Ik heb sinds enkele jaren een Iphone 6S en sinds een jaar een Mobile coverage Extender (MCE) V1. Alles werkte voortreffelijk. Dit omdat het ontvangst via de masten niet bestaande is.
Sinds kort heb ik een Iphone XR. Telkens (bij het telefoneren) komen er storingen op de lijn en wordt het gesprek onverstaanbaar. Ik kan dus niet meer normaal bellen met mijn gsm. De MCE V1 werd in middels omgewisseld voor een MCE V2. Het probleem is exact hetzelfde. Mijn Iphone XR werd inmiddels omgewisseld voor een andere Iphone XR. Het probleem blijft ook nu exact hetzelfde. de Iphone XR lijkt dus niet compatibel met de MCE.
Ik heb al wat geëxperimenteerd met telefoonsettings in de trend van 3G, 4G, VoLTE. Het fenomeen doet zit voor bij zowel met als zonder oortje telefoneren, dichtbij of veraf van de MCE telefoneren. 3 op de 4 gesprekken bezorgen problemen. Mijn vrouw haar Motorola (met android) werkt trouwens feilloos.
Momenteel ben ik radeloos om volgende redenen.
- Ik heb mijn gsm nodig voor mijn werk (dat ik vaak thuis doe). Mijn Iphone XR is van mijn werk dus ik kan niet zomaar een ander model of merk eisen.
- Bij de helpdesk van Proximus krijg ik geen gehoor omdat ik daar alleen telefonisten aan de lijn krijg maar geen specialisten. Hun enige actie was de MCE omwisselen en daarmee was de kous af.
Heeft iemand ervaring met deze problematiek / degelijke en transparante oorzaken of oplossingen. Kan ik ergens een specialist ter zake raadplegen.