Nieuw

Een tekort aan ethernetpoorten

  • 9 December 2020
  • 14 reacties
  • 1851 Bekeken

Playstation, Philips Hue bridge, pc’s, enz. De vraag naar internet is groot en het is voor veel toestellen toch nog steeds aangewezen om een stabiele internetaansluiting te hebben, waarbij WIFI niet volstaat. Als je streamt, als je gamet heb je een ethernetkabel nodig. Die Philips Hue werkt sowieso ook met een bridge die een kabel nodig heeft.

 

Het aantal poorten op een modem is beperkt. Biedt Proximus een hub aan of andere oplossing?

 

Wij gaan verhuizen en de modem komt in een berging te staan waar de WIFI allicht geen goed bereik zal geven. We komen zo al een poort te kort, omdat we ook de WIFI versterker zullen moeten bekabelen. 

 

Kunnen hier oplossingen voor uitgewerkt worden? 


14 reacties

De oplossing is natuurlijk een switch op een ethernetpoort aansluiten van de bbox.

De oplossing is natuurlijk een switch op een ethernetpoort aansluiten van de bbox.

Super! En biedt Proximus dat aan?

 
 

Nee, maar daarvoor dient juist de ideeënbus en nu maar hopen dat er genoeg stemmen komen :slight_smile:  

Reputatie 4
Badge +2

Waarom dit aanschaffen via PX, google even op ethernet switch.

Reputatie 7
Badge +4

Bv. 

Netgear GS105E ProSafe Plus - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Netgear GS308E 8 Port Gigabit Ethernet LAN Switch Smart: Amazon.de: Computer & Zubehör

TP-Link TL-SG108E 8-Ports Gigabit Easy Smart Managed: Amazon.de: Computer & Zubehör

indien u IPTV hebt (managed) switch met IGMP snooping gebruiken 

Internet group management protocol - Wikipedia

Waarom dit aanschaffen via PX, google even op ethernet switch.

Omdat ik van Proximus een volledig aanbod verwacht.

 

Als ik bovendien ooit problemen krijg met mijn verbinding, is het ook duidelijk dat Proximus het moet oplossen. En zo ben ik ook zeker dat de switch waarin ik investeer, volledig compatibel is.

 
 
 

bedankt voor de tips in ieder geval :thumbsup_tone3: .

 
 
 

ze hadden het inderdaad duidelijk niet begrepen :wink::slight_smile:

igmp snooping ondersteunen heeft al uiteindelijk bewezen dat er dan toch geen 100% zekerheid biedt dat er geen problemen gaan optreden ! al weet ik dan niet echt de reden dat er toch problemen kunnen optreden, is de ene igmp snooping dan niet gelijk andere !?

managed switch is niet noodzakelijk

 

Reputatie 1

Proximus voorziet internet/verbinding tot aan de modem. Wat je daarna doet kunnen/willen  ze onmogelijk allemaal oplossen indien er problemen zijn.   Een switch plaatsen is geen rocket Science. Meestal plug and play.   

99% van de gevallen geeft het plaatsen van een switch ook geen probleem.

Blijkbaar zit ik dan bij de 1% (en als ik wat op het forum lees, ben ik niet alleen). Ik heb een switch gekocht (TL SG1016D), aangesloten en mijn internet valt na een tijdje steeds weg, als ik dan de switch uittrekt werkt het internet terug.

Switch ondersteund geen igmp snooping volgens mij.

Nu wil ik gerust een nieuwe switch kopen als ik zeker ben dat daar het probleem mee opgelost is Maar ik lees ook hier en daar dat dit niet altijd het geval is.

Proximus die zegt dat men geen ondersteuning geeft vind ik een beetje gemakkelijk aangezien men zelf geen oplossing aanbiedt. Ik ben toch niet de enige die meer dan 4 poorten gebruikt? 

Switch ondersteund geen igmp snooping volgens mij.

hij ondersteunt dit wel → TP-Link TL-SG1016D 16-Port Gigabit Switch - Kenmerken - Tweakers

maar volgen melding van nog anderen op socials wilt dit nog niet 100% zeker zeggen dat je geen probleem zult ondervinden!

zie ook → TL-SG1016DE IGMP Snooping issue - Business Community (tp-link.com)

tl-sg1016d igmp snooping issues - Google zoeken

BBOX dropt internet geconnecteerd met TP-Link switch 

 

Wat anderen al hoog bij laag beweerd hebben van geen problemen te hebben met volgende switchen:

Netgear GS105E (Dus niet de GS105 of de GS105GE maar de GS105E). Deze ondersteunt IGMP snooping (is out-of-the-box enabled).

 * GS105Ev2 (5 ports switch 10/100/1000 Mbps) werkt goed met IPTV


Ook werkt een Netis ST3105GS zonder problemen. 

Nog even een extra update. Net Internet weer weggevallen zonder dat de tp link aangesloten was. Enkel sonos is ook aangesloten op de modem. Sonos uitgetrokken even gewacht en terug ingestoken. Daarna was probleem opgelost. Zijn er problemen bekend met sonos op een proximus modem? 

wordt wel nog gemeld, maar ik weet niet of de reden bekend is !

Reageer