Nieuw

Upload snelheden

  • 3 September 2019
  • 5 reacties
  • 603 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Ik denk dat het tijd wordt dat Proximus zijn uploadsnelheden wat aanpast aan de huidige realiteit (Cloud services etc).
Om toch een soort differentiatie te krijgen tussen de abonnementen, stel ik voor:
Internet Start: 10 mbps upload (i.p.v. 4 Mbps).
Internet Maxi: 20 of 30 mbps upload (i.p.v. 15 Mbps).
Hogere abbo's, business abbo's: onbeperkt (in de praktijk 40 Mbps indien de lijn het aankan).

Er is geen enkele technische reden om de uploads zo hard te beperken (de fiber naar de ROP's is volledig symmetrisch). De huidige snelheden zijn niet meer van deze tijd (en forceren de klanten om naar hogere abbo's te gaan).

5 reacties

En voor de comfort klanten 15 Mbps (ipv 6 Mbps) ☺️

Goed nieuws 

Verhoogde uploadsnelheden in de loop van maart 2020: 
voor een Internet Comfort-abonnement zal die toenemen van max. 6 tot max. 20 Mbps
voor Internet Maxi van max. 15 tot max. 20 Mbps en 
voor een Bizz Internet-abonnement van max. 20 tot max. 30 Mbps

Vandaag is mijn comfort uploadsnelheid van de bbox verhoogt van 6 Mbps naar 20 Mbps :thumbsup_tone4:

Niks moet zelf doen de bbox niet moeten rebooten en ook niet resetten.

Reputatie 7
Badge +1

Klopt bij mij ook 🤗😉👍

Fijn dat de snelheden enige tijd geleden zijn verhoogd, maar toch vraag ik mij af waarom bijv. maxi niet naar 30 upload is gegaan. Het komt met name vreemd over dat andere providers  zoals edpnet die via het proximus netwerk werken wel hogere snelheden bieden (ik weet dat het via andere afspraken verloopt, maar toch...).

Reageer