Vraag

Wifi/tv problemen

  • 25 January 2020
  • 42 reacties
  • 1114 Bekeken

  • Rising star
  • 18 reacties

Wij hebben nu al 2 weken serieuze tv en internet problemen. Dit is gebeurd vlak nadat we een veelbelovende mail kregen "activeer de nieuwe slimme wifi van proximus". Kan toeval zijn maar sindsdien hebben we zoveel last van de decoder waarbij opnames constant blokkeren/uitvallen, wifi die erg traag is geworden. Is er misschien een manier om deze activitatie ongedaan te maken? Hiervoor werkte alles jaren erg goed.

Online gamen op de ps4 (zowel via wifi als via powerline adapter) is haast onmogelijk en zorgt voor grote frustratie.

Een week geleden hebben we een nieuwe decoder opgestuurd gekregen, niets geholpen. Vanalles geprobeerd qua reset, kabels uitgetrokken zowel bbox als decoder.

Van proximus te horen gekregen dat er pas volgende week vrijdag een happy house technieker kan komen, hoop via deze weg toch nog op een oplossing te komen want dit is echt enorm frustrerend. 

Fotos toegevoegd gemaakt vanuit de ps4 waarvan 1x verbonden met Wifi en de andere keer met kabel, beide niet te doen dus.. Gewoonlijk lag dit gemiddeld rond 50/60mbps

 

 

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

 

 


42 reacties

nu als ik hoor dat slimme wifi geactiveerd werd en je daarna problemen hebt zou ik deze eerst uitzetten als volgt :

Als je vermoed dat dit de oorzaak zou zijn van je probleem,
dan kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID"  deactiveren:
klik op de One SSID  banner en dan op "OK".
(terug aanzetten op de zelfde manier) 

moest je dan nog problemen hebben dan kun je alle toestellen eens heropstarten 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Indien je dan toch nog last ondervindt kun je de bbox eens resetten > klik hier

NB:tijdens het weekend komt er niemand langs op het forum die van proximus zelf is.

je kunt wel de helpdesk gratis bellen in het weekend op het gratis nummer 0800 22 800 indien je probleem niet moest opgelost geraken en anders wachten tot maandag voor verder hulp hier door iemand van proximus zelf.

 

 

nu als ik hoor dat slimme wifi geactiveerd werd en je daarna problemen hebt zou ik deze eerst uitzetten als volgt :

Als je vermoed dat dit de oorzaak zou zijn van je probleem,
dan kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID"  deactiveren:
klik op de One SSID  banner en dan op "OK".
(terug aanzetten op de zelfde manier) 

moest je dan nog problemen hebben dan kun je alle toestellen eens heropstarten 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Indien je dan toch nog last ondervindt kun je de bbox eens resetten > klik hier

NB:tijdens het weekend komt er niemand langs op het forum die van proximus zelf is.

je kunt wel de helpdesk gratis bellen in het weekend op het gratis nummer 0800 22 800 indien je probleem niet moest opgelost geraken en anders wachten tot maandag voor verder hulp hier door iemand van proximus zelf.

 

 

Vriendelijk bedankt voor alle info en advies! Ik heb elke stap uitgevoerd, zowel de One SSID uitzetten als de bbox resetten, toestellen herstarten heeft allemaal niet geholpen jammer genoeg lijkt wel van kwaad naar erger te gaan. Zeer frustrerend allemaal.

Zal dan eens proberen te bellen, al verwacht ik dat ze gewoon hetzelfde "reset"verhaal zullen adviseren of zullen zeggen dat we moeten wachten op de technieker volgende week.

indien zij het ook niet kunnen oplossen heb je altijd de mogelijkheid om een gratis technieker aan te vragen om die bij u thuis alles te laten analyseren

die kun je hier aanvragen > http://proximus.be/happyhouse

NB: als je de bbox gereset hebt heb je ook terug gekeken of “one SSID” nog uit stond op je bbox3

  • dan kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
    (inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
    En daar "One SSID"  deactiveren indien die terug opstond na reset.

