Skip to main content

Heb  nieuw toestel galaxy s24 bij proximus gekocht.

Heb alle apps overgedragen van oud toestel overgebracht naar nieuw.

Lukt mij echter niet via my proximus app producten alle enz..  en volg de onderrichtingen om   public wifi  te activeren.

Werkte vroeger public wifi op je vroeger toestel, want blijkbaar werkt dit niet meer als je een internet box (bbox4) hebt.

Ja was een a53

Ben wel niet thuis nu.

Daar werkte gsm op mijn wifi bbox

Dus je hebt nog niet huis geprobeerd of begrijp ik het verkeerd?
Als je nog niet thuis geprobeerd hebt zou ik het eerst daar eens proberen.

Thuis alle apps  overgezet. Had automatisch wifi en heb public wifi niet geprobeerd want onnodig dan.

maar ben enkele weken weg op een ander adres dus en lukt niet via myproximus producten alle ..

Zie proximus wifi en kan niet activeren.

Hoe configureren dan?

Normaal via deze weg: 

• via de Proximus+ app
  • Open de app en ga naar "MyProximus".
  • Klik op "Producten".
  • Klik op "Alle producten en opties toevoegen".
  • Klik op "Proximus Public Wi-Fi".
  • Volg de verdere instructies op het scherm.

Als het niet lukt via wifi verbinding mss eens proberen via je mobiele verbinding.

En bij stap 1.

Druk ik waar voor configureer?

• Ga naar Instellingen.
  • Zoek naar Netwerk en internet of Verbindingen.
  • Hier vind je meestal de opties voor Wi-Fi.
  • Tik op Wi-Fi en zoek naar een optie om netwerken te beheren of te configureren.

De knop 'Configureer je toestel' vind je die niet ergens terug tussen de lijst met beschikbare netwerken .

Manueel instellen is ook een -> optie

klik eens op de 3 puntjes die verticaal boven elkaar staan  of daar alles goed staat (het rood puntje duidt normaal ook op dat er nog iets verwacht wordt) .

Je kunt vandaaruit ook op  ‘geavanceerde instellingen’ klikken en verder dan ook op ‘netwerk beheren’ en zo verder klikken op ‘proximus Public Wifi’ waar je dan ook je ‘identiteit’ en ‘wachtwoord’ moet zien staan .

Moet nu Ca certificaat. En domein  invullen!!

Normaal gezien hoef je zelf geen CA-certificaat of domein in te vullenIn het geval van Proximus Public WiFi, zou je smartphone automatisch de juiste instellingen voor het CA-certificaat en domein moeten verkrijgen via de EAP-methode wat gebeurt op basis van de informatie die op je SIM-kaart staat.

Herstart eens je toestel mss helpt dit. 
Indien niet kun je ook het proximus public wifi netwerk = vergeten kiezen 

@germain_01 Misschien staat hier de oplossing:

Public Wifi met Pay and Go Plus | Proximus Forum

Omdat je anoniem bent (geen gebruikersnaam ingevuld?)

Eigenlijk is het wel allemaal verschillend, op mijn s24 werkt het met MAC willekeurig en in die link die je poste werkt het dan alleen met Telefoon-MAC 

Geen idee, maar zoals ik zei: anonieme identiteit ????
Zie ook hier, er is een login ingevuld, niet op bovenstaande afbeelding van @germain_01 

We zullen het antwoord van @germain_01 eerst afwachten of hij zijn identiteit en wachtwoord wel kan invullen, want op mijn vorige Samsung heb ik daarmee ook problemen ondervonden.

NB: bij Germaan loopt het blijkbaar niet zo gesmeerd met “easy switch” bij mij werkte  Proximus publiek WiFi direct op mijn nieuwe s24.

Maar allebei wel een s24, het zal toch niet per exemplaar of kleur verschillen, zeker?

Nee vorige was Samsung note 8 bij mij en zal wel niets met die s24 te maken hebben maar eerder met het niet altijd werken van de identificatie via de Sim wat eigenlijk als een fluitje van een cent zou moeten verlopen , het is totaal niet logisch dat je zelf aan de instellingen moet sleutelen.

NB: en hoelang zullen we nog van Proximus public WiFi kunnen genieten eens er overal bbox4 staan is het gedaan met zingen, maar dit is weer een ander zaak en valt buiten het onderwerp hier.

ik ben ook niet zeker Germain met “easy switch” gewerkt heeft om alles over te zetten van oud naar nieuw toestel

Allemaal bedankt.want lukt niet

Heb veel GB en zal dat gebruiken!

Reageer