Skip to main content

ik heb sinds een paar dagen  een tweede 5G abonnement(het duurste) en nieuwe Samsung  S23+ 5g

slaag er niet i, om op 5G te geraken , 1 a 2 seconden  nadat het icoon er is gaat het weer naar 4G

Op identiek  de zelfde plaats  heb  ik met men Samsung S20 5G vaak een paar minuten lang  5G

als ik men  smartphones naast elkaar leg is duidelijk 

De klanten dienst zegt  me letterlijk  het 5G icoon is maar een indicatie , kan zijn dat je zelf geen 5G is het icoon er wel is  

met software zie ik dat ik thuis op s20 5g vaak op 3500 mhz zit 5G

Op S23 5G  800/1800 mhz neen zelf geen 2100 mhz.

Volgens de klantendienst is simkaart goed geactiveerd

@MADI  Laat je weten als je het toestel terug krijgt of het werkt.

goede middag ,

Neen het probleem is er nog steeds

Gisteren had ik contact met mensen van samsung  , ze hebben me vragen gesteld van instellingen  en ze  en konden ook niet denken wat er fout loopt

ik heb dus op S23  5G 1800 LIGHT  versie

op de Note 20 heb ik 5G 3500  op dezelfde locatie en zelfde tijd

verbonden met onze site 53OLV OVOLV  , de antennes zijn twee maand geleden daar  vervangen en vana f dan hebben 5G 3500

Is men toegang tot 5G volledig in orde ?

Mobile Unlimited

Dank om dat nog eens willen na tezien .

 


Men S23+   is terug van de herstel dienst en daar hebben ze geen fout in hardware of software kunnen vaststellen .

Gisteren was ik gesprek met  Samsung die me een paar stappen liet doen in de software  en service provider maar er is  geen oplossing.

Wil er nog iemand kijken of voor 0471823567  het juist segment is aangevinkt.

Mobile Unlimited


ja ik laat dat zeker weten


@MADI  Laat je weten als je het toestel terug krijgt of het werkt.


mrm@MADI Heel vervelend en jammer om te horen dat ze zo reageerden in de shop, hiervoor alvast mijn excuses!

Alsook kan ik bevestigen dat er wel sites zijn in Aalst die 5G uitzenden, nog niet overal maar het grootste deel al wel. 

ik heb  met alles wat ik willen uitleggen  dat we wel 5G hebben zelfs in de shop te  Aalst en twee  smartphone s naast elkaar gelegd en hij wou er niet naar kijken , hij liet me dan een document tekenen waar ik  beweer dat we in aalst 5G hebben en dat niet werk op S23,  en stuurde met grote tegenzin  de s23 naar een repair. Als ik het toestel weer krijg en het is niet in orde dan ga naar de ombudsdienst  , ik betaal 50 Euro per maand abo geld,  en betaalde 1195 euro voor het toestel .Jammer dat er mensen zijn die hun werk niet ernstig nemen en de klant als een leugenaar zien . Nee nog eens nergens in Aalst hebben we 5G. ging hij nog eens herhalen, ik vroeg ga eens naar onze website  netwerkdekking 5G en je zal zien  dat we het wel hebben, meer een paar weken terug zijn de antennes hier vervangen en 4 dagen later kreeg ik een sms van proximus dat we nu ook van 5G kunnen genieten , en nog was het niet waar.


@MADI Heel vervelend en jammer om te horen dat ze zo reageerden in de shop, hiervoor alvast mijn excuses!

Alsook kan ik bevestigen dat er wel sites zijn in Aalst die 5G uitzenden, nog niet overal maar het grootste deel al wel. 


ik ben naar de shop geweest en ze gelovende me niet  , de verkoper gaf met uit voor leugenaar omdat ze op de plaats dat ik Aalst nog nergens 5G actief hebben ik weet 8 site waar ze 5G3500 actief hebben waar mee ik met s20  overal 3500 heb met de S23  nergens op die 8 sites , hij heeft de s23 opgezonden voor nazicht


Als ik het goed begrijp bekomt u op een plaats X 5G op band n78 (3500 MHz) met een S20 maar niet met een S23+, maar daarentegen wel 5G met deze S23+ in andere banden zoals bv. n3 (1800 MHz)

 

Vermits de settings bij Proximus blijkbaar ok zouden zijn, lijkt het mijns inziens opportuun ook best eens te rade gaan bij Samsung support dienaangaande

Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung België

 

= Er is duidelijk iets mis met deze S23+ (fabricagefout) 

In hoeverre Proximus voor nazicht/herstelling van Samsung-toestellen onder garantie beroep doet op Samsung zelf of een 3e partij is mij evenwel onbekend

