Skip to main content

Do 7-5-2020   14.17

 

Goede dag,

Door omstandigheid met kleinkind , heeft op pc zitten tokkelen, is een probleem opgetreden op de laptop ivm het aanmelden in Skynet met Windows Life Mail.

Telkens ik Windows Life Mail aanzet  en een nieuw bericht maak wordt de verbinding verbroken met Skynet.

 Momenteel werk ik met Proximus Mail  via mijn Vodafone mobiele wifi maar kan niet afdrukken. Geen contact met internet. (?)

In mijn account  eigenschappen , van WLM,  krijg ik in het venster aanmelden bij Skynet dat ik het paswoord moet invullen. Nu is net dat wat ik niet meer weet want door het voorval ben ik mijn bestand kwijt waar mijn paswoorden in stonden.

Als ik een nieuw bericht stuur dan staat dat in de map uitgaande berichten van mijn echtgenote als twee account en wanneer het verstuurt wordt staat het in haar map INKOMEND.

Wannet ik op internet ga via de huismodem verbreekt de verbinding na een paar minuten.

Hoe kan ik de printscreens  van vensters hier bijvoegen ?

Mijn vraag is : Ik weet dat paswoord niet meer en is het mogelijk dit te achterhalen of opnieuw in te loggen met een nieuw paswoord via eventuele tussenkomst van uw diensten ?

 

Ik weet dat WLM niet meer ondersteund wordt en ben bereid steeds via Proximus mail te werken maar na enkele minuten verbreekt internet steeds vandaar dat ik nu werk via Vodafone Mobiele Wifi.

 

Moet er iemand langs komen of kan het langs deze weg worden opgelost ?

Graag hulp aub

Met vriendelijke groeten,

Jean Paul De Raedt

(ex collega 026764)

 

Ik ben niet 100% mee, maar vermoed dat u uw e-mail wachtwoord niet meer kent

Indien zo, kunt u dit zelf aanpassen (= opnieuw instellen) via www.myproximus.be op voorwaarde dat u  een account gemaakt hebt en uw paswoord ervan ook nog kent (mijn producten - proximus mail)

U kunt bv. foto’s toevoegen op basis van het vakje met “de 2 bergen”  (media) links naast hierboven 

Vergeet evenwel niet dat u op een publiek forum zit en aldaar best geen persoonlijke gegevens prijsgeeft

Er hoeft zeker niemand langs te komen om uw paswoord te “resetten” 

 

P.S. Uw internettoegangsinfo is ook terug te vinden in MyProximus (fa….@skynet) en uw paswoord kunt u ook aldaar opnieuw instellen


@jpdr als het niet moest lukken dan proximus je wachtwoord ook resetten.


Hieronder een zin van u.

P.S. Uw internettoegangsinfo is ook terug te vinden in MyProximus (fa….@skynet) en uw paswoord kunt u ook aldaar opnieuw instellen

**********************************************************************************************

Het is moeilijk uit te leggen langs deze weg maar zal het zo goed mogelijk proberen.

  • Momenteel  werk ik via Vodafone Mobiele Wifi  en op proximus Mail.
  • Van zodra ik deze afsluit en naar mijn huismodem b.box3 ga verbreekt de verbinding en moet ik de pc opnieuw opstarten en weer op mobiel gaan zoals nu.
  • Door een  onoplettende omstandigheid heeft ons  kleinkind , achter onze rug op de pc zitten tokkelen en weet ik niet wat er gebeurd is.
  • Tot op enkele dagen was mijn mail programma Windows Life Mail. Ik heb daar een   account en ook mijn echtgenote.
  • Wanneer ik in WLM een nieuw bericht maak en stuur het door dan krijg ik een venster krijg ik een venster dat ik mij moet aanmelden in Skynet. Zie de bijlage.
  • Dat bericht komt terecht in de MAP uitgaand van mijn echtgenote en langs daar kan ik het versturen en krijg ik ook berichten  op haar account .precies of zijn account heeft ingenomen. IK werk via @Skynet en zij via @proximus.
  • In dat melding venster vraagt men gebruiksnaam en paswoord en juist daar weet ik het PW niet.   Ik heb al verschillende code, van in het begin van mijn aanvraag uitgeprobeerd maar telkens staat in de taakbalk “fout”.
  • Nu kan ik haar account niet verwijderen of ik kan niet meer via WLM werken.  Tenzij ik volledig overschakel en met Proximus Mail ga werken, wil ik doen,  maar ik kan niet zonder de Vodafone Mobiel Wifi.  Ik moet op Internet geraken en dat is het probleem.
  • Nu kan ik ook niets afdrukken omdat de printer ingesteld stond op de b.box3  en hij vraagt de WPA code in te voeren maar ????  waar vind ik dat ?
  • Sorry, ik hoop het nu iets beter te hebben omschreven zodat u kunt helpen.
  • Groeten,
  • Jean Paul

 

