Skip to main content

waarom kan de beltijd niet worden aangepast naar 30 sec bij een gewone prepaid abonnement?

Waarom moet iemand een duurder abonnement nemen om die te kunnen wijzigen?

Waarom deze vraag?

mijn schoonmoeder zit in een nieuw woonzorgcentrum sedert oktober 2019. Er werd toe beslist dat bij de verhuis geen vaste telefoon meer kon worden aangevraagd maar enkel een GSM.

 

Er is een groot verschil tussen opnemen met een GSM of met een vaste telefoon. Natuurlijk bestaat er GSM met grote toetsen. Maar dit gaat over oudere die niet zijn opgegroeid met een GSM.

 

Indien we nu, bijna dagelijks bellen, is dit is een probleem, eerst haar TV stiller zitten, haar vinger in de lucht steken, want wij staan beneden aan het raam en de 15 sec zijn op. Terug bellen lukt niet want ze heeft opgenomen en dus bezet.

 

Een duurder abonnement zou de oplossing zijn maar wat is ze met die data, niets

 

waarom kan Proximus dit niet aanpassen bij een prepaid abonnement om dit te wijzigen naar 30 sec?

in Corona tijd konden ze meer beltijd, meer data, gratis films geven maar iemand in een woonzorgcentrum is tot op vandaag nog altijd niet gemakkelijk bereikbaar. Dit wordt mooi voorgesteld dat er meer bezoek is maar bij velen is dit nog niet zo. Enkel van ma tot vr van 13u tot 16u30 en als je zelf moet gaan werken heb je dikke pech.

 

dus waarom kan dit niet worden gewijzigd rekeninghoudend met de bewoners in een woonzorgcentrum?

Dat is al een oud zeer dat al af en toe aangekaart werd maar blijkbaar is dat Proximus hun strategie, en of het bij de concurrentie wel langere rinkeltijden kunnen ingesteld worden daar heb ik geen ervaring mee.


@micheleke 18307 De beltijd verlengen is voor Pay&Go inderdaad niet mogelijk, maar het is wel mogelijk om de voicemail volledig uit te schakelen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_deactivate/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail-en-phonemail/voicemail-van-je-gsm-of-vaste-lijn.html

Groetjes,
Antonella


Antonella,

 

wat voor zin heeft het om de voicemail uit te schakelen. U begrijpt het dus niet.

Bewoners in een woonzorgcentrum zijn nu niet echt opgegroeid met een GSM en nu moeten ze 15 sec maken dat ze hun GSM vastnemen en op het juiste knopje drukken. Doen ze dit na die 15 sec dat kunnen we ze niet bereiken omdat de lijn bezet is omdat ze te laat heeft opgenomen. Je moet eens proberen om te zeggen, zonder telefoon, dat ze eerst moet toe leggen.

 

Dus bewoners in een woonzorgcentrum blijven opgesloten in tijden van corona maar Proximus kon wel meer belwaarde, meer data en gratis films geven maar aan de bewoners in een woonzorgcentrum zijn opnieuw vergeten.

 

Er is een heel groot  verschil tussen opnemen met een vasttoestel en opnemen met een GSM. Bij een vasttoestel neem je de hoorn op. Zo simpel is dit en moeilijker mag dit voor sommige bewoners in een woonzorgcentrum niet zijn.


Het is gewoon onwil van proximus waardoor dit onmogelijk is

 

Een oude strategische keuze zodat je meer moet terugbellen en dus kosten maken op je kaart. 

 

Dit kan tellen qua klantonvriendelijkheid. 


Heet dit niet gewoon discriminatie ?

Met een abonnement kan je de beltijd verlengen met een betaalkaart niet.

Is er daar een technische verklaring voor want ik vind dit niet correct !


@micheleke 18307  Dus zoals @AntonellaD  bedoeld. als je de voice mail uitschakeld blijft het rinkelen en is er tijd genoeg om op te nemen.


Bedankt Luc maar ik vind mijn GSM nummer niet op de My proximus app producten


Ik vermoed dat (voorlopig) de enige manier om een mailbox uit te schakelen via een Proximus medewerker zal moeten gebeuren

Op dit en het Fr forum zijn diverse berichten  dienaangaande terug te vinden

P.S.

Voor een /per Pay&Go dient een apart MyProximus account te worden aangemaakt (en onder producren is althans bij mij voice mail aan/uit mogelijkheid voorhanden - niet getest of het werkt evenwel)


@wimmer en als je belt met die gsm naar: 

#122# 

zie je hem dan ook niet?