 

 

 

 

 


ik heb  me deze voormiddag aangeboden in de shop in Aalst,

Het minste dat ik kan zeggen is dat de medewerker mijn verhaal niet geloofd

wij hebben waar u woont nog geen 5G ,zeker niet aan  de hoge snelheid

ik kan technisch aantonen dat wel zo is , ik werd als een leugenaar  gezien

ook toonde ik het verschil aan tussen men twee smartphones  met zelfde abonnement

en nog wou men mij niet ernstig nemen, ik  ga drie weken  men smartphone missen   en volgens de medewerker zullen ze er niets aan doen ,intussen betaal ik  50 euro abonnement , Op nog geen 50 meter van de shop hebben we sinds een maand 5G 3500 MHZ en toch wou de medewerker met niet geloven  ik  heb  met de S20 5G 3500 mhz aan de site s  53OLV 53BNS 53ASZ 53JOB 53IIZL 53RZA 53GRM

 


Dank voor u raad en hulp


@MADI Nee hoor dit is niet nodig, wat je best wel mee neemt is het aankoopbewijsje voor je garantie indien ze dit nodig zouden hebben.


@MADI Dan lijkt het mij toch aan het toestel te liggen. Dan raad ik je aan om hier terug mee naar de winkel te gaan en desnoods te laten nakijken.

moet ik daar een  ticket nummer voor hebben 


@MADI Dan lijkt het mij toch aan het toestel te liggen. Dan raad ik je aan om hier terug mee naar de winkel te gaan en desnoods te laten nakijken.


Wat kan ik nu nog doen ?


ik heb een volledige reset gedaan van S23 , maar het probleem  blijft.

 

 


Gevaarlijk? Hoe bedoel je? Je kan er niets mee kapot maken, als je dat bedoelt.
Alleen zal je achteraf weer alles moeten instellen naar je wensen en alle gegevens en apps importeren/overzetten, dat is het grootste nadeel. Dit kost alleen wat tijd en moeite.
Software fouten worden door zulke reset dikwijls opgelost, hardware fouten is iets anders natuurlijk.
Ik raad je wel aan om na de reset eerst 5G te testen. Als er hardwarematig toch iets zou schelen en het toestel moet vervangen of gerepareerd worden heb je niet voor niets veel tijd erin gestoken.
Restet gedaan  het probleem blijft

 

 


@MADI mss kan dit nuttig zijn nadat je uw toestel gereset hebt
Android data overzetten: manieren om al je bestanden mee te nemen (androidplanet.nl)

 

na een rest is het niet opgelost  probleem blijft

 

 


@MADI mss kan dit nuttig zijn nadat je uw toestel gereset hebt
Android data overzetten: manieren om al je bestanden mee te nemen (androidplanet.nl)


Gevaarlijk? Hoe bedoel je? Je kan er niets mee kapot maken, als je dat bedoelt.
Alleen zal je achteraf weer alles moeten instellen naar je wensen en alle gegevens en apps importeren/overzetten, dat is het grootste nadeel. Dit kost alleen wat tijd en moeite.
Software fouten worden door zulke reset dikwijls opgelost, hardware fouten is iets anders natuurlijk.
Ik raad je wel aan om na de reset eerst 5G te testen. Als er hardwarematig toch iets zou schelen en het toestel moet vervangen of gerepareerd worden heb je niet voor niets veel tijd erin gestoken.
 

 


zou het helpen om  s23 naar de fabriek instellingen  te brengen , of is dat te gevaarlijk ?


ik heb de nieuwe simkaart die de s23 met 0471823567 het 5G probleem heeft

als ik deze simkaart 2100459990xxx in de s20 steek heb ik 5G 3500 MHZ. onmiddellijk

wijzig de sim terug  4G 1800  5G 1800

Dus de sim die mee kreeg werkt goed  

 


@MADI Als je deze nummer en deze simkaart in je vorig toestel steekt heb je geen enkel probleem? Of had je met je vorige nummer geen problemen? 

Indien het enkel in je nieuw toestel een probleem is lijkt het mij eerder een toestel probleem te zijn.


@MADI Over welke nummer gaat het exact?

0471******

graag voor verder nazicht

 


@MADI Over welke nummer gaat het exact?


Drie abonnementen waar onze klanten  kunnen kiezen  de lichte versie  5G in mobile Easy  en Mobile Maxi  voor men beide nummers heb ik  Mobile unllimited  waar niet allen de gebruikte data onbeperkt is maar ook de snelheid , deze heb ik op men S20 wel maar niet op de S23 waar ik het probleem ervaar met het nieuwe toestel


Reageer