Geachte klantendienst v Proximus,
Op donderdag 31 oktober heb ik mijn mobiele nummer, dat al enige tijd bij Proximus stond, via eSIM overgezet naar Telenet. Kort na de activatie merkte ik echter dat het mobiele bereik bij Telenet in mijn woonomgeving onvoldoende was, waardoor ik besloot om hetzelfde nummer later die dag weer terug te porteren naar Proximus.
Dit proces verliep opnieuw via eSIM, aangezien dit de snelste manier zou zijn. Mijn verbinding met Telenet viel echter na enkele minuten uit, en ik wachtte op de activatie van de Proximus eSIM. Helaas is deze tot op heden, vijf dagen later, nog steeds niet ontvangen. Hierdoor ben ik volledig onbereikbaar op mijn mobiele nummer, wat voor zowel persoonlijke als werkgerelateerde zaken problematisch is.
Na contact met de klantenservice via chat werd mij verteld dat er vanwege een ‘fraudegolf’ op eSIM's geen hulp geboden kon worden, en dat ik naar een winkel moest. Aangezien ik aan het werk was, gaf ik aan dat dit lastig zou zijn. Ik werk zelf in de telecomsector en ben mij ervan bewust dat dit een technisch probleem betreft. Daarom vroeg ik om een ticket voor de backoffice aan te maken, wat, volgens de medewerker, ook gebeurd zou zijn. Tot mijn verbazing bleek echter dat er nog geen ticket was aangemaakt.
In de hoop mijn nummer zo snel mogelijk weer actief te krijgen, ben ik diezelfde dag naar de winkel gegaan. Daar kreeg ik te horen dat de fout bij Telenet lag en dat het nummer daar nog actief stond. Dit bleek onjuist, aangezien ik bij Telenet heb nagevraagd en het nummer rond 13:06 al was verwijderd via een automatische port-outprocedure.
Nu, na een lang weekend, heb ik nog steeds geen updates ontvangen over de heractivatie van mijn mobiele nummer. De klantenservice geeft me wederom tegenstrijdige informatie en meldt dat het nog enige tijd zal duren. Ik begrijp niet waarom dit niet kan worden geëscaleerd; ik ben volledig buiten bereik en ik ben ervan overtuigd dat Proximus spoedprocedures heeft voor dergelijke situaties.
Ik verzoek u vriendelijk om dit dossier met spoed te escaleren, aangezien ik het me niet kan permitteren om nog langer onbereikbaar te zijn op mijn hoofdnummer.
Dank u wel voor uw aandacht.