  •  


Ter info:

rtl120.bpl heeft niets met Proximus/Skynet te maken

https://www.pc-helpforum.be/topic/29840-melding-rtl120bpl-ontbreekt/

http://www.down-dll.com/index.php?file-download=rtl120.bpl&arch=32bit&version=12.0.3210.17555&dsc=CodeGear-Component-Package

Blijkbaar hebt u één of andere applicatie die ervan gebruik maakt

&

@SKYNET is uiteraard onvolledig

uw login fa123456@SKYNET vindt u terug in www.myproximus.be - products - internet of in een destijds aan u door Skynet/Belgacom overgemaakte brief

uw paswoord indien niet meer gekend kunt u ook via www.myproximus - products - internet instellen = een nieuw paswoord kiezen en activeren

indien u geen toegang hebt tot MyProximus (geen account geactiveerd) kunnen enkel Proximus medewerkers op dit publieke forum u verder helpen (waarschijnlijk pas vanaf morgen)

 

&

Ik vermoed dat u met WPA-code het WiFi wachtwoord bedoelt dat normaal terug te vinden is op uw Bbox3


Ik heb het paswoord gewijzigd en wel volgens  de mij toegestuurde brief  in 2004 :

  1.  voor het tot stand brengen van de internetverbinding:   
  2.                                          Username / gebruikersnaam :  12345678@SKYNET
  3.                                           Paswoord / wachtwoord        : xxxxxxxx    (hetzelfde als destijds)

Maar nu vraagt men  dit ook te wijzigen op de modem  ??????    

Wat nu ?

 

 


Inloggen op je bbox3  http://192.168.1.1 

waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat

klik dan op :

scroll dan naar beneden tot:

klik dan op het pijltje naar beneden:

vul dan dit wachtwoord hier in: het vak naast Password

En klik rechtsonder op OK


Dag, 

Sorry, ik ben niet zo thuis in het wijzigen van zaken op een pc.  Ik vrees dat ik grotere schade ga aanbrengen door dingen in te leiden of te wijzigen.

Graag had ik de tussenkomst gehad van iemand die het kan komen wijzigen of van op afstand mijn Internet terug operationeel kan zetten.  Kan dit gebeuren ?

Volgens de uitleg hiervoor  en wanneer ik naar  inloggen op de b.box3  ga krijg ik de opmerking : zie bijlage:

 


@jpdr heb je de bbox al eens gereset door achteraan het reset knopje gedurende 15 seconden in te drukken.

Uitleg resetten bbox > klik hier

Tenzij je geen probleem hebt met de bbox en je kunt op internet gaan via de bbox.


Indien je uw voorgaande bericht geplaatst had met een laptop,desktop,tablet die draadloos of bedraad verbonden is met de bbox 3, dan heb je geen problemen met het internet.


het was meer met de login gegevens dat ik bedoelde aangezien het internet ww veranderd werd


Ik dacht toch dat dit automatisch gepusht werd (wanneer het internet lampje brand het apenstaart teken zou het in orde moeten zijn).


normaal gezien wel maar omdat ik dit ooit eens voorgehad heb met mijn vorige technicolor bbox dacht ik van toch te melden van eens de bbox te resetten.


Dan zou jouw methode gewerkt moeten hebben (manueel ingeven en opslaan). Het valt ook regelmatig voor bij Proximus hun systemen dat de synchronisatie niet altijd ok is. Maar dat wist je al. Nu afwachten tot dat de topicstarter terug feedback geeft.


Ja maar toen ik dat voorgehad heb had ik dat ook zelf nog eens manueel ingevoerd en het werkte nog niet en zo heb ik dan maar de bbox gereset ten einde raad waardoor het dan ineens wel in orde was, vond ik toen ook heel raar.
Wat ik ook met deze bbox3 van technicolor ook af en toe voorhad was dat na een reset mijn internet niet in orde was en dan effen moest herstarten en kwam het wel dan direct in orde, met deze die ik nu heb is dat toch nog niet voorgevallen, wat ook in feite meer normaal is.


Ik heb enkel ervaring met de Sagemcom bbox3.


ja en dan stellen we hier ook nog vast dat er tussen de sagemcom  3V en 3V+ ook nog de problemen verschillen.


Hallo,

Ik lees hier veel veronderstellingen maar ……….   ik had eerder al aangehaald dat de beelden die ik in bijlage  gaf beelden zijn van in het account op WLM. Speelt dit hier geen  rol ?

Ik heb nu mijn mobiele Wifi/modem  afgesloten en mijn pc staat al de ganse namiddag open en en dus terug via de huis bBox3. 

Ik weet nu nog niet dat wanneer ik terug op WLM zou gaan of de verbinding blijft. Dat zou ik moeten uitproberen.

Ik geef nog eens de beelden uit WLM mee die het mij hier moeilijk maken en stel mij de vraag  of ik niet beter dat mailprogramma zou verwijderen en verder doen met Proximus Mail.

Graag   uw oprechte mening aub.


