Vraag

WiFi problemen

  • 27 February 2023
  • 7 reacties
  • 1996 Bekeken

Reputatie 1

ik heb onlangs een videophone  BTICINO Classe 100 X16E met WiFi toepassing laten installeren. De bedoeling van de videophone is om te zien wie er aan de deur staat. De app die je moest installeren heet  Door Entry.

Binnenshuis werkt de WiFi wel, maar buitenshuis werkt de WiFi niet.

Ik krijg altijd een bericht “u bent niet aangesloten op internet” OF “u bent niet geregistreerd in de cloud”.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me niet via de WiFi verbinding mijn deur van buiten uit te bereiken. Ik stel de vraag hier maar eens, misschien dat er nog Proximus gebruikers zijn die eenzelfde toestel hebben en eveneens problemen hebben of hebben gehad met deze app Door Entry.


This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Ik ga ervan uit dat u bedoelt dat buitenshuis geen verbinding tot stand kan worden gebracht via smartphone 4G (dataconnectie)

Ik vermoed niet dat er via de Bbox/internetbox poorten zouden moeten worden geopend opdat de app correct buitenshuis zou werken cfr. p.11

Classe100_connected_BE-NL_def_lr.pdf (bticino.be)

 

Eventueel contact opnemen met de leverancier/fabricant

Door Entry CLASSE100X in de App Store (apple.com)

 

 

Reputatie 1

Beste M_016

 

Dan kan u zorgen dat op het thuisnetwerk ondertaande poorten open staan:

  • 5061 SIP (used by C300X)
  • 5228 SIP (used by mobile App)
  • 0 to 65000 UDP (negotiated runtime for media streaming)
  • 80/ 443 HTTP/HTTPS
  • 8883 MQTTS

 

meer hulp geven ze niet bij Legrand. Ik heb de poorten aangepast maar ik ben een leek en denk dat ik de poorten niet juist heb aangepast want de Door Entry werkt nog steeds niet buitenshuis, enkel binnen via het WiFi netwerk. Hieronder ziet u hoe ik de aanpassing heb gedaan (10 verschillende poorten)


Kan u helpen a.u.b.?

@hugguh zowel M_016 als ik ook, kunnen geen poorten open zetten aangezien we geen Proximus medewerkers zijn, en enkel je kunnen proberen om je verder te helpen door tips te geven.

hier vind je meer info over het openen van poorten welke kunnen geopend en niet geopend worden:

Internetpoorten openen op je modem | Proximus

poorten openzetten via → MyProximus

default staan poorten 80 , 443 en 23 niet open om dit te openen klik op “lage beveiliging”

 

Reputatie 7
Badge +4

Zit het betrokken toestel op uw LAN onder IP adres 192.168.1.2 of een ander 192.168.1.x adres? (zie via uw Bbox GUI)

 

 

Voer onder Interne host het IP-adres in van het toestel waarvoor poortdoorschakeling is vereist.

Ik stel voor dat u zich in 1e instantie beperkt tot de door Martin vermelde aanpassing (hoge naar lage beveiliging via MyProximus) en voorlopig geen port forward instelt

 

 

Reputatie 1

beste M_016

inderdaad onder  IP adres 192.168.1.2. 

Ik heb het dankzij Martin kunnen oplossen. Het functioneert !

Bedankt voor de aandacht die je aan mijn probleem hebt willen schenken👍

Reputatie 1

beste Martin

Ik heb het dankzij jou kunnen oplossen. Het functioneert !

Bedankt voor de aandacht die je aan mijn probleem hebt willen schenken👍

Reputatie 5
Badge +2

@hugguh Het is fijn om te horen dat alles in orde is geraakt.