan 

@M_016 Ik heb opnieuw ingeschakeld en de nieuwe pincode ingevoerd (2x) en dan kom ik terug uit op het scherm om de pukcode in te geven… 

@Martin zie bovenstaande: daarna nog eens geprobeerd om herop te starten, maar nu kom ik rechtstreeks terug op mijn scherm voor ingave van de pukcode...

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Thomas,

ik zou een nieuwe simkaart aanvragen in een proximus winkel

best eerst via onderstaande link een afspraak maken.

https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html

 

Geert

het kan ook via de korte code

Via een korte code
Vorm de korte code
**04*Oude pincode*Nieuwe pincode*Nieuwe pincode#
op uw gsm en druk op de beltoets.
In de plaats van Oude pincode vult u uw huidige pincode in, en in de plaats van Nieuwe pincode vult u uw nieuwe 4-cijferige pincode in. 

nu is het probleem of je nu het laatste nieuwe moet in voeren of het voorgaande oude  als huidige pincode!

@Martin Dat had ik ook al eens geprobeerd met oude pincode en nieuwe pincode, maar gaf hetzelfde resultaat: ingave van pukcode… 

ja dan zal er inderdaad niks anders opzitten als de goede raad van @GeertC  te volgen.

Ok, dan probeer ik zo snel mogelijk langs te gaan in een Proximuswinkel. Toch bedankt voor de hulp! 

@ThomasP1991 heel graag gedaan en succes

Reageer