Beantwoord

+32 niet meer nodig vanuit Spanje ?

  • 7 September 2019
  • 28 reacties
  • 1814 Bekeken

  • Practitioner
  • 36 reacties
ben momenteel in Spanje
wanneer ik met mijn gsm naar een Belgisch gsm-nummer bel valt het mij op dat ik het gewoon Belgisch formaat kan gebruiken ??
dus zonder +32 er voor
heb ik ergens iets gemist en is dit niet meer nodig om van het buitenland naar België te bellen ??
de nr's waar ik het heb mee gehad staan niet in het telefoonboek van mijn iPhone(waar ze dan eventueel toch zouden in het formaat +32.... zouden hebben gestaan)
ook bellen naar de voicemail met het nr. 1999 werkt gewoon > ik begrijp er niets van
icon

Beste antwoord door pwr 7 September 2019, 12:31

Bekijk origineel

28 reacties

Bel je naar personen met een Belgisch nummer die ook in Spanje vertoeven mss
neen , helemaal niet
ik bel naar klanten in België om hen te verwittigen dat hun wagen hersteld is
onze zoon runt onze garage-werkplaats in België momenteel en om hem wat te ontlasten doen wij de telefonie van hier uit
correspondenten zijn dus 100% zeker in België
ook naar een vast nummer in België lukt het zonder +32 vooraf
ik zou het zelf ook niet geloven als ik het niet zelf zou zien ...
raar maar waar
WiFi op de GSM zet ik tijdens het testen uit want heb hier een Fritz!Box waar ik via VPN constant in verbinding sta met mijn Fritz!Box in België en op die manier (met de Fritz Fon app)ook via WiFi kan bellen van hieruit met de analoge lijn van België.
Reputatie 7
Badge +4
Dat lijkt mij toch "vrij eigenaardig"... een foutje bij Proximus (uw Belgische operator) of bij de lokale Spaanse operator (of uw IPhone zet er op één of andere manier automatisch +32 voor, wat mij het toch het meest waarschijnlijke verhaal lijkt)
Eventueel indien mogelijk eens een andere Spaanse roaming operator kiezen om te kijken of het aldaar ook werkt op die manier

Ter info:
https://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_numbers_in_Spain
Maandag komen de Proximus medewerkers hier pas terug langs en hebben zij daar hopelijk een verklaring voor of anders iemand van de forumleden die dit al ook meegemaakt hebben en ondertussen de uitleg hiervoor opgezocht heeft of weet, die je dan kan verder helpen met de uitleg waarom dit lukt zonder de 0032 of +32 prefix !
Je bent toch zeker dat er ergens in je smartphone automatisch geen +32 of 0032 ingevoerd wordt, al heb ik toch nog op mijn smartphone nog nergens geen zo'n instellingen tegengekomen.
Dan kunnen we weeral iets bijleren hé ☺️
nog wat verder gezocht
tijdens het "dialen" kwam onder het nummer de boodschap nummerassistentie te staan.
ik kende dat niet
iets van Apple zeker ?
wanneer ik dan 4G uitzet (WiFi stond al uit) komt die boodschap tijdens het dialen er niet
maar toch kan ik bellen zonder +32 ervoor (zonder 4G en zonder WiFi)
heb dan in de instellingen van de telefoon wat verder gezocht en voila :

Iets dergelijks kun je ook in android smartphones zelf instellen:
> https://ccm.net/faq/35043-automatically-add-an-area-code-to-phone-numbers-on-android
maar daar moet ge die bij Android zelf de landcode inbrengen blijkbaar ?,
en is het dan altijd de code +32 die dan gebruikt wordt
ik heb dit zelf op mijn iPhone nooit geactiveerd (staat default on) en je kan er ook geen andere landcode inbrengen
dus mogelijk wanneer ik bvb. een Frans of een Italiaans nr. zonder landcode zou ingeven zou de nummerassistentie ook zijn werk doen??
en bij Android zou dat niet lukken denk ik dan ??
maar misschien zie ik dat verkeerd
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad … "iets van Apple"
https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iph3c993cbc/ios
Nummerassistentie' inschakelen voor internationale gesprekken: (Gsm) Als 'Nummerassistentie' is ingeschakeld, wordt automatisch het juiste landnummer of kengetal toegevoegd als je je contactpersonen en favorieten belt.

Op basis van bovenstaande Apple-info zou ik evenwel verwachten dat de betrokken nummers in uw contacten staan (t.t.z. hebben u reeds gebeld of u hen vooraleer bovenstaande van toepassing zou kunnen zijn)
ook in de lijst met gevoerde gesprekken vind je die +32 niet terug
anders was mijne frank/euro misschien wat rapper gevallen..
en de 2 gevormde nummers hieronder waren nieuwe klanten , heb er nog nooit mee gebeld of ben nog nooit door hen gebeld geworden voorheen
mijn gsm-nummer hebben onze klanten trouwens niet en als ik hen bel met mijn gsm staat de Bizz Switch op en zien ze het nummer van onze vaste lijn in België op hun telefoon verschijnen
er staat onder het gevormde nummer wel Spanje
straffe mannen toch bij Apple
ik maar overal altijd +32 zitten voor zetten en das helemaal niet (meer) nodig


Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat bovenstaande dan ook eerder te maken heeft met het gebruik van de Bizz Office Switch app op uw IPhone (en minder met uw IPhone op zichzelf

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_nb_switch/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/bizz-switch-of-enterprise-switch-installeren-en-gebruiken.html

Eventueel kunnende Px-medewerkers op dit publieke forum meer duidelijkheid verschaffen over de exacte werking van de betrokken app voor uitgaand verkeer bij roaming
neen toch niet
want mijn oude iPhone 5S waar een sim-kaart in zit van Orange (PayandGo) doet het op dezelfde manier
en daar staat geen BizzSwitch op..




