Vraag

Windows Life Mail (server )



Toon eerste bericht

55 reacties

ik heb de indruk dat @jpdr liever bij pop blijft, want die link had ik al meegeven maar ik zie dat hij het bij pop instellingen houdt.

Reputatie 3
Badge +1

Mij maakt het in feite niet veel uit   of het POP of IMAP is, als het systeem maar werkt.

Ik ben geen kei met de pc en zeker niet met de problemen die ik nu voorhad.

Ik leg mij bij de zaak neer en volg uw goede raad op.

Zijn er zaken waarop ik speciaal moet letten bij het installeren van Thunderbird of hou ik mij het beste bij Proximus Mail ?

Uw advies ?

Grtn

Jean Paul

Ik denk dat de meeste raadgevingen reeds gegeven werden en als je wilt overstappen naar Mozilla thunderbird  kijk dan ook eens hier:

https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird

 

Reputatie 3
Badge +1

Zoals ik hiervoor reeds zei ben ik geen kei in die zaken.

Kan ik ook  dat programma  installeren  en dan manueel al mijn mailadressen manueel inleiden ?

 

 

In principe staan je mails van vroeger nog op je pc aangezien je in pop werkte WLM en je kunt Thunderbird instaleren zonder dat je eerst WLM verwijderd 

dus hier kun je thunderbird downloaden om dan te installeren

https://www.thunderbird.net/nl/

(wat bijkomende info: https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-installeren-windows )

Reputatie 3
Badge +1

Is  hier het adres @skynet of proximus 

wachtwoord : een vrij te kiezen of dit van de gegeven internetverbinding of van configuratie e-meiladres.

 

je moet er je e-mail adres invoeren je zult dus abcd@skynet.be  en het wachtwoord dat je er voor gekozen hebt in der tijd.

moest je het wachtwoord van je mailbox niet meer kennen kun je een nieuw instellen 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

Reputatie 3
Badge +1

Wel Martin, daar vrees ik voor want dat is nu waarschijnlijk het probleem van in WLM  : zie bijlage.

Dit WW ken ik niet meer.

 

dan stel gewoon een nieuw wachtwoord in van je mailbox 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

De wijziging geldt dan ook automatisch voor alle e-mailadressen abcd@skynet.be die gelinkt zijn aan deze mailbox fb123456@skynet.be. 
Vanaf nu moet u dit wachtwoord zowel gebruiken om e-mail in te stellen op uw gsm, tablet of computer.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben niet 100% mee, maar vermoed dat u uw e-mail wachtwoord niet meer kent

Indien zo, kunt u dit zelf aanpassen (= opnieuw instellen) via www.myproximus.be op voorwaarde dat u  een account gemaakt hebt en uw paswoord ervan ook nog kent (mijn producten - proximus mail)

U kunt bv. foto’s toevoegen op basis van het vakje met “de 2 bergen”  (media) links naast hierboven 

Vergeet evenwel niet dat u op een publiek forum zit en aldaar best geen persoonlijke gegevens prijsgeeft

Er hoeft zeker niemand langs te komen om uw paswoord te “resetten” 

 

P.S. Uw internettoegangsinfo is ook terug te vinden in MyProximus (fa….@skynet) en uw paswoord kunt u ook aldaar opnieuw instellen

@jpdr als het niet moest lukken dan proximus je wachtwoord ook resetten.

Reputatie 3
Badge +1

Hieronder een zin van u.

P.S. Uw internettoegangsinfo is ook terug te vinden in MyProximus (fa….@skynet) en uw paswoord kunt u ook aldaar opnieuw instellen

**********************************************************************************************

Het is moeilijk uit te leggen langs deze weg maar zal het zo goed mogelijk proberen.

