Skip to main content

Na verschillende keren contact te hebben opgenomen met de Proximus-helpdesk, is er een probleem nog steeds niet opgelost…

we hebben tamelijk goede(ook niet heel goed) WiFi in huis.

 Zelfs de smartTV, de PS4, 3 iPads en 2 iPhones draaiden er goed op.

Tot ergens halverwege april. De modem moest opnieuw opgestart worden. En alles was weer in orde.

niet dus.

Sinds toen zijn de problemen gekomen:

Bij het uploaden van een nieuw item op iPhone of IPad, moet er heel dikwijls ingegrepen worden:

het WiFi signaal is maximaal, maar uploaden gaat niet meer.  Dan heb ik twee mogelijkheden:

Wachten...uiteindelijk begint het uploaden terug.

OF

Het WiFi-icoontje op IPhone uit- en terug aanzetten. Dan gaat het weer,voor een poosje.

 

Ligt het aan de “smart” WiFi ,die intern het signaal verdeelt ?

OF

Ligt het aan Apple met fouten in een update?

 

Iemand die dezelfde problemen heeft?

 

je zou al om te beginnen de bbox kunnen resetten > klik hier

helpt dit niet dan bij wijze van test kun je eens smart wifi uit zetten (= One SSID)

One SSID deactiveren:
dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld.
(NB: identiek op de zelfde manier kun je smart wifi = “one ssid” terug activeren)
en kan je nu controleren of het verbeterd is en dus te wijten was aan smart wifi.


Bedankt!


Bedankt!

Heeft dit gewerkt?

 

Ik heb in het verleden al eens een harde reset gedaan en het probleem kwam telkens terug (exact hetzelfde als jij beschreef).

 

Enkel bij Apple producten. Bij andere netwerken werken die perfect bij Proximus = problemen.


TUI: Het kan ook zijn dat via iemand van Proximus zelf (prox forummedewerkers) de conductor moet uitgezet worden vooraleer dit werkt als het niet opgelost is door zelf “one ssid” uit te zetten.


Is daar nog steeds geen update voor geweest voor die slimme wifi ??

Hier stond de conductor op de vorige modem ook uit, maar heb Nu sinds een paar weken een andere Bbox modem … OneSSID is momenteel actief , maar enkel de ene dochter werkt met een Apple toestel en heb ze nog niet horen klagen….


hier toch problemen bv. met Ninetendo switch →  rocket league → banned  → reden door het spel te verlaten , maar in realiteit wordt het spel niet verlaten is gewoon door af en toe wegvallen wifi verbinding.


Reageer