Beantwoord

5G incoontje gaat weg na 2sec

  • 19 November 2023
  • 31 reacties
  • 366 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

ik heb sinds een paar dagen  een tweede 5G abonnement(het duurste) en nieuwe Samsung  S23+ 5g

slaag er niet i, om op 5G te geraken , 1 a 2 seconden  nadat het icoon er is gaat het weer naar 4G

Op identiek  de zelfde plaats  heb  ik met men Samsung S20 5G vaak een paar minuten lang  5G

als ik men  smartphones naast elkaar leg is duidelijk 

De klanten dienst zegt  me letterlijk  het 5G icoon is maar een indicatie , kan zijn dat je zelf geen 5G is het icoon er wel is  

met software zie ik dat ik thuis op s20 5g vaak op 3500 mhz zit 5G

Op S23 5G  800/1800 mhz neen zelf geen 2100 mhz.

Volgens de klantendienst is simkaart goed geactiveerd

icon

Beste antwoord door Michael V 28 November 2023, 11:47

Bekijk origineel

31 reacties

Een dooddoener: heb je de S23+ al eens volledig herstart?
Een herstart doet soms wonderen en baat het niet, dan schaadt het niet ;)

 

Reputatie 3
Badge +2

AREen dooddoener: heb je de S23+ al eens volledig herstart?
Een herstart doet soms wonderen en baat het niet, dan schaadt het niet ;)

 

ja inderdaad ook de sim al eens er uit gehaald  , de enige frecq band die ik krijg is 800/1800/2600

Dat zijn de 4G Banden

 

met de s20 op dezelfde plaats 3500 NSA.of 2100 NSA

Reputatie 7
Badge +5

@MADI Kan je ons meegeven over welke locatie het gaat? Heb je het enkel op die locatie of op meerdere? 

Reputatie 3
Badge +2

voor de twee smartphone heb ik het duurste abonnemt 5G

Links de S20 5G NSA 3500 Rechts de S23 5G  5G SNA  naar na 2sec gaat naar 4G

100 meter van onze site 59BDS/WVBDS

Reputatie 3
Badge +2

@MADI Kan je ons meegeven over welke locatie het gaat? Heb je het enkel op die locatie of op meerdere? 

Bredene Kapelstraat en gisteren ook getest tussen Aalst en Bredene

s20 vaak 3500hz   s23 1800 800 2600 

nooit 2100 3500 waar we 5G op aanbieden voor onze klanten

Reputatie 3
Badge +2

Update 20/11

het lijkt er sterk op dat ik de lichte versie van 5G heb , wat wij  aan onze klanten aanbieden

Door abonnement  het duurste word de  snelheid verhoogt waar voor 3500 mhz nodig is

Op mijn s20 met zelfde abonnement  -krijg   ik NR78  3500

kan het zijn dat dit niet juist staat in men klanten segment

of zit er  een fout in  het vrijdag aangekochte toestel

Reputatie 3
Badge +2

Drie abonnementen waar onze klanten  kunnen kiezen  de lichte versie  5G in mobile Easy  en Mobile Maxi  voor men beide nummers heb ik  Mobile unllimited  waar niet allen de gebruikte data onbeperkt is maar ook de snelheid , deze heb ik op men S20 wel maar niet op de S23 waar ik het probleem ervaar met het nieuwe toestel

Reputatie 7
Badge +5

@MADI Over welke nummer gaat het exact?

Reputatie 3
Badge +2

@MADI Over welke nummer gaat het exact?

0471******

graag voor verder nazicht

 

Reputatie 7
Badge +5

@MADI Als je deze nummer en deze simkaart in je vorig toestel steekt heb je geen enkel probleem? Of had je met je vorige nummer geen problemen? 

Indien het enkel in je nieuw toestel een probleem is lijkt het mij eerder een toestel probleem te zijn.

Reputatie 3
Badge +2

ik heb de nieuwe simkaart die de s23 met 0471823567 het 5G probleem heeft

als ik deze simkaart 2100459990xxx in de s20 steek heb ik 5G 3500 MHZ. onmiddellijk

wijzig de sim terug  4G 1800  5G 1800

Dus de sim die mee kreeg werkt goed  

 

Reputatie 3
Badge +2

zou het helpen om  s23 naar de fabriek instellingen  te brengen , of is dat te gevaarlijk ?

