Sinds gisteren last van enorm trage wifi.
Reeds alle stappen ondernomen.
Resultaten snelheidstest;
0.11 Mbit/S download
1.45 mbit/s upload
Sinds gisteren last van enorm trage wifi.
Reeds alle stappen ondernomen.
Resultaten snelheidstest;
0.11 Mbit/S download
1.45 mbit/s upload
Werkt nog steeds niet.
Net de website voor bekeken.
Onder internet staat plots: afgesloten, terwijl het voor de reset nog aangesloten was.
Geen idee wat ik hier moet invullen
hoe maak je nu verbinding met je bbox over wifi ?
welke controle lampje lichten op op je bbox
zoals ik kan zien heb je terug een internet verbinding en ook wifi dus dat is al ok
je bent niet verbonden met een toestel via lan kabel aan je bbox3 zie ik
in je toestel waarmee je verbinding wilt maken zie je daar zowel het wifi netwerk met naam staan
via de welke je een wifi verbinding kunt maken met je bbox
De modem is net hetzelfde als toen de problemen er reeds waren.
De 5.0 is nu zelfs niet meer te vinden in mijn wifi lijst, de 2.4 is nog steeds enorm traag..
Geen enkel pagina wil laden. Ik moet alles via 4g doen.
dan staat op je bbox “one ssid” actief zet die eens uit (deactiveren)
sta best met je toestel dicht bij de bbox om dit uit te voeren
One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
PS: moest het via wifi niet lukken dan zou je best je laptop verbinden aan je bbox via een netwerkkabel.
Dan zou je zo ook eens een speedtest kunnen kunnen uitvoeren www.speedtest.net
Zou het niet opportuun zijn een laptop in utp-kabel aan te sluiten om de bekomen internetsnelheid te controleren?
Indien de auteur zich dicht bij de Bbox bevindt lijkt mij OneSSID in principe toch niet direct een probleem te kunnen vormen (tenzij de betrokken smartphone enkel 2.4 ondersteunt en OneSSID recent geactiveerd werd op één of andere manier)
Het is uiteraard zeker niet uitgesloten dat bv. de BBox Wifi-problemen heeft en dient te worden vervangen.
De oneSSID uitgeschakeld.
Werkt inderdaad nu wel beter. Niet zeker of dit de echte oorzaak was aangezien ik dit ook reeds gedaan had voor mijn post op dit forum.
In ieder gebal bedankt voor de hulp!
weet je nog hoeveel dit vroeger was als je geen problemen had
als je overschakelt op wifi 5.0 dan ook eens de speedtest doen als je dicht bij de bbox staat
je kan desnoods ook altijd eens bellen naar de helpdesk 0800 22 800 (ook tijdens het weekend) zodat je kunnen zien of er fouten op je lijn gedetecteerd worden
maar als je echt wilt zeker zijn of het probleem zich bij wifi bevindt van de bbox dan zou je ook de speedtest eens moeten doen via laptop verbonden met een utp netwerkkabel aan de bbox want als het daar ook al zo traag is zal het natuurlijk op wifi ook traag zijn.
Wel heel vreemd dat zowel de gebruikersnaam als wachtwoord leegwaren bij de internet verbinding en ook de melding van afgesloten, tenzij natuurlijk de synchronisatie met het internet nog bezig was. Wat ook cruciaal is of het probleem zich voordoet op 1 toestel of op meerdere toestellen.
van die gebruikersnaam en wachtwoord die leegwaren dat is niet zo uitzonderlijk na een reset af en toe valt dit bij mijn modem na reset ook voor, wel niet altijd.
Daarvoor zou er meer feedback moeten komen maar dat horen we dan wel.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.