Skip to main content
Beantwoord

Mobiele data - Melle - jammer actief?


  • Apprentice
  • 2 reacties

Beste,

Op onze werf te 9090 Melle, maken we gebruik van een 3G wifi router met sim kaart. Deze opzet heeft een degelijke externe buitenantenne die het signaal via kabel naar binnen brengt. Deze is naar de dichtstbijzijnde antenne gericht. Een vaste aansluiting is door de grote afstand van de nutsleidingen niet mogelijk.

Deze methode hanteren we vaak en geeft normaal geen problemen. Echter kan hier nooit echt goed data verstuurd en ontvangen worden. Deze werf is dichtbij een school en we vermoeden dat hier een “jammer” kan actief zijn. Kan dit getraceerd worden? Kan Proximus hiervoor instaan?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door philippe_d

Een jammer (een stoorzender die mobiel telefoon- en internetverkeer plaatselijk onmogelijk maakt), ook gsm blokker genoemd is in België illegaal.

Enige uitzondering is DOVO (die dat kan gebruiken om te vermijden dat terroristen een bom kan laten ontploffen vanop afstand) 😯.

Als je zoiets vermoedt en wilt laten traceren moet je je wenden tot het BIPT.

Binnen het BIPT is de NCS (Nationale dienst voor de controle op het spectrum) belast met het "toezicht op de radiogolven".

https://www.bipt.be/consumenten/controles-storingen

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 444 reacties
  • Antwoord
  • 2 mei 2023

Een jammer (een stoorzender die mobiel telefoon- en internetverkeer plaatselijk onmogelijk maakt), ook gsm blokker genoemd is in België illegaal.

Enige uitzondering is DOVO (die dat kan gebruiken om te vermijden dat terroristen een bom kan laten ontploffen vanop afstand) 😯.

Als je zoiets vermoedt en wilt laten traceren moet je je wenden tot het BIPT.

Binnen het BIPT is de NCS (Nationale dienst voor de controle op het spectrum) belast met het "toezicht op de radiogolven".

https://www.bipt.be/consumenten/controles-storingen


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3467 reacties
  • 5 mei 2023

@BBC Als je de gegevens van deze lijn in je profiel aanvult, kan ik voor je nakijken wat de oorzaak zou kunnen zijn. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).


  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 8 mei 2023

@HadewychT De gegevens zijn hierbij aangevuld.

Alvast bedankt voor nazicht!

 

Met vriendelijke groet, BBC


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 653 reacties
  • 8 mei 2023

@BBC Ik zie op dit moment geen werken aan ons mobiele netwerk staan in 9090 Melle. Zou je anders even op je profiel kunnen zetten bij ‘Ticket’ over welke straat het gaat dan kunnen we meer gericht kijken.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 8 mei 2023

@Michael V  Adres aangevuld bij ‘ticket’. Woensdag komt reeds het BIPT langs ter plaatse.

Mocht hieruit iets voortkomen, vul ik hier aan.

 

Alvast bedankt voor nazicht!

Met vriendelijke groet, BBC


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3467 reacties
  • 9 mei 2023

@BBC Op dit adres zou de ontvangst goed moeten zijn. Ondervinden jullie ook problemen met je eigen GSM ? Indien dat in orde is en het bezoek van het BIPT verhelpt het probleem niet, kan je best contact opnemen met 080022100 of je vaste contactpersoon om dit verder te laten nakijken.