Vraag

zeer trage internetverbinding



Toon eerste bericht

55 reacties

Reputatie 1

klopt meten is weten ;) ik zoek nu al de hele dag naar een goede verbinding, proximus al verschillende keren aan de lijn gehad, maar… eind april kan er mogelijk pas iets gedaan worden. Wat? ik weet het niet meer pffff

Reputatie 7
Badge +3

Dag @olislagers als de omzetting naar VDSL2 mogelijk is, kan er momenteel niemand ter plaatse komen door de corona-maatregels. Voorlopig worden er geen nieuwe afspraken ingepland vóór 20 april en er is ook een nieuwe modem nodig. Ik denk dat je ons best na deze datum hier opnieuw vraagt om de haalbaarheid technisch na te kijken. Grt, Heidi

@olislagers heb je dan nog een oude bbox2 zo’n witte , dan kon je zelf nog niet eens van de VDSL2 (longreach) vectoring voordelen genieten!

Reputatie 4
Badge +1

Dixit eerder Proximus feedback  "Het klopt inderdaad dat het profiel 4Mbps niet correct was. Het voorzien profiel op de lijn is 12Mbps"

Zoals ik vermoedde is de Proximus check- en/of adres-databse voor !!uw adres niet 100% betrouwbaar (zoals élke database is't mij gekend dat ook die van Proximus een foutmarge heeft van enkele %).

U kan ook zonder bezoek technieker alsook zonder de modem uit te lezen zélf checken of u actief bent via een aloude  ADSL-lijn of een performantere VDSL-lijn vanuit de ROP. Evenwel enkel als  u over Proximus TV beschikt én kijkt op minimum één TV (voor twéé TV's in VDSL Long reach geldt mijn tip helaas niet)

1) Zet uw TV en Decoder aan.

2) Zap naar enkele losten en check op uw TV scherm of u kortstondig HD ziet staan. Zoniet dan zit u nog op ADSL(TV) met lagere beeldkwaliteit. 

nb: het is een simplistische (nood)tip in Coronatijd die wel heel effectief is. 

 

@olislagers zou moeten overeenkomen met wat je hier leest >  http://proximus.be/tvmogelijkheden 

12 Mbps > als er ongeveer 4Mbps snelheid gemeten wordt kan dit als de HD decoder  opstaat .

Reageer