Skip to main content

Do 7-5-2020   14.17

 

Goede dag,

Door omstandigheid met kleinkind , heeft op pc zitten tokkelen, is een probleem opgetreden op de laptop ivm het aanmelden in Skynet met Windows Life Mail.

Telkens ik Windows Life Mail aanzet  en een nieuw bericht maak wordt de verbinding verbroken met Skynet.

 Momenteel werk ik met Proximus Mail  via mijn Vodafone mobiele wifi maar kan niet afdrukken. Geen contact met internet. (?)

In mijn account  eigenschappen , van WLM,  krijg ik in het venster aanmelden bij Skynet dat ik het paswoord moet invullen. Nu is net dat wat ik niet meer weet want door het voorval ben ik mijn bestand kwijt waar mijn paswoorden in stonden.

Als ik een nieuw bericht stuur dan staat dat in de map uitgaande berichten van mijn echtgenote als twee account en wanneer het verstuurt wordt staat het in haar map INKOMEND.

Wannet ik op internet ga via de huismodem verbreekt de verbinding na een paar minuten.

Hoe kan ik de printscreens  van vensters hier bijvoegen ?

Mijn vraag is : Ik weet dat paswoord niet meer en is het mogelijk dit te achterhalen of opnieuw in te loggen met een nieuw paswoord via eventuele tussenkomst van uw diensten ?

 

Ik weet dat WLM niet meer ondersteund wordt en ben bereid steeds via Proximus mail te werken maar na enkele minuten verbreekt internet steeds vandaar dat ik nu werk via Vodafone Mobiele Wifi.

 

Moet er iemand langs komen of kan het langs deze weg worden opgelost ?

Graag hulp aub

Met vriendelijke groeten,

Jean Paul De Raedt

(ex collega 026764)

 

Ter info:

WLM POP → IMAP

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/all/pop3-omzetten-naar-imap/9c955ac3-828a-4cc6-8028-6796d0521db9?page=1

&

Het lijkt mij best om verder Proximus webmail  te gebruiken en/of gebruik  te maken van Mozilla Thunderbird (of ….); er is immers reeds geruime tijd geen ondersteuning WLM meer (2017?)

 


ik heb de indruk dat @jpdr liever bij pop blijft, want die link had ik al meegeven maar ik zie dat hij het bij pop instellingen houdt.


Mij maakt het in feite niet veel uit   of het POP of IMAP is, als het systeem maar werkt.

Ik ben geen kei met de pc en zeker niet met de problemen die ik nu voorhad.

Ik leg mij bij de zaak neer en volg uw goede raad op.

Zijn er zaken waarop ik speciaal moet letten bij het installeren van Thunderbird of hou ik mij het beste bij Proximus Mail ?

Uw advies ?

Grtn

Jean Paul


Ik denk dat de meeste raadgevingen reeds gegeven werden en als je wilt overstappen naar Mozilla thunderbird  kijk dan ook eens hier:

https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird

 


Zoals ik hiervoor reeds zei ben ik geen kei in die zaken.

Kan ik ook  dat programma  installeren  en dan manueel al mijn mailadressen manueel inleiden ?

 

 


In principe staan je mails van vroeger nog op je pc aangezien je in pop werkte WLM en je kunt Thunderbird instaleren zonder dat je eerst WLM verwijderd 

dus hier kun je thunderbird downloaden om dan te installeren

https://www.thunderbird.net/nl/

(wat bijkomende info: https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-installeren-windows )


Is  hier het adres @skynet of proximus 

wachtwoord : een vrij te kiezen of dit van de gegeven internetverbinding of van configuratie e-meiladres.

 


je moet er je e-mail adres invoeren je zult dus abcd@skynet.be  en het wachtwoord dat je er voor gekozen hebt in der tijd.

moest je het wachtwoord van je mailbox niet meer kennen kun je een nieuw instellen 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html


Wel Martin, daar vrees ik voor want dat is nu waarschijnlijk het probleem van in WLM  : zie bijlage.

Dit WW ken ik niet meer.

 


dan stel gewoon een nieuw wachtwoord in van je mailbox 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

De wijziging geldt dan ook automatisch voor alle e-mailadressen abcd@skynet.be die gelinkt zijn aan deze mailbox fb123456@skynet.be. 
Vanaf nu moet u dit wachtwoord zowel gebruiken om e-mail in te stellen op uw gsm, tablet of computer.