  • Momenteel  werk ik via Vodafone Mobiele Wifi  en op proximus Mail.
  • Van zodra ik deze afsluit en naar mijn huismodem b.box3 ga verbreekt de verbinding en moet ik de pc opnieuw opstarten en weer op mobiel gaan zoals nu.
  • Door een  onoplettende omstandigheid heeft ons  kleinkind , achter onze rug op de pc zitten tokkelen en weet ik niet wat er gebeurd is.
  • Tot op enkele dagen was mijn mail programma Windows Life Mail. Ik heb daar een   account en ook mijn echtgenote.
  • Wanneer ik in WLM een nieuw bericht maak en stuur het door dan krijg ik een venster krijg ik een venster dat ik mij moet aanmelden in Skynet. Zie de bijlage.
  • Dat bericht komt terecht in de MAP uitgaand van mijn echtgenote en langs daar kan ik het versturen en krijg ik ook berichten  op haar account .precies of zijn account heeft ingenomen. IK werk via @Skynet en zij via @proximus.
  • In dat melding venster vraagt men gebruiksnaam en paswoord en juist daar weet ik het PW niet.   Ik heb al verschillende code, van in het begin van mijn aanvraag uitgeprobeerd maar telkens staat in de taakbalk “fout”.
  • Nu kan ik haar account niet verwijderen of ik kan niet meer via WLM werken.  Tenzij ik volledig overschakel en met Proximus Mail ga werken, wil ik doen,  maar ik kan niet zonder de Vodafone Mobiel Wifi.  Ik moet op Internet geraken en dat is het probleem.
  • Nu kan ik ook niets afdrukken omdat de printer ingesteld stond op de b.box3  en hij vraagt de WPA code in te voeren maar ????  waar vind ik dat ?
  • Sorry, ik hoop het nu iets beter te hebben omschreven zodat u kunt helpen.
  • Groeten,
  • Jean Paul

 

  •  

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

rtl120.bpl heeft niets met Proximus/Skynet te maken

https://www.pc-helpforum.be/topic/29840-melding-rtl120bpl-ontbreekt/

http://www.down-dll.com/index.php?file-download=rtl120.bpl&arch=32bit&version=12.0.3210.17555&dsc=CodeGear-Component-Package

Blijkbaar hebt u één of andere applicatie die ervan gebruik maakt

&

@SKYNET is uiteraard onvolledig

uw login fa123456@SKYNET vindt u terug in www.myproximus.be - products - internet of in een destijds aan u door Skynet/Belgacom overgemaakte brief

uw paswoord indien niet meer gekend kunt u ook via www.myproximus - products - internet instellen = een nieuw paswoord kiezen en activeren

indien u geen toegang hebt tot MyProximus (geen account geactiveerd) kunnen enkel Proximus medewerkers op dit publieke forum u verder helpen (waarschijnlijk pas vanaf morgen)

 

&

Ik vermoed dat u met WPA-code het WiFi wachtwoord bedoelt dat normaal terug te vinden is op uw Bbox3

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb het paswoord gewijzigd en wel volgens  de mij toegestuurde brief  in 2004 :

  1.  voor het tot stand brengen van de internetverbinding:   
  2.                                          Username / gebruikersnaam :  12345678@SKYNET
  3.                                           Paswoord / wachtwoord        : xxxxxxxx    (hetzelfde als destijds)

Maar nu vraagt men  dit ook te wijzigen op de modem  ??????    

Wat nu ?

 

 

Inloggen op je bbox3  http://192.168.1.1 

waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat

klik dan op :

scroll dan naar beneden tot:

klik dan op het pijltje naar beneden:

vul dan dit wachtwoord hier in: het vak naast Password

En klik rechtsonder op OK

Reputatie 7
Badge +4

Indien u sinds jaar en dag dat paswoord niet gewijzigd hebt, is het nog steeds gelijk aan het wachtwoord vermeld in de destijds door u ontvangen “Belgacom/Skynet”-brief t.t.z. hetzelfde voor internet & e-mail

U kunt dit gemakkelijk zelf nagaan via  https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html, ander zult u het moeten oplossen zoals aangestipt door @Martin of dienen Proximus-medewerkers u ter hulp te snellen 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik had het hier wel over dat paswoord in het beeld van de server uit WLM.

IK zit hier nu op de mailaccount van mijn echtgenote , WLM, want de mijne kan ik niet programmeren omwille van dat paswoord.

Kijk,  ik kan ook volledig werken via Proximus MAIL  zonder problemen  en uitprinten lukt nu ook weer.

Ik ondervind nu ook dat in WLM mijn verbinding niet meer onderbreekt na enkele minuten.IN Proximus Mail had ik dat niet.

Ik denk dat het beter zou zijn deze hele situatie van WLM en Thunderbird te vergeten en mij te houden aan Proximus Mail.    Akkoord ?

