Skip to main content

Hallo, eind december schafte ik een pay and go kaart aan (herlaadbaar zonder abonnement).  Daar mijn Id kaart nog geactiveerd dient te worden door de gemeente Zoersel gebruikten we bij het verkooppunt (Geronika Malle) hiervoor een kopie van mijn paspoort. Na twee weigeringen werd de derde maal ook een kopie meegestuurd van het inschrijvingsbewijs bij de gemeente Zoersel, toen werd mijn kaart door Proximus geactiveerd. Deze ochtend wou ik herladen maar ik krijg een foutmelding, bij het bellen van andere nummers en 1911 is er de mededeling dat mijn kaart geblokkeerd is.  Ik opnieuw naar Geronika. Daar namen ze contact op met Proximus, noch de centrale dienst noch de technische dienst kon vertellen waarom mijn kaart geblokkeerd is. De winkelbediende maakte een nieuwe kaart aan en probeerde deze ook op zijn toestel. Beide manieren gaven een blokkade. Opnieuw werden alle copies van paspoort en inschrijving doorgestuurd aan Proximus. Maar de blokkade is er nog steeds.  Graag snel een oplossing, zonder mobiel is het onmogelijk voor potentiele werkgevers om mij te contacteren, ik ben werkzoekende.

Er bestaat ook een mogelijkheid om je kaart opnieuw te activeren met behulp van je eid kaart indien je over een eid-kaartlezer beschikt: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_id/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/uw-pay-and-go-kaart-identificeren.html (hoe uw Pay&Go kaart identificeren).


Ik heb dit inderdaad hier al met 4 P&G kaarten ook gedaan en dit was direct in orde maar mss is er hier nog iets anders aan de hand (zoals o.a.dat het nog voorvalt dat deze methode mislukt enz.),

Gewoon proberen zou ik zeggen en aan de proximus medewerkers hier mededelen indien het zo niet lukt dan kunnen ze dit morgen verder laten nakijken voor een definitieve oplossing van je probleem.

Via je Myproximus account (als deze al aangemaakt hebt voor je P&G kaart) daar eens kijken mss staat ze wel als geïdentificeerd!


Ik dacht begrepen te hebben uit bovenstaande dat de auteur nog niet over een actieve e-id beschikte

Mogelijkerwijze is er bij de manuele behandeling van bovenstaande in de vakantieperiode enige vertraging/achterstand

Maar voor zover mij bekend kon desgevallend destijds de procedure voor activatie/registratie/identificatie via “herlaad je kaart via bancontact”eventueel toch toegepast geweest zijn, nee?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/mobilus/prepaidkaarten/identificatie-van-je-prepaidkaart.html Ik vrees evenwel dat de auteur nu best op de reactie van een Px-medewerker op dit forum afwacht.

Ik vermoede ook zoiets daarom dat ik hier juist boven aangehaald heb “ ...maar mss is er hier nog iets anders aan de hand...”

Het komt in orde , geduld is een mooie deugd ;) ik heb het volle vertrouwen in het proximus forum Team... 


Dag NVanMensel,


Ik zie de prepaidkaart correct geregistreerd staat.
Heb je al eens opnieuw geprobeerd?
Het nummer dat hier correct geregistreerd staat is 0471***890.

Mvg, KoenN


Beste Koen en anderen

Gisteren heb ik een telefoongesprek gehad met de technische dienst van Proximus.  Een gesprek van ruim een half uur leverde volgende zaken op:

 

  • er zit inderdaad een blokkade op mijn kaart (wat ik al wist), waarom wisten ze niet of werd mij niet meegedeeld.
  • de blokkade kon niet door hen opgehoffen worden, ze hebben in twee systemen geprobeerd (welke weet ik ook niet). 
  • er werd een notitie gemaakt die aan een gespecialiseerde dienst zou bezorgd worden, deze dienst zou mij contacteren op het nummer van mijn vrouw. Tot op heden is er nog steeds geen terugkoppeling met feedback geweest.

Conclusie: mijn kaart is nog steeds geblokkeerd, ik weet niet waarom en blijkbaar bij Proximus ook niet.  

Geduld is misschien een mooie zaak, maar tijd is ook geld.  Mijn vertrouwen in Proximus smelt langzaam weg als sneeuw in de zon. Overigens wel mijn comlimenten aan de medewerker die me gisteren te woord stond.


@NVanMensel 

Kan je via uw profiel het gsm-nummer aanvullen waarover het gaat?
Dan kijken we dit voor je na.
Alvast excuses
Mvg, KoenN


Dank je allen. Na het overmaken van 1 euro via de bank doet me mobieltje het weer.


Reageer