Hallo,

Ik lees hier veel veronderstellingen maar ……….   ik had eerder al aangehaald dat de beelden die ik in bijlage  gaf beelden zijn van in het account op WLM. Speelt dit hier geen  rol ?

Ik heb nu mijn mobiele Wifi/modem  afgesloten en mijn pc staat al de ganse namiddag open en en dus terug via de huis bBox3. 

Ik weet nu nog niet dat wanneer ik terug op WLM zou gaan of de verbinding blijft. Dat zou ik moeten uitproberen.

Ik geef nog eens de beelden uit WLM mee die het mij hier moeilijk maken en stel mij de vraag  of ik niet beter dat mailprogramma zou verwijderen en verder doen met Proximus Mail.

Graag   uw oprechte mening aub.

 

Oeps, waarschijnlijk 2x hetzelfde doorgestuurd. Sorry


@jpdr op uw pc zou ik WLM  niet meer gebruiken (Microsoft geeft geen ondersteuning en geen  beveiligings updates voor WLM)

ik gebruik die trouwens ook niet meer, ik werk nu met het gratis thunderbird mailprogramma dat je bvb hier kunt downloaden om te installeren 

https://www.thunderbird.net/nl/

ik zie ook dat je pop.skynet.be en relay.skynet.be invoert
maar beter dat je pop.proximus.be en relay.proximus.be in de plaats invoert,
heeft trouwens niks te maken en speelt hierbij geen rol of je nu mail adressen hebt in de vorm van abcbde@skynet.be of abcd@proximus.be 

als je nu op verschillende toestellen met een mailprogramma werkt bv naast je pc ook met smartphone bvb dan zou je kunnen met imap werken ipv pop zodat de mails op je toestellen synchroon lopen.

hierbij kun je de volgende instellingen gebruiken (staan aangeduid zowel als je met pop of imap werkt.

Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
     

    Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.

  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

voordelen en nadelen van met pop of met imap te werken:

https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap


De WPA sleutel (draadloze netwerksleutel voor jouw draadloos internet) kan je terug vinden op een sticker van je bbox3 meer bepaald met de naam Wireless Key. Deze moet je invoeren op jouw printer om die terug draadloos te verbinden en ook in jouw laptop. Heb je ook gedaan wat Martin zij hoe dat nieuwe wachtwoord in te gegeven in jouw bbox3 modem/router?  Dan zou alles terug moeten werken. Je mag wel niet verbonden zijn met  Vodafone Mobiele Wi-Fi met een SIM kaart. Maar met de Wi-Fi van je bbox3. Op jouw bbox vind je de namen terug na SSID.


het gaat dus over deze sticker op je bbox3

 


Via Proximus Webmail kan je je emails verder nog raadplegen. 
Ik begrijp dat je kleinkind ‘getokkeld’ heeft op je pc, maar om daarvoor netwerk instellingen te veranderen op je PC, zou me wel heel sterk lijken.
De tips van @Martin en @familievandesype zijn inderdaad perfect voor je connectie zelf na te kijken. 


In mijn laatste afbeelding ziet u bovenaan : voor inkomende server gebruik ik POP3

Dit komt steeds in het blauw te staan maar is niet te verwijderen.

Ik werk nu op Proximus mail en de verbinding blijft en de printer werkt zonder er iets aan te wijzigen.

Ik denk dat ik toch maar beter WLM verwijder .

 

Goede zaak ?

 


Als je dan toch zou willen WLM behouden kun je hier volgen hoe je een account aanmaakt 

Je zou als test eens je account opnieuw kunnen aanmaken.

Hoe Windows Live Mail configureren?

  1. Klik in de menubalk op Accounts en vervolgens op E-mail.
  2. Klik op E-mailaccount en vervolgens op Volgende.
  3. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.
    1. E-mail address: vul uw e-mailadres in.
    2. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.
    3. Schermnaam voor verzonden berichten: vul uw naam in. Uw contactpersonen krijgen deze naam te zien als ze mails van u ontvangen.
    4. Serverinstellingen handmatig configureren: vink dit vakje aan.
  4. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.

    Informatie over de server voor inkomende e-mail

    1. Servertype: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
    2. Serveradres: vul imap.proximus.be in.
    3. Poort: 993
    4. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
    5. Gebruikersnaam voor aanmelden: vul uw e-mailadres in.

    Informatie over de server voor uitgaande e-mail

    1. Serveradres: vul relay.proximus.be in.
    2. Poort: 587
    3. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
    4. Vereist verificatie: vink dit vakje aan.
  5. Klik op Voltooien en vervolgens op Sluiten.

Maar als ik u was zou ik overstappen naar een ander Gratis Mail programma 

nog als bijkomende info:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/18614/windows-essentials

 

Als je wilt overstappen naar Mozilla thunderbird  kijk dan ook eens hier:

https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird

 


Martin,

Ik kan het altijd eens proberen maar ik volg toch , in dit geval, liever de info en help die mij geboden word in de goede zin.

De verbinding verbreekt toch maar in WLM en niet met Proximus Mail.

IK laat iets weten.

 


Reageer