Vraag

wifi extender niet te vinden bij wifi netwerken


Al een hele tijd hebben wij een wifi extender op de bovenverdieping. Plots werkte deze niet meer. Er brandde altijd een rood lampje en we hadden geen internet meer. Via de site van proximus kon ik vinden dat ik deze moest resetten en opnieuw verbinden met de plc adaptor die op de benedenverdieping naast de bbox zit. De volledige procedure gevolgd en inderdaad nu brandde het lampje wit. Ik veronderstel dat hiermee alles goed is gelopen en de extender goed verbonden was. Nu is het probleem dat ik deze wifi extender niet meer kan terug vinden tussen de wifi netwerken op mijn gsm. De wifi van de bbox staat er nog tussen maar de extender niet meer. Wat vroeger wel het geval was, die stond er in als wlan en dan nog wat cijfertjes. Ik kan dus ook niet meer verbinden met het wifi netwerk op de bovenverdieping. Hoe kan ik dit oplossen  


12 reacties

Als je heel dicht bij de wifi extender gaat staan met je gsm dan zou je een SSID (wifi naam van je extender ) moeten kunnen onderscheiden door het feit dat deze qua wifi ontvangst niveau boven de andere moet uitsteken. 

Dat werkt niet, ik heb er letterlijk naast gestaan en de naam kwam niet tevoorschijn. Zelf het wifinetwerk van de buren kwam er op maar dat van de wifi extender niet

dus je ziet er geen SSID tussen staan met een hoog wifi niveau (hoger dan deze van je buren).

heb je de installatie uitgevoerd zoals beschreven hier → Installatie van de PLC-adapter Wi-Fi Extender | Proximus

Het wifi netwerk van de benedenverdieping is ook zichtbaar. Dus de wifi die van de bbox komt kan ik ook selecteren maar die is boven niet zo goed qua sterkte dat was ook de reden waarom we een extender hebben aangeschaft om boven beter internet te hebben

heb je de installatie uitgevoerd zoals beschreven hier → Installatie van de PLC-adapter Wi-Fi Extender | Proximus

na reset en installatie terwijl je plc wifi extender beneden bij je andere plc stond, had je dan het Wif SSID gevonden

De installatie had ik al gedaan, maar kan het wel nog een opnieuw proberen

Sinds enkele dagen geleden de verbinding weg gevallen is met de extender hebben we nooit nog de wifi extender terug gevonden in de netwerken op mijn gsm. Het was doordat ik boven slecht internet had dat ik naar de wifi extender ging kijken en zag dat daar de lampjes rood waren. Dan gaan kijken bij mijn netwerken en toen was het netwerk al weg. Nadien de reset en installatie gedaan. Hiermee zijn de lampjes wit geworden maar de naam is nooit terug gekomen bij mijn netwerken

mss moet je van nul veertrekken voor zowel de de PLC adapter als voor de PLC extender door beide te resetten en te installeren.

met de  dlan cockpit kan je ook je plc’s uitlezen → dLAN Cockpit-software voor devolo Powerline-adapters | devolo

Kan het zijn dat de wifi extender nu gewoon onder het wifi netwerk van de bbox valt? Ik heb nu plots boven veel beter internet op het netwerk van de bbox. Dus ik selecteer de wifi die normaal enkel beneden werkt maar daarmee heb ik nu boven ook heel goed internet

Inderdaad, als smartwifi (= one SSID) op je bbox actief staat zal je een zelfde SSID naam hebben voor zowel de 2.4 als 5.0 wifiband

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx
    (i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx indien One SSID niet actief is).

Gewoon ter bijkomende informatie:

One SSID activeren/deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld (indien die eerst actief stond),
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Reageer