Vraag

Online activatie werkt totaal niet

  • 7 June 2021
  • 9 reacties
  • 445 Bekeken

Ik probeer nu al drie dagen een pay en go sim kaart ONLINE te activeren.   

 

De online activatie en de support is weer typisch kwaliteit Proximus.

 

Bel je naar de support moet je je het telefoonnummer geven en haakt af.  Dan zegt het systeem dat ik moet online activeren. Ik bel juist voor dat probleem dat het niet gaat !

 

Proberen dan maar met de chat.  Zit er een AI chatbot op dat het een tien minuten duurt voordat je de optie krijgt om een medewerker te spreken en dan nog eens 15 minuten wachten op een medewerker.

 

Dan maar opnieuw proberen online te activeren.  Na naar identification te gaan, nummer en simkaart in te hebben gevuld, eID gekozen te hebben, pin code van de eID, krijg ik,  nu number, gelieven een geldig mobiel nummer en simkaart nummer in te vullen.

 

Jongens.  Jullie kunnen nog niet eens een deftig activatiesysteem op poten zetten.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@JurgenDD Kan u uw klantgegevens(klantnummer, naam, adres, gsm-nummer, simkaartnummer)aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Ingevuld

Reputatie 7
Badge +3

@JurgenDD 

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_id/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/je-pay-and-go-kaart-identificeren.html

ben je hiermee begonnen ?

 

De identificatie van de kaart is alleszins nog niet in orde.  we kijken na waar het mis loopt. Excuses.

groeten

Tina

Ik ben het KOTSBEU. Ik wil terugbetaling van mijn aankoop en zoek het zelf maar uit.
 

Sorry maar jullie verdienen als proximus al behoorlijk veel op internet en mobiele telefonie en jullie kunnen niet eens een deftige manier schrijven dat mensen kunnen identificeren.  Ongelooflijk hoe belachelijk Proximus zich maakt.  Ik heb zelfs geprobeerd om uiteindelijk via een ander mobiel netwerk en sim te identificeren via firefox op een mobiele telefoon.  Kies je de betaling 1 euro, toont het betalingsscherm doodleuk een QR code op je mobiele telefoon om te betalen )) Hoe moet ik dat betalen met payconiq of de bankapp ? Een screenshot maken en uploaden of een fax versturen?

Ik heb daarnet nog een andere gebruiker gezien waar het ook maar niet lukt.

Eerlijk, echt waar, dat Uw developers en analisten weer naar school gaan.

Ik zie af van mijn webaankoop, geld terug aub.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @JurgenDD ik krijg als tip: eerst configureren via het nummer 1911. Kun je dat even uittesten? Daarna zou de identificatie moeten lukken. Groetjes, Heidi

Als mijn sim kaart nog niet geactiveerd is zal dat moeilijk lukken é.

Ik krijg de melding: ‘uw simkaart is geblokkeerd, gelieve te activeren’

 

Kijk als jullie niet eens de expertise hebben om een simpele online activatie te programmeren dan is het voor mij al meer dan genoeg, het is weer een mooi staaltje van professionaliteit van proximus aka wijlen Belgacom.

 

Een online activatiescherm moet zo simpel mogelijk zijn, zonder in te loggen, zonder tracking cookies en welke rommel jullie nog gebruiken wat ik zie passeren, wat dan ook. Puur basic.

En minimaal internettoegang tot de proximus servers en itsme.  En activatie kan geschieden via de proximus-app. Wow dat is moeilijk om te bedenken.
 

Als de simkaart aangeschaft is via het internet met online betaling dan is er al een identificatie gebeurd for God sake. Dan moet die simkaart geactiveerd toekomen, want ze wordt dan nog per koerier verstuurd. En anders zouden de pin en puk codes los verstuurd moeten worden zoals bij bankkaarten.

Gelive mijn geld terug te storten van mijn webaankoop, volgens de wet kan ik afzien van de aankoop binnen de termijn, ik heb het nu al drie keer gevraagd. U kunt Uw rommel houden. Ik heb daar geen tijd voor.

 

 

 



Gelieve mijn geld terug te storten aub van de aankoop.

Reputatie 7
Badge +3

@JurgenDD  Indien de identificatie niet lukt via de opgegeven methodes op www.proximus.be/identificeer dan vrees ik dat de laatste mogelijkheid is dat je even langskomt in de Proximus shop zodat de identificatie ter plaatse kan gebeuren. Terugbetaling van prepaidkrediet is spijtiggenoeg niet mogelijk.Groetjes, Antonella

@JurgenDD  Indien de identificatie niet lukt via de opgegeven methodes op www.proximus.be/identificeer dan vrees ik dat de laatste mogelijkheid is dat je even langskomt in de Proximus shop zodat de identificatie ter plaatse kan gebeuren. Terugbetaling van prepaidkrediet is spijtiggenoeg niet mogelijk.Groetjes, Antonella

 

Ben ik nu nog niet duidelijk genoeg? Ik WENS MIJN WEBAANKOOP TE ANNULEREN.

Ik ga NIET de dupe zijn en een half uur of meer verliezen om naar een Proximus winkel te gaan, in de rij te gaan staan omdat jullie niet eens een activatiesysteem ONLINE op poten kunnen zetten dat behoorlijk werkt? 

Ik koop online een pay en go kaart, komt het toe per koerier. En dan kan ik niet activeren en moet ik TOCH nog naar de proximus winkel. Kon ik het daar al direct gaan kopen, verdikke.

Anno 2021 kan Proximus niet eens behoorlijk een activatiescherm programmeren en het moet weken duren om het in orde te krijgen terwijl de fout in jullie backend zit en ik zou dan nog eens een uur moeten verliezen om de kaart te activeren?  Met tarieven tot tweemaal duurder dan in het buitenland zou je toch meer verwachten. Welkom bij E-Commerce@2021.

Ik wil per direct mijn geld terug.  Het wordt tijd dat jullie mee zijn met de tijd.

Reputatie 7
Badge +3

@JurgenDD Wegens openstaande administratieve problemen (facturatie) op jouw klantennummer van enkele jaren terug, kunnen wij dit helaas niet voor jou oplossen via deze weg. Indien er een andere mogelijkheid was had ik dit heel graag voor jou opgelost, maar in dit geval zal dat helaasniet lukken. Een terugbetaling is niet mogelijk zoals eerder gezegd. Groetjes, Antonella

Reageer