Beantwoord

Wifi valt constant weg met bbox3V + wifi booster boven doet het niet meer

  • 1 November 2021
  • 12 reacties
  • 675 Bekeken

Sinds begin deze week valt ons internet geregeld weg… en met geregeld bedoel ik 7-8 keer op een uur als het niet meer is.
Ik game online, kindjes kijken vaak youtube filmpjes op de tablet en mijn partner streamt via Netflix/Disney+ maar hebben daarvoor nooit echt grote problemen gehad tot deze week.
Ook boven waar onze wifi booster staat hebben we geen ontvangst meer. 
Wifi booster en bbox al aantal keren weer heropgestart en alle lampjes branden zoals het hoort maar het internet blijft weg vallen en de wifi booster heeft geen ontvangst.
Waar zou het probleem nog kunnen liggen?

icon

Beste antwoord door Martin 1 November 2021, 12:28

Bekijk origineel

12 reacties

dan zou je de bbox eens kunnen resetten en daarna ook de wifi booster resetten indien je dan nog geen ontvangst hebt op de booster.

  • bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
  • booster resetten/synchroniseren → Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen,  ☎️📞 0800 22 800 (gratis) voor hulp via helpdesk kan wel.

Duizendmaal dank!!!
Het resetten heeft gewerkt :-) Het laatste uur nog geen enkele keer weg gevallen.

Blij te horen dat ik je heb kunnen verder helpen.

Internet valt hier ook paar keer per dag weg. WiFi boosters ook geen ontvangst.

modem resetten helpt niet. 

Reputatie 6
Badge +2

Dan kunt u best eens bellen naar de helpdesk van Proximus 080022800. Het is gratis, er moeten wat keuzes gemaakt worden en komt er een operator.

Internet valt hier ook paar keer per dag weg. WiFi boosters ook geen ontvangst.

modem resetten helpt niet. 

valt je verbinding met een utp kabel verbonden rechtstreeks aan de bbox ook weg.

Blijft op dit moment van uitvallen van Internet je DSL controlelampje op de bbox continu oplichten

NB: morgen komen de Proximus medewerkers (moderator) terug langs op het forum.

Verbinding met kabel naar tv is ok.

 

En ook de internet verbinding via een utp kabel bvb naar laptop/PC

valt de verbinding ook uit op een toestel dat verbonden is via wifi met de bbox  zowel op wifi-2.4 als op wifi-5.0  (als je niet te ver van de bbox staat) 

Het is me niet duidelijk als je zegt de “internetverbinding valt weg”, of dit is als je op wifi werkt, via de bbox rechtstreeks of via wifi van de booster.

 

Kan geen kabel leggen naar pc, afstand te groot. Op de WiFi boosters brandt allleen power lampje. Na reset van bbox lukt het san weer een tijdje.

je hebt de bbox al gereset maar heb je ook de booster gereset en opnieuw gesynchoniseerd met de bbox zoals beschreven hieronder:

Als b box gereset is, werkt alles weer normaal voor tijdje. Ik bel morgen nr Proximus. 

Reputatie 7
Badge +3

@deleersnyder 

Heb je al met de technische dienst van Proximus contact kunnen opnemen? 

 

Geert

Reageer