Reputatie 7
Badge +4

En waarom zou het paswoord voor het e-mailadres xyz@skynet.be verschillend zijn  in de diverse applicaties…?

Het staat u uiteraard vrij enkel voor proximus webmail te kiezen… maar zelf heb ik al meermaals ondervonden dat de webservers van Proximus soms traag reageren en dat thunderbird dan een valabel (tijdelijk) alternatief is (in IMAP setting blijven de e-mails voorhanden op Proximus-servers)

 

 

 

 

Je zegt:  IK zit hier nu op de mailaccount van mijn echtgenote , WLM, want de mijne kan ik niet programmeren omwille van dat paswoord.

je hebt dus twee mail accounts als ik het goed begrijp, deze van je vrouw en deze van u. 
Heb je dan geen enkel probleem met WLM met dat mailaccount van je vrouw?

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb zopas nog eens getest als volgt :

Op  haar account een bericht gestuurd naar mij .

Dit bericht komt toe op mijn mailbox Proximus mail op mijn GSM. en niet op de account in WLM.

en als je kijkt via je browser > http://webmail.proximus.be  zie daar dat die toegekomen is in je mailbox.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb hem ontvangen in Proximus  mail maar niet in de map “IN”  van WLM   want ik had hem verstuurd vanuit de account daar van mijn echtgenote haar mailadres.Zij heeft daar een account (in WLM)   onder IMAP en een ander paswoord.

 

Ok, maar het komt er dus op neer dat je uw mailwachtwoord niet meer kent voor uw mailbox 

Als mijn veronderstelling klopt dan zou je eerst eens een nieuw wachtwoord moeten instellen zoals ik hier boven al aangegeven heb, dus als volgt:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

dan kun je als eerste volgende stap eens via je browser kijken of je kunt inloggen op je mailbox via deze link hier > http://webmail.proximus.be met dit nieuw wachtwoord, dan ben je al zeker dat dit al goed werkt en dan zou je ook zonder probleem zo je mailaccount kunnen aanmaken in WLM of in thunderbird proberen als je deze naast je WLM zou ook geïnstalleerd hebben op je PC,

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb het paswoord al gewijzigd van inloggen in MYPROXIMUS.

Dat is toch niet hetzelfde als het pw van de server in WLM.

Het gaat hier om het paswoord die gegeven is bij de installatie van het internet in 2004.

Ik kreeg 2 paswoorden : 

1 voor tot stand brengen van de internetverbinding   en

1 voor de configuratie van het e-mailadres

Het is in die vensters van account -eigenschappen in WLM dat het paswoord wordt gevraagd  en daar klopt het niet.

Ik heb die 2 wachtwoorden al geprobeerd maar worden niet aanvaard.

Ik heb de indruk dat we op twee verschillende zaken bezig zijn .

Momenteel lukt het aardig met Proximus mail en wil hier geen veranderingen meer in aanbrengen of het loopt in het honderd vermoed ik.

 

 

De link die ik je gegeven heb

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

was om je wachtwoord van je mailbox te veranderen, aangezien je het niet meer kent en dient dus niet om dit van MyProximus te veranderern en ook niet om dit van je internet te veranderen, die zijn andere zaken.

Nu gaat het er om om dit wachtwoord van je mail te kennen want anders kun je geen mailaccount aanmaken in WLM en ook niet in thunderbird bv

als je probeert in te loggen met die 2 wachtwoorden die je al geprobeerd hebt en niet worden aanvaard, dan kun je nog eens testen of die ook niet aanvaard worden als je inlogt met deze op http://webmail.proximus.be en als ze daar niet lukken dan ben je inderdaad al zeker dat je het juist wachtwoord niet kent om in te loggen op je mailbox, 

en  daarom zou je dan dit wachtwoord moeten zelf opnieuw instellen  via deze link die ik je al een paar keer gegeven heb, zodanig dat je ook weer een mailaccount kunt aanmaken op WLM en op bv thunderbird  als dit programma zou willen gebruiken.

Als je het nieuw  wachtwoord dan hebt,  kun je het voor alle zekerheid eerst testen op http://webmail.proximus.be en dan ben je al zeker dat het daar lukt en kun je het dan proberen om een account te maken op WLM

Reageer