Beantwoord

Windows Live Mail

  • 23 August 2023
  • 13 reacties
  • 999 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds al enkele weken heb ik terug problemen met Windows Live Mail.Zoals voorheen al gebeurde,kan ik gen berichten meer ontvangen en verzenden.De foutmelding geeft dit aan :

Voor het account Skynet ( vandenberghw01 ) kunnen geen berichten ontvangen of verzonden worden.de server heeft de verbinding onverwacht verbroken.Mogelijk oorzaken zijn problemen met de server,netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

Server : ‘pop.proximus.be’

Windows Live Mail-fout-id : 0x800CCC0F

Protocol : POP3

Poort : 995

Beveiligd(SSL):Ja

 Ik heb deze melding trachten te plaatsen in de topic ( met kopiëren en plakken ),doch dit wordt blijkbaar niet aanvaard,want de topic kan niet geplaatst worden.

Ik dacht dat het weer iets te maken had met de “ Blacklist “ en heb daarom mijn IPv4-adres doorgegeven,om alles op te lossen.Tevergeefs : er is niets veranderd en ik kan nog altijd niet met Windows Live Mail werken.

Zouden jullie dit eens willen controleren en alles terug in orde brengen,zoals voorheen?

Ik heb ondertussen Proximus Webmail in dienst genomen,doch daar zijn dan weer problemen mee : ik heb onder Inbox enkele submappen opgemaakt om mijn binnenkomende berichten te kunnen sorteren.Dit gaat echter niet via kopiëren / plakken.En ik vind geen enkele manier op dit zelf op te lossen.

Jullie hulp is welgekomen ; ik ben al een dagje ouder en alles werkt niet meer zoals vroeger.

 

mvg,

WillyV

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door M_016 25 August 2023, 19:44

Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb ondertussen Proximus Webmail in dienst genomen,doch daar zijn dan weer problemen mee : ik heb onder Inbox enkele submappen opgemaakt om mijn binnenkomende berichten te kunnen sorteren.Dit gaat echter niet via kopiëren / plakken.En ik vind geen enkele manier op dit zelf op te lossen.

Jullie hulp is welgekomen ; ik ben al een dagje ouder en alles werkt niet meer zoals vroeger.

mvg, WillyV

TBI: Deze vraag werd hier ook al geplaatst in een eerder topic: Berichten sorteren. | Proximus Forum

Reputatie 1
Badge

Martin,

Ik heb je reactie gelezen en ga ze nu trachten uit te voeren.of het helpt,zal ik zo vlug mogelijk melden.Deze topic gaat echter over een foutmelding van de server,bij openen van Windows Live Mail en het waarschijnlijk aanwezig zijn op de “Blacklist”. Het is een terugkerende fout,die vroeger dikwijls voorkwam en waarvoor ik mijn IPv4-adres moest doorgeven om van de lijst af te schrijven.

Ik zou toch graag terug werken met Windows Live Mail , dan jan ik al mijn bestaande mails en adressen behouden.

mvg,

WillyV

 

Even terzijde: ik had ergens gelezen dat Microsoft MAIL uit Windows 11 zou halen, ik vraag mij af of er dan iets in de plaats zal komen?

WLM wordt al jaren niet meer ondersteund

Edit: heb het teruggevonden zal pas in 2024 zijn → Outlook voor Windows: de toekomst van e-mail, agenda en Mensen op Windows 11 - Microsoft Ondersteuning

Reputatie 1
Badge

Martin,

Spijtig genoeg werk ik nog steeds met Windows 7

WillyV

Reputatie 1
Badge

Is er nu niemand die mij kan helpen met mijn probleem met Windows Live Mail?Die server moet toch te controleren zijn,denk ik.Tot hiertoe heeft WLM steeds perfect gewerkt,ondanks dat er geen updates meer zijn.En andere vrienden en kennissen hebben er geen probleem mee gehad.

mvg,

WillyV

 

Is er nu niemand die mij kan helpen met mijn probleem met Windows Live Mail?Die server moet toch te controleren zijn,denk ik.Tot hiertoe heeft WLM steeds perfect gewerkt,ondanks dat er geen updates meer zijn.En andere vrienden en kennissen hebben er geen probleem mee gehad.

mvg,

WillyV

 

 

Louter ter info:
Ik geef het je alleen maar mee, maar heb je er nog niet aan gedacht om over te stappen naar de gratis thunderbird Mail applicatie 

Windows Live Mail: overstappen naar Thunderbird | SeniorWeb

Heb dit al jaren in gebruik en heb er tot hiertoe nog geen problemen mee gehad.

