Vraagje . Ik wil mijn robotstofzuiger linken met zijn app . Maar die app werkt op 2.4ghz en blijkbaar is mijn wifi 5ghz . Heb zitten rondkijken hoe ik het kan veranderen . Heb wel iets gevonden maar ik zit vast op een stuk, iets met slimme wifi . Dat vind ik nie op de proximus app
Smart wifi werkt nochtans met beide frequenties, dat kan het probleem niet zijn want schakelen gebeurt dan automatisch. Er wordt ook maar 1 SSID getoond.
En de app die staat toch op je smartphone of tablet? Ook dan mag de wifi band geen probleem zijn. Het is absoluut niet nodig dat smartphone en stofzuiger allebei op 2.4 GHz zitten om met elkaar te communiceren. Zolang ze maar op hetzelfde netwerk (SSID) zitten.
En dus moet je de robotstofzuiger (niet de app) nog verbinden met je netwerk en dat op 2.4 Mhz, de frequentie van de stofzuiger. Dat is je vraag denk ik? Heb je het al geprobeerd volgens de handleiding van je stofzuiger?
Dit in de veronderstelling dat je een internet box (bbox4) hebt. Als het nog een bbox3 is dan moet via http://192.168.1.1 naar de bbox interface gaan.
producten / internet / naar beneden scrollen tot aan geavanceerde instellingen en daarop klikken
one ssid (slimme WiFi) zou je daar moeten kunnen uitzetten.
ook daar eens checken dat je niet op wpa staat .
Vraagje . Ik wil mijn robotstofzuiger linken met zijn app . Maar die app werkt op 2.4ghz en blijkbaar is mijn wifi 5ghz . Heb zitten rondkijken hoe ik het kan veranderen . Heb wel iets gevonden maar ik zit vast op een stuk, iets met slimme wifi . Dat vind ik nie op de proximus app
Al eens geprobeerd om je smartphone is te herstarten?
Ik heb een tijd geleden ook gevloekt om mijn droogkast te verbinden op wifi via app. Dat wou ook niet lukken tot ik mijn smartphone herstart had. Toen was het direct in orde !
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.