Had gisteren al een happy house technieker afspraak gekregen maar pas voor volgende week vrijdag, dat was de eerst beschikbare afspraak dat mogelijk was. Maar dat is echt te lang om in deze omstandigheden te blijven zitten.

Zodra ik de One SSID deactiveerde werd ik vanzelf terug uitgelogd, wanneer ik me terug inlogde stond het opnieuw op geactiveerd is dat normaal?

indien zij het ook niet kunnen oplossen heb je altijd de mogelijkheid om een gratis technieker aan te vragen om die bij u thuis alles te laten analyseren

die kun je hier aanvragen > http://proximus.be/happyhouse

NB: als je de bbox gereset hebt heb je ook terug gekeken of “one SSID” nog uit stond op je bbox3

  • dan kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
    (inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
    En daar "One SSID"  deactiveren indien die terug opstond na reset.

 

Zodra ik de One SSID deactiveerde werd ik vanzelf terug uitgelogd, wanneer ik me terug inlogde stond het opnieuw op geactiveerd is dat normaal?

 

nee dat is niet normaal eens je one ssid uitzet door op de One SSID  banner te klikken en dan op "OK" klikken,. dan zou zou dit zo moeten blijven staan.

Zodra ik de One SSID deactiveerde werd ik vanzelf terug uitgelogd, wanneer ik me terug inlogde stond het opnieuw op geactiveerd is dat normaal?

 

nee dat is niet normaal eens je one ssid uitzet door op de One SSID  banner te klikken en dan op "OK" klikken,. dan zou zou dit zo moeten blijven staan.

Nog eens geprobeerd via pc deze keer bleef het wel op gedeactiveerd staan maar heeft t probleem toch niet verholpen helaas.

Toch bedankt voor de moeite

 

Best dat je eens naar de helpdesk belt om te zien of ze je nog beter kunnen verder helpen.

Die schermafdruk hierboven is dit van een V6 decoder?

Reputatie 6
Badge +3

Wat ik je ook aanraad is om portforwarding te configureren voor jouw PS4 in de configuratie interface van de B-Box 3: https://portforward.com/playstation-4/ (klik op access control,port mapping wanneer je ingelogd bent op 192.168.1.1)  @Martin Dat was een schermafdruk van zijn PlayStation game console.  Om die port mapping te doen moet je ook een vast IP adres instellen op jouw PlayStation 4. Je gebruikt best een IP adres vanaf 192.168.1.128 tot 192.168.1.254. Dat IP adres voer je in bij internal host.

Oké, ja dat had ik niet direct door, ‘k geen gamer :slight_smile:

Wat ik je ook aanraad is om portforwarding te configureren voor jouw PS4 in de configuratie interface van de B-Box 3: https://portforward.com/playstation-4/ (klik op access control,port mapping wanneer je ingelogd bent op 192.168.1.1)  @Martin Dat was een schermafdruk van zijn PlayStation game console.  Om die port mapping te doen moet je ook een vast IP adres instellen op jouw PlayStation 4. Je gebruikt best een IP adres vanaf 192.168.1.128 tot 192.168.1.254. Dat IP adres voer je in bij internal host.

Danku voor de info! Hierover had ik al eerder gelezen maar heeft helaas niet geholpen, toch bedankt

Reputatie 6
Badge +3

Is jouw B-Box 3 al eens vervangen geweest ? Want ik begin meer dit te verdenken. Want als je ook deze heel trage snelheden ook bedraad haalt dat is abnormaal. Of heb je je vergist met de benaming want in jouw openingspost spreek je van decoder is vervangen.

vroeger werden er hier ook technicolors vervangen door sagems wegen problemen met playstation maar later kon proximus op de technicolors software pushen om dit ook te verhelpen.

Is jouw B-Box 3 al eens vervangen geweest ? Want ik begin meer dit te verdenken. Want als je ook deze heel trage snelheden ook bedraad haalt dat is abnormaal. Of heb je je vergist met de benaming want in jouw openingspost spreek je van decoder is vervangen.

