Nieuw

Stop samenwerking PM Connect (Demon Games/livefootball.tv)

  • 28 August 2019
  • 49 reacties
  • 17207 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

49 reacties

het zijn die met vuile trucken om je er in te lokken die moeten aangepakt worden

Reputatie 6
Badge +2

Zeker, en ook die er aan meewerken en de factuur sturen. Proximus is medeplichtig en zou dringend de medewerking met dubieuze leveranciers moeten stoppen.

Reputatie 6
Badge +3

Ik zal het nog eens uitleggen veel apps die betalende content aanbieden maken gebruik van het systeem dat het abonnement ook kan gefactureerd worden op de factuur dan door een kredietkaart nummer in te geven of te betalen met google of apple pay. Deze legitieme technologie word gemaakt door het Britse PM Connect. Het misbruik wordt gedaan door derde partijen. PM Connect int gewoon de betaling voor de app maker die een betaal systeem wil gebruiken. Het parnership met Proximus is enkel van toepassing wanneer je betaalinhoud wil zien. PM Connect biedt die betaaltechnologie om te integreren in een app. Zolang je de dienst bij de malafide app ontwikkelaar niet apart opzegt dan kan je in de toekomst nog aanrekeningen van de betaaloperator PM Connect krijgen. 

Dit was inderdaad ook wat ik met mijn vorige reactie bedoelde dat ze de misbruiker moeten aanpakken, maar wat men bedoelt is ook dat Proximus die zou  moeten helpen aanpakken

Reputatie 6
Badge +2

Ik bedoel gewoon dat Proximus best niet meewerkt aan initiatieven waarbij een klant (soms te naïef of onvoorzichtig of ter goede trouw)  er in geluisd werd. 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Het is Google en Apple die regelmatig zo’n misleidende apps verwijderen uit hun apps winkel. Natuurlijk enkel maar wanneer die gemeld wordt. Om dat te monitoren is bijna onbegonnen werk voor eender welke telecomprovider of je moet alle betalende content blokkeren, maar dan heb je het probleem met parkeren door te betalen via SMS,mobiele vervoersbewijzen betaald via SMS.

Dus één gouden regel, en dit geldt niet typisch over wat hier besproken wordt, lees aandachtig en wees alert voor je een link aanklikt of met iets akkoord gaat.

Reputatie 6
Badge +3

Dat zijn en blijven nog altijd de gouden regels. Lees ook de kleine lettertjes,voetnoten die zijn superbelangrijk. Je gaat immers akkoord door te klikken op I accept, dat komt overeen met dat je een handtekening onder een contract zet dat je er volledig mee akkoord bent. Soms moet je vakjes aan of uitvinken. Heel goed lezen.

Het vraagt inderdaad soms wel wat moeite en geduld om alles na te trekken en is men geneigd om te denken, amai al die kleine letterkens lezen en denkt ‘t zal wel in orde zijn…...en de ftale klik is gebeurd :thinking:

Reputatie 6
Badge +3

Dat is ook een beetje discipline hebben. Het is ook gedeelde verantwoordelijkheid deels de schuld van de onoplettendheid van de abonnee en de slinkse werkwijze van de app maker.

Het is inderdaad altijd gevaarlijk van te zeggen dat zal nooit met mij gebeuren.

Reputatie 6
Badge +3

Iedereen is wel eens een keer onoplettend.

tegen wie dat je het zegt :smiley:

Reputatie 3

Vergis je niet, Proxiumus is hier wel degelijk in de fout doordat zij met hun Direct Pay programma onvoldoende  veiligheid hebben ingebakken.
Hadden ze in hun systeem een extra stap ingebouwd waarbij je als Proximus klant expliciet goedkeuring moet geven (zoals SMS sturen met specifiek bericht), dan was dit allemaal geen probleem.

Een voorstel dat zeker past in de ideeenbus hier op het forum maar mss beter een nieuw topic met het voorstel opstarten.

Reputatie 6
Badge +2

Hoeveel stemmen moet een idee krijgen? Ik dacht 50. Nog nooit gehaald in Vlaanderen. 
Het zou beter zijn moest iedereen alvorens te betalen zijn factuur nazien en niet betalen als er een ongeldig abonnement op te zien is. 

blijkbaar gaan er ook zaken door als je minder dan 50 stemmen ziet staan of worden die dan mss niet allemaal weergegeven, ik weet het ook niet….

Reputatie 6
Badge +3

@Frederick D'hont Voor die extra stap met SMS moet er ook samengewerkt worden met PM Connect. Je mag wel niet vergeten dat verkorte SMS nummers soms hetzelfde kunnen zijn voor andere diensten. Dus moet je nog dat onderscheid kunnen maken van een andere informatieve dienst.

dan mss wel met een verificatie in de zelfde trend van als je iets via bank app betaald

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Klopt maar dat is iets wat PM Connect moet implementeren en dat gaan ze niet gratis doen en ook niet voor maar 1 provider.

ja ‘t draait inderdaad uiteindelijk altijd om centen

Reputatie 6
Badge +3

Of er moet een wet komen die dit verplicht.

Net zoals zoveel wetten die er nog zouden moeten komen ….

Ik ben ook de dupe van deze praktijken, blijkbaar reeds lange tijd 20 euro per maand. Proximus zal het blokkeren maar niets crediteren. Hoe schandalig zijn deze praktijken? 

 

Proximus weet hiervan en weet dat er een massa aan geld wordt gefactureerd op kap van hun klanten. Mooi zo...