Nieuw

Een tekort aan ethernetpoorten

• 9 december 2020
  • 10 reacties
  • 218 Bekeken

Playstation, Philips Hue bridge, pc’s, enz. De vraag naar internet is groot en het is voor veel toestellen toch nog steeds aangewezen om een stabiele internetaansluiting te hebben, waarbij WIFI niet volstaat. Als je streamt, als je gamet heb je een ethernetkabel nodig. Die Philips Hue werkt sowieso ook met een bridge die een kabel nodig heeft.

Het aantal poorten op een modem is beperkt. Biedt Proximus een hub aan of andere oplossing?

Wij gaan verhuizen en de modem komt in een berging te staan waar de WIFI allicht geen goed bereik zal geven. We komen zo al een poort te kort, omdat we ook de WIFI versterker zullen moeten bekabelen. 

Kunnen hier oplossingen voor uitgewerkt worden? 

10 reacties

De oplossing is natuurlijk een switch op een ethernetpoort aansluiten van de bbox.

De oplossing is natuurlijk een switch op een ethernetpoort aansluiten van de bbox.

Super! En biedt Proximus dat aan?

Nee, maar daarvoor dient juist de ideeënbus en nu maar hopen dat er genoeg stemmen komen :slight_smile:  

Reputatie 3
Badge +1

Waarom dit aanschaffen via PX, google even op ethernet switch.

Reputatie 7
Badge +4

Bv. 

Netgear GS105E ProSafe Plus - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Netgear GS308E 8 Port Gigabit Ethernet LAN Switch Smart: Amazon.de: Computer & Zubehör

TP-Link TL-SG108E 8-Ports Gigabit Easy Smart Managed: Amazon.de: Computer & Zubehör

indien u IPTV hebt (managed) switch met IGMP snooping gebruiken 

Internet group management protocol - Wikipedia

Waarom dit aanschaffen via PX, google even op ethernet switch.

Omdat ik van Proximus een volledig aanbod verwacht.

Als ik bovendien ooit problemen krijg met mijn verbinding, is het ook duidelijk dat Proximus het moet oplossen. En zo ben ik ook zeker dat de switch waarin ik investeer, volledig compatibel is.

bedankt voor de tips in ieder geval :thumbsup_tone3: .

ze hadden het inderdaad duidelijk niet begrepen :wink::slight_smile:

igmp snooping ondersteunen heeft al uiteindelijk bewezen dat er dan toch geen 100% zekerheid biedt dat er geen problemen gaan optreden ! al weet ik dan niet echt de reden dat er toch problemen kunnen optreden, is de ene igmp snooping dan niet gelijk andere !?

managed switch is niet noodzakelijk

Reputatie 1

Proximus voorziet internet/verbinding tot aan de modem. Wat je daarna doet kunnen/willen  ze onmogelijk allemaal oplossen indien er problemen zijn.   Een switch plaatsen is geen rocket Science. Meestal plug and play.   

99% van de gevallen geeft het plaatsen van een switch ook geen probleem.

Reageer