Gevaarlijk? Hoe bedoel je? Je kan er niets mee kapot maken, als je dat bedoelt.
Alleen zal je achteraf weer alles moeten instellen naar je wensen en alle gegevens en apps importeren/overzetten, dat is het grootste nadeel. Dit kost alleen wat tijd en moeite.
Software fouten worden door zulke reset dikwijls opgelost, hardware fouten is iets anders natuurlijk.
Ik raad je wel aan om na de reset eerst 5G te testen. Als er hardwarematig toch iets zou schelen en het toestel moet vervangen of gerepareerd worden heb je niet voor niets veel tijd erin gestoken.
 

 

@MADI mss kan dit nuttig zijn nadat je uw toestel gereset hebt
Android data overzetten: manieren om al je bestanden mee te nemen (androidplanet.nl)

Reputatie 3
Badge +2

@MADI mss kan dit nuttig zijn nadat je uw toestel gereset hebt
Android data overzetten: manieren om al je bestanden mee te nemen (androidplanet.nl)

 

na een rest is het niet opgelost  probleem blijft

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Gevaarlijk? Hoe bedoel je? Je kan er niets mee kapot maken, als je dat bedoelt.
Alleen zal je achteraf weer alles moeten instellen naar je wensen en alle gegevens en apps importeren/overzetten, dat is het grootste nadeel. Dit kost alleen wat tijd en moeite.
Software fouten worden door zulke reset dikwijls opgelost, hardware fouten is iets anders natuurlijk.
Ik raad je wel aan om na de reset eerst 5G te testen. Als er hardwarematig toch iets zou schelen en het toestel moet vervangen of gerepareerd worden heb je niet voor niets veel tijd erin gestoken.
Restet gedaan  het probleem blijft

 

 

Reputatie 3
Badge +2

ik heb een volledige reset gedaan van S23 , maar het probleem  blijft.

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Wat kan ik nu nog doen ?

Reputatie 7
Badge +5

@MADI Dan lijkt het mij toch aan het toestel te liggen. Dan raad ik je aan om hier terug mee naar de winkel te gaan en desnoods te laten nakijken.

Reputatie 3
Badge +2

@MADI Dan lijkt het mij toch aan het toestel te liggen. Dan raad ik je aan om hier terug mee naar de winkel te gaan en desnoods te laten nakijken.

moet ik daar een  ticket nummer voor hebben 

Reputatie 7
Badge +5

@MADI Nee hoor dit is niet nodig, wat je best wel mee neemt is het aankoopbewijsje voor je garantie indien ze dit nodig zouden hebben.

Reputatie 3
Badge +2

Dank voor u raad en hulp

Reputatie 3
Badge +2

ik heb  me deze voormiddag aangeboden in de shop in Aalst,

Het minste dat ik kan zeggen is dat de medewerker mijn verhaal niet geloofd

wij hebben waar u woont nog geen 5G ,zeker niet aan  de hoge snelheid

ik kan technisch aantonen dat wel zo is , ik werd als een leugenaar  gezien

ook toonde ik het verschil aan tussen men twee smartphones  met zelfde abonnement

en nog wou men mij niet ernstig nemen, ik  ga drie weken  men smartphone missen   en volgens de medewerker zullen ze er niets aan doen ,intussen betaal ik  50 euro abonnement , Op nog geen 50 meter van de shop hebben we sinds een maand 5G 3500 MHZ en toch wou de medewerker met niet geloven  ik  heb  met de S20 5G 3500 mhz aan de site s  53OLV 53BNS 53ASZ 53JOB 53IIZL 53RZA 53GRM

 

Reputatie 7
Badge +4

Als ik het goed begrijp bekomt u op een plaats X 5G op band n78 (3500 MHz) met een S20 maar niet met een S23+, maar daarentegen wel 5G met deze S23+ in andere banden zoals bv. n3 (1800 MHz)

 

Vermits de settings bij Proximus blijkbaar ok zouden zijn, lijkt het mijns inziens opportuun ook best eens te rade gaan bij Samsung support dienaangaande

Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung België

 

= Er is duidelijk iets mis met deze S23+ (fabricagefout) 

In hoeverre Proximus voor nazicht/herstelling van Samsung-toestellen onder garantie beroep doet op Samsung zelf of een 3e partij is mij evenwel onbekend

 

 

 

 

 

Reputatie 3
Badge +2

ik ben naar de shop geweest en ze gelovende me niet  , de verkoper gaf met uit voor leugenaar omdat ze op de plaats dat ik Aalst nog nergens 5G actief hebben ik weet 8 site waar ze 5G3500 actief hebben waar mee ik met s20  overal 3500 heb met de S23  nergens op die 8 sites , hij heeft de s23 opgezonden voor nazicht

Reageer