 

PS: via je deze link → Producten | Proximus P&G als je inlogt met de logins van je myproximus account van deze simkaart, zou je het nummer moeten zien staan 

en voicemail aan en uit via deze link → Producten Opties   | Proximus P&G


Alle providers zouden voor mobiele telefonie met of zonder abonnement een lange beltijd moeten instellen vooral voor senioren.
Diegene die dan voicemail wil moet dit dan maar aan een medewerker vragen die te activeren/deactiveren. Instellen lukt online bijna nooit. 
Ik gebruik dual sim en ik moet zeggen dat Telenet beter scoort op vlak van zaken te regelen dan proximus. Het lijkt mij inderdaad een strategie, laten terugbellen met pay and go is duurder en je kan je inderdaad afvragen of dit eerlijke praktijken zijn, persoonlijk denk ik van niet.
Misschien eens voorleggen aan de overheid om dit alsnog af te dwingen?


Het blijft natuurlijk niet juist dat je moet kiezen tussen voice mail en een aanvaardbare beltijd !

Een van de vele minpunten van Proximus ….


@wimmer is het zo gelukt

@wimmer en als je belt met die gsm naar: 

#122# 

zie je hem dan ook niet?

 

PS: via je deze link → Producten | Proximus P&G als je inlogt met de logins van je myproximus account van deze simkaart, zou je het nummer moeten zien staan 

en voicemail aan en uit via deze link → Producten Opties   | Proximus P&G

 


Geweldig de voicemail van mijn vrouw werd inactief via de app opmijn GSM. Zij kreeg zelfs geen bericht.... Privacy???? 


@wimmer Indien het niet lukt om de voicemail uit te schakelen via MyProximus, noteer dan even het betrokken gsm-nummer in jouw profielgegevens. Dan doen we het nodige. Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd


De schande is dat mijn gegevens er in staan!

Dus graag mijn  voicemail uitschakelen en die van mijn vrouw terug activeren. Nog correcter zou zijn mijn beltijd te verlengen zonder mijn voicemail te in activeren! 


@wimmer In jouw profielgegevens staat enkel een vaste lijn nummer genoteerd. Via dit nummer kan ik niet op zoek gaan naar Pay&Go-nummers. Dus graag de betrokken gsm-nummers noteren in jouw profiel zodat we het nodige kunnen doen. Laat me weten zodra je dit hebt gedaan. Groetjes, Antonella


In mijn profiel staat het juiste GSM nummer. We hebben al jaren geen vast nummer meer. Als je me een mail stuurt toon ik dit via schermafdruk 


@wimmer Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Als je verdere hulp wenst, lees ik het wel.

Groetjes, Antonella


Antonella, ik neem aan dat we spreken over de app Myproximus want rechtsboven onder mijn logo staat geen instellingen. Bij mijn account staat wel degelijk mijn naam ( beheerder) met daar wel degelijk mijn GSM nummer . Maar heeft dit dovemansgesprek zin? Contacteer me aub


@wimmer Nee, ik heb het over de profielinstellingen op het Forum, waar we nu allebei opzitten, en waar ik 2x heb uitgelegd hoe je de gegevens moet toevoegen. Groetjes, Antonella


Antonella je hebt misschien 2 x uitgelegd hoe ik een profiel moet aanpassen maar stond erbij dat het over dit forum ging ???  Mijn GSM staat nu op dit forum maar hoe weet je daarmee wat het GSM nummer van mijn vrouw is waarvan ik de webmail uitschakelde dankzij een bug in jullie waardeloze Myproximus app ? Ik kan natuurlijk ook via de privacy commissie gaan  .

Andermans GSM straffeloos aanpassen ik denk niet dat ze daarmee lachen. Jij wel ?


@wimmer De voicemail op jouw nummer werd uitgeschakeld. Gelieve het nummer van jouw vrouw toe te voegen in het veldje ‘ticket’. Groetjes, Antonella


het GSM nummer van mijn vrouw staat in Ticket. Je werkt duidelijk voor Proximus : de klantvriendelijkheid druipt er gewoon af. Alle gegevens die je vraagt kan je zelf vinden.

Bedankt voor je “inzet”:tired_face:


Graag ook melden aan jullie TD dat de interventie van jullie technieker vorige vrijdag hier niet hielp. Proximus Pick app werkt nog steeds niet. Kan veel programma’s niet casten krijg regelmatig zwarte schermen etc. Bedankt voor het melden


@wimmer De voicemail van jouw vrouw heb je gisteren zelf uitgeschakeld via de MyProximus app. Dat werd dus niet door Proximus uitgevoerd en jouw privacy werd dus ook niet geschonden. De activatie van de voicemail is lopende.
Het spijt me heel erg dat ik je via deze weg en ons telefoongesprek niet duidelijk heb kunnen maken dat we ons op het forum wel inzetten voor onze klanten.

De technische dienst is verwittigd en je zal worden opgebeld.

Groetjes,
Antonella


Reageer