Skip to main content

Ik heb deze vraag al verschillende malen weggelegd bij een Proximus winkel, en op de klantendienst maar tot op heden heeft nog niemand mij kunnen helpen.

Eénmaal heeft iemand op het forum dit opgelost, maar kort hierna was alles terug bij het oude.

Blijkbaar staat er een instelling of parameter bij mijn nummer niet correct.

 

Ik heb een 5G compatibel toestel (iphone 14 pro) met een abonnement waar 5G inbegrepen is, maar toch krijg ik nooit 5G bereik op mijn toestel. Ook niet in gebieden waar er 5G bereik is, en mijn partner op haar toestel wel 5G heeft op hetzelfde moment.

Vaak is het 4G signaal ook van povere kwaliteit.

 

Alle instellingen op de telefoon staan correct, maar waarschijnlijk is er in de instellingen van mijn abonnement (intern bij Proximus) iets verkeerd aan- of afgevinkt.

Onlangs werd geprobeerd om een nieuwe sim-kaart te gebruiken, maar dit heeft het probleem ook niet opgelost.

 

Zou iemand mij hier kunnen verder helpen aub?

 

Bedankt alvast!

Goede morgen

ik had het zelfde probleem, Niemand wist er raad mee

het was een Samsung , op een dag einde raad, komt er update Samsung  en  plots had ik wel 5G

Kan een andere oorzaak zij  ook

in mijn geval was er dus een software update nodig

Misschien eens een forum van IPHONE  een vraag stellen en kijk ook eens in de stelling welke update  je toestel heeft  en welke versie

Groetjes

Marc


@Christophe-Doheyn 

Zou ook kunnen dat 5G bij Proximus niet actief staat, als de PX forum moderatoren hier de draad opnemen kunnen ze dit natrekken.
Daarom best in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) in het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag: het Telefoonnummer waarover het probleem hier gaat). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.


@Christophe-Doheyn 5G was niet correct geactiveerd op je nummer. Ik heb dit in orde gemaakt. Vanaf nu zou het dus moeten werken. 

Wat bertreft de slechtere ontvangst op 4G, is dat op 1 locatie of op verschillende ? Hebben andere proximusklanten daar ook problemen ? Als je daar wat meer info over kan bezorgen kunnen we dit ook verder nakijken. 


Bedankt voor de snelle reacties en interventie.

Momenteel zit ik nu in gebied zonder dekking, maar ik laat morgen weten of het al dan niet in orde gekomen is.

 

Fijne middag

 

Christophe


@Christophe-Doheyn 5G was niet correct geactiveerd op je nummer. Ik heb dit in orde gemaakt. Vanaf nu zou het dus moeten werken. 

Wat bertreft de slechtere ontvangst op 4G, is dat op 1 locatie of op verschillende ? Hebben andere proximusklanten daar ook problemen ? Als je daar wat meer info over kan bezorgen kunnen we dit ook verder nakijken. 

Goede morgen Hadewych,

 

Helaas werkt 5G nog steeds niet, momenteel zit in een gebied waar er bereik is. Mijn beide collega’s hebben wel 5G-bereik, maar ik zit op 4G.

 

Kan je nog eens nakijken aub?

 

Bedankt alvast!


@Christophe-Doheyn Ondanks dat ik het gisteren (en vandaag nog eens) geactiveerd had op je nummer komt het toch niet actief. Ik heb hier een ticket voor moeten aanmaken (UTS10071148). Mijn excuses voor het ongemak. 


@Christophe-Doheyn Ondanks dat ik het gisteren (en vandaag nog eens) geactiveerd had op je nummer komt het toch niet actief. Ik heb hier een ticket voor moeten aanmaken (UTS10071148). Mijn excuses voor het ongemak. 

Thanks.

 

Laat ik dit topic open?

 

Groeten,

 

Christophe


@Christophe-Doheyn Het mag open blijven, dan verwittig ik je hier als het in orde is. 


Goede middag Hadewych,

 

Had je hier nog updates voor mij?

 

Bedankt alvast,

 

Christophe


@Christophe-Doheyn 

5G staat inderdaad nog niet actief op je profiel, de case 10071148 is ook nog in behandeling. 

Ik informeer hiernaar. 

 

Geert


Hi Geert,

 

Al enige terugkoppeling gekregen? Deze issue speelt nu al een tijdje en ik kreeg graag binnenkort een permanente oplossing hiervoor.

 

Bedankt alvast en fijn weekend,


Christophe


@Christophe-Doheyn Ik sta nog steeds in contact met de personen die dit moeten oplossen. Er is een probleem in onze systemen om 5G te activeren op het type abonnement dat je hebt. Dit is in onderzoek. Ik hou je zeker op de hoogte. 


@Christophe-Doheyn Het probleem om de 5G te activeren blijkt aan het type contract te liggen dat je hebt. Bizz Mobile International+ is niet compatibel met 5G, Bizz Mobile International (zonder de +) is wel compatibel. Mijn excuses voor de verwarring. 


Hi,

 

bedankt voor de uitleg. Kunnen jullie mij overzetten naar dit abonnement wat wel compatibel is?

 

bedankt alvast 


@Christophe-Doheyn Voor het omzetten van een mobiel abonnement kan je het best contact opnemen met onze klantendienst. 


Reageer