Reputatie 1
Badge

Beste Martin,

Ik wil wel graag overstappen naar Thunderbird,doch de uitleg hiervoor is volgens mij niet meer voor Windows 7,maar vanaf Windows10.

Kan ik volgens jou Thunderbird installeren in Windows 7 ?

 

mvg,

WillyV

Staat inderdaad op hun site ook voor Windows 7

Thunderbird — 60.4.0 System Requirements — Thunderbird

Reputatie 7
Badge +4

Met betrekking tot de betrokken windows live mail error zijn diverse berichten ook nog vrij recente berichten op het internet terug te vinden bv.

5 Ways to Fix Windows Live Mail Error ID 0x800ccc0f - MiniTool Partition Wizard

bv. is authentification actief 

E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

 

is windows 7 “up to date” (SP en TLS protocol upsates)

cfr. bv.Uitgaande mails | Proximus Forum

 

P.S.

Windows 7 & live mail niet meer ondersteund worden door Microsoft

&

op het FR-forum werd door de community mgr vermeld dat Proximus op termijn nog enkel IMAP zal ondersteunen (niet langer POP) 

 

→ eventueel Thunderbird of Bluemail als alternatief voor live mail gebruiken (indien nog beschikbaar voor Windows 7)

Download | BlueMail App

Thunderbird — Bevrijd uw Postvak IN — Thunderbird

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

& cfr (topic closed)

Berichten sorteren. | Proximus Forum

 

Neen ik vermoed niet dat uw IP adres blacklisted zou zijn cfr

Je IP-adres staat in onze blacklist | Proximus

IP Address Blacklist Check (whatismyipaddress.com)

Public IP adressen veranderen nog zelden bij Proximus

Proximus zou op een nog later bepalen tijdstip (rond het eindejaar?) nog enkel IMAP ondersteunen (geen POP), cfr info community mgr Fr-forum

Reputatie 1
Badge

Beste M_016,

Hoe moet ik te werk gaan om POP te veranderen naar IMAP, zonder dat er iets fout loopt en dat ik alle gegevens verlies?

mvg,

WillyV

Reputatie 7
Badge +4

M.b.t. de migratie van POP naar IMAP mogelijks best wachten tot Proximus dit op één of andere manier “formeel” (het tijdstip) bevestigt 

 

Zelf heb ik geen ervaring met live mail (en ook geen recente m.b.t. POP → IMAP) maar op het web is één en ander terug te vinden bv.

voor live mail

Windows Live Mail 2012 - Changing from POP to IMAP - Microsoft Community

Changing an account from POP3 to IMAP in Windows Live Mail (hostpapa.com)

 

POP = uw berichten staan lokaal op uw PC

IMAP = uw berichten staan op de Proximus servers (en zijn vanaf diverse toestellen raadpleegbaar)

 

Thunderbird POP → IMAP

Switch from POP to IMAP account | Thunderbird Help (mozilla.org)

How to Import Your POP3 Emails Into an IMAP Account (howtogeek.com)

& TBI:

M_016 schrijft = “POP = uw berichten staan lokaal op uw PC”

maar sommige mailapplicaties hebben ook de mogelijkheid om aan te vinken van een kopie op de Mail server te behouden, ik weet zelf niet of WLM die optie heeft en indien wel of die bij u dan aangevinkt staat!

NB: hier vindt verscheidene beschrijvingen
hoe mails importeren in thunderbird uit Windows Live Mail - Google Zoeken 
&
→ hoe mails importeren in thunderbird uit Windows Live Mail - Zoeken (bing.com)

Reageer