Wij wonen/werken in het dorpje Saint Jacques 5 km buiten Trois Ponts in het Waalse gedeelte. Wij hebben al die jaren (20 Jaar) een zeer trage internet verbinding en zeer traag is nog maar voorzichtig uitgedrukt. De verbinding lag op 27 Maart op 4.6 . Een dame van proximus kon me niet verder helpen, noteerde gelukkig wel over een mogelijke mobiele oplossing, waarover men gaat terug bellen. Omdat het zo traag was heb ik nog eens contact gezocht en kon een werknemer de snelheid opschroeven tot een verbinding van 12, terwij glasvezel maar liefst ±106 is. Het ligt aan de koperen kabel koper in de grond zegt men. Jammer dat er bij gemeentes etc. weinig communicatie is anders hadden ze 3 jaar geleden bij het leggen van nieuwe elektra kabels en waterleiding in het hele parc, ook glasvezel kabel kunnen meeleggen. Maar… mijn brandende vraag is, waarom moet ik wel het volle pond betalen voor een internet verbinding van bijna niets? wij hebben 2 internet verbindingen: 1 privé/kantoor en ook in de straat een internet verbinding (dus ook 2 abonnementen) voor onze groepsaccommodatie, waar de klanten ook altijd klagen over een zeer trage verbinding. Graag zouden wij een oplossing zien voor een snelle verbinding, en als er echt niets aan te doen is 1/6 deel betalen voor de verbindingen. Misschien heeft iemand anders nog een tip? andere bedrijven heeft geen zin met de koperen kabel in de grond, er moet iets anders komen ;)
klopt meten is weten ;) ik zoek nu al de hele dag naar een goede verbinding, proximus al verschillende keren aan de lijn gehad, maar… eind april kan er mogelijk pas iets gedaan worden. Wat? ik weet het niet meer pffff
Dag
Dixit eerder Proximus feedback "Het klopt inderdaad dat het profiel 4Mbps niet correct was. Het voorzien profiel op de lijn is 12Mbps"
Zoals ik vermoedde is de Proximus check- en/of adres-databse voor !!uw adres niet 100% betrouwbaar (zoals élke database is't mij gekend dat ook die van Proximus een foutmarge heeft van enkele %).
U kan ook zonder bezoek technieker alsook zonder de modem uit te lezen zélf checken of u actief bent via een aloude ADSL-lijn of een performantere VDSL-lijn vanuit de ROP. Evenwel enkel als u over Proximus TV beschikt én kijkt op minimum één TV (voor twéé TV's in VDSL Long reach geldt mijn tip helaas niet)
1) Zet uw TV en Decoder aan.
2) Zap naar enkele losten en check op uw TV scherm of u kortstondig HD ziet staan. Zoniet dan zit u nog op ADSL(TV) met lagere beeldkwaliteit.
nb: het is een simplistische (nood)tip in Coronatijd die wel heel effectief is.
12 Mbps > als er ongeveer 4Mbps snelheid gemeten wordt kan dit als de HD decoder opstaat .
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.