Bbox 3 is 2x vervangen geweest, 1x werd ons een nieuwe opgestuurd die we zelf vervangen hebben en een 2de keer heeft de technieker vorige week vrijdag het vervangen. Onze tv decoder is ook 2x vervangen geweest ivm opname bekijken problemen.

Gisteren is de 2de technieker langsgeweest maar probleem helaas niet opgelost, sterker nog we zijn al onze tv opnames (100+) kwijt. 

Als iemand weet hoe/of we de opnames terug kunnen halen dan hoor ik dat graag, aangezien dat nu toch even het belangrijkst is voor ons.

FYI: We hebben de V5 decoder met cloudopslag dus geen harde schijf.

 

Alvast bedankt!

Heeft er dan nog niemand van Proximus zelf gekeken of ze die opnames van hun servers niet kunnen terughalen?

Heeft er dan nog niemand van Proximus zelf gekeken of ze die opnames van hun servers niet kunnen terughalen?

Nee ik heb het gisteren en vandaag gevraagd via sociale media omdat ik nog geen tijd heb gehad om te bellen maar nog geen antwoord gekregen.

Heb trouwens gezien dat ik perongeluk een eerdere reactie van u als antwoord had aangeduid, kan ik dit ongedaan maken? Aangezien het nu lijkt alsof de topic opgelost is.

Merci trouwens voor alle info/hulp!

Nee, dat moet een moderator van Proximus zelf doen , dus als ze hier meelezen kunnen ze dit voor u ongedaan maken. Of anders start je eventueel een nieuw topic op met een samenvatting, enfin aan u de keuze uiteraard.

Reputatie 7
Badge +4

@Yam2  Ik kijk even na met een collega of we je opnames kunnen teruplaatsen
we houden je op de hoogte

 

mvg

@Yam2  Ik kijk even na met een collega of we je opnames kunnen teruplaatsen
we houden je op de hoogte

 

mvg

Oké dan wachten wij af, bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@Yam2 Ons engineering team kan jammer genoeg  niet je opnames recupereren
als je echter nog een aantal van de opnames weet die je kwijt bent kunnen we deze wel manueel toevoegen

@Yam2 Ons engineering team kan jammer genoeg  niet je opnames recupereren
als je echter nog een aantal van de opnames weet die je kwijt bent kunnen we deze wel manueel toevoegen

Jammer om te horen. Uiteraard weet ik ze niet meer allemaal, zal er enkele recente doorgeven.

Series: Down the Road seizoen 3 aflevering 1, Kamp waes, Sergio & axel: van de kaart, Nicholas, the passage seizoen 1 aflevering 10

Films: Black Panther, Wonderwoman

Mocht ik nadien nog op anderen komen, kan ik u dan een bericht sturen?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Yam2 

de films heb ik hersteld,

bij de series wordt er in ons programma geen seizoen weegegeven, weet je nog wanneer je de afleveringen uitgezonden werden?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@Yam2 

de films heb ik hersteld,

bij de series wordt er in ons programma geen seizoen weegegeven, weet je nog wanneer je de afleveringen uitgezonden werden?

 

Geert

@Yam2

de films heb ik hersteld,

bij de series wordt er in ons programma geen seizoen weegegeven, weet je nog wanneer je de afleveringen uitgezonden werden?

 

Geert

Dankuwel. 

Down the road aflevering 1 werd vorige week maandag uitgezonden. Kamp Waes afleveringen vanaf 19 januari 2020, van aflevering 6 tem de laatste op 2 februari. Sergio & Axel van de kaart werd in november 2019 uitgezonden woensdagen op vtm. Nicholas ook op vtm in januari 2020. The passage was op Q2 maar weet de datum niet meer

 

Reputatie 7
Badge +3

@Yam2 

Deze serie-opnames zouden nu ook hersteld moeten zijn.

 

Geert

@Yam2

Deze serie-opnames zouden nu ook hersteld moeten zijn.

 

Geert

Bedankt ze staan er inderdaad op, alleen Down the Road is het het oude seizoen dat er op staat. Het nieuwe seizoen speelt op Één op maandag, seizoen 3 aflevering 1. 

Reageer