Eventueel kunnende Px-medewerkers op dit publieke forum meer duidelijkheid verschaffen over de exacte werking van de betrokken app voor uitgaand verkeer bij roaming



ik hoop het
Reputatie 6
Badge +3
Het is gewoon de smartphone die automatisch +32 toevoegt als je in het buitenland zijt.

Dat is een instelling op iPhone.

Dus niets om zich zorgen te maken.
Zo simpel is het inderdaad, heb het juist aan mijn zuster gevraagd want die heeft net het zelfde voor als ze in Spanje zit in vakantie.
Reputatie 7
Badge +4
@ thanks Frank, duidelijk
Het is gewoon de smartphone die automatisch +32 toevoegt als je in het buitenland zijt

Maar ik heb toch nog "moeite" met onderstaande
ook bellen naar de voicemail met het nr. 1999 werkt gewoon
+32 1999 geeft een onvolledig niet bestaand nummer in de zone 019 Waremme
Voice mail is dacht ik vanuit het buitenland enkel bereikbaar via + 32 475 1969
Reputatie 6
Badge +2
Ik was 2 weken geleden in Nederland en mijn moeder heeft mij een aantal vanuit België opgebeld en nochtans heeft zij mijn GSM nummer gebruikt zonder die +32 maar gewoon mijn nummer die begon met 0486 dus dat kan.
0475 151969 staat mss opgeslagen
is het trouwens niet +32 78 15 1969 vanuit het buitenland!
juist geprobeerd met het nr. 1969 = voicemail van gsm-nummer en dat werkt vanuit Spanje ook zonder landcode,gewoon met 1969 dus

het antwoordapparaat dat ik hier beluister is dat van onze vaste lijn in België
en dat is het nr. 1999 ook zonder landcode
maar dat heeft dan wel te maken met Bizz Switch waarschijnlijk maar zelfs als ik de Bizz Swich af zet kan ik gewoon 1999 bellen
er zal bij Proximus een link gemaakt worden tussen mijn GSM-nummer en ons nummer van de vaste lijn,kan niet anders
er zal bij Proximus een link gemaakt worden tussen mijn GSM-nummer en ons nummer van de vaste lijn,kan niet anders

-
je hebt mss :👉🏽 'bizz office switch' ?
Ik was 2 weken geleden in Nederland en mijn moeder heeft mij een aantal vanuit België opgebeld en nochtans heeft zij mijn GSM nummer gebruikt zonder die +32 maar gewoon mijn nummer die begon met 0486 dus dat kan.

is altijd zo geweest
toch als uw moeder zelf een Belgisch telefoonnummer heeft
wanneer je met een Belgisch nr. (vaste lijn of GSM maakt niet uit) belt naar een ander Belgisch nr. (GSM) dan hoef je nooit de landcode er voor te zetten
alleen wanneer je van het buitenland naar een Belgisch nr. belt

er zal bij Proximus een link gemaakt worden tussen mijn GSM-nummer en ons nummer van de vaste lijn,kan niet anders
-
je hebt mss 'bizz office switch' ?


Enterprise Switch bedoel je ?
neen, ik heb Bizz Switch
had ik toch al vermeld in mijn vorige post..

Dat is maar best ook want al je een Belgisch nummer zou willen opbellen vanuit belgie, als je niet weet dat dit nummer in het buitenland vertoeft dan zou je hem ook nooit kunnen bereiken want je zou dan nog eerst moeten weten in welk land dit nummer zit indien je een landcode zou moeten ervoor zetten.
Reputatie 7
Badge +4
@ Martin
inderdaad correct +32 475 151969 vanaf eigen GSM, 15 was in mijn pen blijven steken ...
vanaf ander toestel +32 78 151969 (of eigen toestel), ik ga hierbij ervan uit dat Px slechts 1 voicemailserver heeft voor GSM én vaste lijn

@Alexander
dat is normaal voor uitgaand verkeer: de beller weet immers in principe niet waar u zich bevindt en de routering van de beller naar de gebelde gebeurt op basis van IMSI en TIMSI via info uit HLR en VLR

@ pwr
1969 <-> 1999, 1999 is mij onbekend maar als u Bizz Switch uitschakelt en het werkt nog gewoon op basis van 1999 lijkt het mij aangewezen dat Px-medewerkers licht in de duisternis brengen...
@pwr ik dacht eigenlijk aan bizz office switch 👉 klik hier / video 👉🏽 'bizz office switch'
IMSI en TMSI ( best eens een nieuwe pen kopen 😉 ☺️ )
ik dacht eigenlijk aan bizz office switch 👉 klik hier / video 👉🏽 'bizz office switch'


weten ze bij Proximus dan zelf nog hoe hun producten noemen ??
op het einde van de link van het filmpje op Youtube die je hebt gepost komt het onderstaande
Bizz Switch is dan hetzelfde als BizzOfficheSwitch ?

Reageer