Indien u sinds jaar en dag dat paswoord niet gewijzigd hebt, is het nog steeds gelijk aan het wachtwoord vermeld in de destijds door u ontvangen “Belgacom/Skynet”-brief t.t.z. hetzelfde voor internet & e-mail

U kunt dit gemakkelijk zelf nagaan via  https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html, ander zult u het moeten oplossen zoals aangestipt door @Martin of dienen Proximus-medewerkers u ter hulp te snellen 

 

 


Ik had het hier wel over dat paswoord in het beeld van de server uit WLM.

IK zit hier nu op de mailaccount van mijn echtgenote , WLM, want de mijne kan ik niet programmeren omwille van dat paswoord.

Kijk,  ik kan ook volledig werken via Proximus MAIL  zonder problemen  en uitprinten lukt nu ook weer.

Ik ondervind nu ook dat in WLM mijn verbinding niet meer onderbreekt na enkele minuten.IN Proximus Mail had ik dat niet.

Ik denk dat het beter zou zijn deze hele situatie van WLM en Thunderbird te vergeten en mij te houden aan Proximus Mail.    Akkoord ?


En waarom zou het paswoord voor het e-mailadres xyz@skynet.be verschillend zijn  in de diverse applicaties…?

Het staat u uiteraard vrij enkel voor proximus webmail te kiezen… maar zelf heb ik al meermaals ondervonden dat de webservers van Proximus soms traag reageren en dat thunderbird dan een valabel (tijdelijk) alternatief is (in IMAP setting blijven de e-mails voorhanden op Proximus-servers)

 

 

 

 


Je zegt:  IK zit hier nu op de mailaccount van mijn echtgenote , WLM, want de mijne kan ik niet programmeren omwille van dat paswoord.

je hebt dus twee mail accounts als ik het goed begrijp, deze van je vrouw en deze van u. 
Heb je dan geen enkel probleem met WLM met dat mailaccount van je vrouw?


Ik heb zopas nog eens getest als volgt :

Op  haar account een bericht gestuurd naar mij .

Dit bericht komt toe op mijn mailbox Proximus mail op mijn GSM. en niet op de account in WLM.


en als je kijkt via je browser > http://webmail.proximus.be  zie daar dat die toegekomen is in je mailbox.


Ik heb hem ontvangen in Proximus  mail maar niet in de map “IN”  van WLM   want ik had hem verstuurd vanuit de account daar van mijn echtgenote haar mailadres.Zij heeft daar een account (in WLM)   onder IMAP en een ander paswoord.

 


Ok, maar het komt er dus op neer dat je uw mailwachtwoord niet meer kent voor uw mailbox 

Als mijn veronderstelling klopt dan zou je eerst eens een nieuw wachtwoord moeten instellen zoals ik hier boven al aangegeven heb, dus als volgt:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

dan kun je als eerste volgende stap eens via je browser kijken of je kunt inloggen op je mailbox via deze link hier > http://webmail.proximus.be met dit nieuw wachtwoord, dan ben je al zeker dat dit al goed werkt en dan zou je ook zonder probleem zo je mailaccount kunnen aanmaken in WLM of in thunderbird proberen als je deze naast je WLM zou ook geïnstalleerd hebben op je PC,


Ik heb het paswoord al gewijzigd van inloggen in MYPROXIMUS.

Dat is toch niet hetzelfde als het pw van de server in WLM.

Het gaat hier om het paswoord die gegeven is bij de installatie van het internet in 2004.

Ik kreeg 2 paswoorden : 

1 voor tot stand brengen van de internetverbinding   en

1 voor de configuratie van het e-mailadres

Het is in die vensters van account -eigenschappen in WLM dat het paswoord wordt gevraagd  en daar klopt het niet.

Ik heb die 2 wachtwoorden al geprobeerd maar worden niet aanvaard.

Ik heb de indruk dat we op twee verschillende zaken bezig zijn .

Momenteel lukt het aardig met Proximus mail en wil hier geen veranderingen meer in aanbrengen of het loopt in het honderd vermoed ik.

 

 


De link die ik je gegeven heb

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

was om je wachtwoord van je mailbox te veranderen, aangezien je het niet meer kent en dient dus niet om dit van MyProximus te veranderern en ook niet om dit van je internet te veranderen, die zijn andere zaken.

Nu gaat het er om om dit wachtwoord van je mail te kennen want anders kun je geen mailaccount aanmaken in WLM en ook niet in thunderbird bv

als je probeert in te loggen met die 2 wachtwoorden die je al geprobeerd hebt en niet worden aanvaard, dan kun je nog eens testen of die ook niet aanvaard worden als je inlogt met deze op http://webmail.proximus.be en als ze daar niet lukken dan ben je inderdaad al zeker dat je het juist wachtwoord niet kent om in te loggen op je mailbox, 

en  daarom zou je dan dit wachtwoord moeten zelf opnieuw instellen  via deze link die ik je al een paar keer gegeven heb, zodanig dat je ook weer een mailaccount kunt aanmaken op WLM en op bv thunderbird  als dit programma zou willen gebruiken.

