Maar prox zelf zou ter plaatse metingen moeten doen om dit vast te stellen en eventueel op te lossen indien mogelijk …..
Dit lijken mij eigenaardige resultaten: uiteraard kan er een probleem zijn met de antenne en/of is:was deze druk belast)
hebt u dit binnen of buiten gemeten?
wat hebt u hiervoor gebruikt 2G GSM / 3G UMTS / 4G LTE ?
welk toestel hebt u hiervoor gebruikt (= welke CAT is van toepassing)
Concreet bevindt de dichtstbijzijnde Proximus (en andere) -antenne zich vermoedelijk Zeilweg 5 De Panne en deze antenne ondersteunt 2G (900 MHz) /3G (2100 MHz) /4G (800/1800/2100/2600 MHz)
Als ik op die kaart kijk voor mij dan klopt er toch ook iets niet, ik heb het nog gezegd niet altijd 100% die kaarten,
In feite moet prox die veldmetingen kennen en eventueel opnieuw uitvoeren als er zou blijken dat daar vroeger wel goed ontvangst was op die plaats
@Martin
bovenstaande = locatie antenne
en toegegeven betrokken antenne is voornamelijk van het type 4G vandaar bv. mijn vragen
sorry voor de verkeerde uitdrukking van mij, ik bedoelde als ik op uw link → https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/ voor mij zoek dat het niet klopt en ik heb dit nog voor anderen ook ontdekt dit wou ik maar meegeven.
@Martin
de goedkeuring van de betrokken antenne dateert van 2018 er is geen reden om aan te nemen dat deze op dit moment niet als dusdanig in dienst is
= als u A zegt moet u B zeggen (concrete info a.u.b.)
juist wat ik bedoel dat je daar niet altijd kunt op af gaan en dat het praktisch maar juist na te trekken is door eventuele veldmetingen om 100% zeker te zijn of er bv o.a. problemen moesten zijn met de zend antenne enz…. Want als je op deze gegevens afgaat zelfs al kloppen die 100% procent en je stelt vast dat er daar een probleem is dan kun je met die gegevens toch het probleem zelf niet oplossen en moet er een praktische aanpak gebeuren.
Meer dan dat bedoel ik daar niet mee .
Beste,
Antwoord op de vraag van µ :
De meting werd uitgevoerd binnenshuis.
Gebruikt toestel : Smartphone Huawei Honor 8X - 4G LTE
Gebruikte apps “Ookla” of “Nperf”.
Met hetzelfde toestel en app de meting binnenshuis uitgevoerd in Mariakerke-Gent (hier =OK) en in De Panne (hier NOK).
Om te beginnen zou al iemand van Prox moeten aan de bevoegde dienst opvragen of dit gekend is dat er problemen zijn in die omgeving. Ik weet nu ook niet of je dit op verschillende ogenblikken / verschillende dagen getest hebt want het kan ook zijn dat de antenne druk bezet was op het moment dat je metingen uitvoerde.
Misschien best meting ter controle buiten uitvoeren; mogelijks speelt de bezetting van de antenne evenwel een rol (= nazien of de ontvangst van het type 4G of tijdelijk bij druk verkeer van 2G of 3G)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.