Als je het nieuw  wachtwoord dan hebt,  kun je het voor alle zekerheid eerst testen op http://webmail.proximus.be en dan ben je al zeker dat het daar lukt en kun je het dan proberen om een account te maken op WLM


De reden waarom dit in het blauw verschijnt is omdat er essentiële informatie ontbreekt namelijk jouw unieke log-in voor je mailbox bij e-mail gebruikersnaam. Dit moet iets zijn zoals maxxxxxx (2 letters gevolgd door 6 cijfers) wat je moet invullen. Deze informatie kan je ook terugvinden op jouw aansluitingsblad dat je van Proximus gekregen hebt.

 

Om een extra mailbox toe te voegen moet je gaan naar Accounts,eigenschappen,e-mail accounts toevoegen.


@jpdr ter bijkomende info: dat moet niet echt fb123456@skynet.be zijn dit kan even goed met de alias die je bv aangemaakt hebt uwnaam@skynet.be bv . Ik heb in ieder geval altijd gewerkt met die alias mailadressen in WLM en ook in thunderbird of anders gezegd het zou moeten lukken met beide.


Waar slaat dit nu op?

Ik krijg een mail dat mijn gebruikersnaam is gewijzigd. U doet mij het paswoord  in MYPROXIMUS wijzigen,  ik doe dat ....er treed een fout op en nu kan ik zelfs Proximus Mail niet meer gebruiken. B inlog krijg ik het straatbeeld zonder de mappen,kan geen nieuwe  mail maken en er verschijnd een foutmelding dat er iets is misgelopen met de wachtwoordwijziging. Ik zit nu totaal inde put. Maar het probleem met WLM blijft.

Het is in de configuratie van e mailadres dat het paswoord, mij gegeven bij de installatie in 2004  dat mis is en mogelijks dient er.een configuratie van dit te worden tentoongesteld door de technische mensen.

Groeten

Jean Paul

 


Nee ik heb juist gezegd dat je niet het wachtwoord van MYPROXIMUS moet wijzigen 

zie mijn voorgaand bericht > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/windows-life-mail-server-50335/index2.html#post652139

 

De link die ik je gegeven heb

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

was om je wachtwoord van je mailbox te veranderen, aangezien je het niet meer kent en dient dus niet om dit van MyProximus te veranderern en ook niet om dit van je internet te veranderen, die zijn andere zaken.

Je hebt daar waarschijnlijk dan op deze link geklikt >

 Login of wachtwoord van MyProximus vergeten?
en daar de rest gevolgd , nee? 

Dus de methode om je nieuw mail wachtwoord  aan te maken is:


1) https://www.proximus.be/login?ru=https%3A%2F%2Fwww.proximus.be%2Feservices%2Fwps%2Fmyportal%2FmyProducts

2)

  1. Klik op Proximus Mail.
  2. Selecteer de gewenste mailbox in het dropdownmenu links

3)

  1. Vul de velden in:
    • In het veld Geef het nieuwe wachtwoord in rechts, typ een wachtwoord dat tussen de 8 en 15 karakters lang is, minstens 4 letters, 1 cijfer en 1 hoofdletter bevat. Speciale karakters zijn toegestaan.
    • Herhaal het wachtwoord in het veld Bevestig het nieuwe wachtwoord.
      Kies een nieuw wachtwoord en bevestig het nogmaals.
  2. Klik vervolgens op Aanpassen. Als uw nieuwe wachtwoord goed werd geregistreerd, dan ziet u een bevestigingsbericht.

Di 12-5-2020  15.24

Dag,

Ik heb het paswoord voor Proximus mail kunnen wijzigen en het programma werkt terug. Gisteren was het verbroken en kon ik geen kant uit. Dus dat lijkt terug ok.

 

Nu, wat WLM    betreft :

Ik krijg daar ook terug mails op en kan versturen . Wanneer ik op verzenden klik gaat het bericht in de map  Postvak UIT maar vertrekt niet. Pas nadat ik het uit deze map terug heb opgevraagd kan ik op verzenden klikken en dan lukt het wel. Dus, dat is geen probleem omdat ik WLM niet zal gebruiken als  constant mailprogramma.

Ik krijg er wel nog een venster met foutmelding   Ox800CCC7D

Is dit van belang ?


Reageer