Vraag

wifi extender link quality rood ondanks UTP verbinding

  • 15 June 2022
  • 5 reacties
  • 264 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie

Hallo, wij zijn sinds kort verhuisd naar een nieuwbouw met fiber, omdat de muren heel dik zijn bereikt het signaal amper de bovenverdiepen dus hebben we in mijn kamer een wifi extender die verbonden is met een UTP poort in de muur, ondanks de verbinding met deze kabel is de link quality nog steeds rood, de UTP poort op de extender geeft geen licht dus ik vermoed dat die geen signaal krijgt van de UTP poort op de muur maar wel een licht signaal van de WiFi. Ik heb de modem beneden eens bekeken en de UTP poort van de modem is verbonden met een poort in de muur. De poort op de modem die verbonden is geeft een oranje licht dat flikkert.

 

Hoe zorg ik ervoor dat mijn extender wel een sterk signaal krijgt vanuit de UTP poort in de muur?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Praten we over een WiFi-extender of over een Access Point?

Wat is een accesspoint en wat is het verschil met een range-extender? (linksys.com)

Indien het effectief een Access Point configuratie betreft (of een toestel als dusdanig ingesteld) is er een probleem met of de aansluitingen/kabels op/naar de RJ45 contactdozen of met de utp-kabels/aansluitingen “in de muur”

Vermits de utp-poort van de Bbox orange flikkert vermoed ik dat het mogelijks een probleem “extender” betreft en dat u mogelijks met een PC/laptop direct aangesloten op de RJ45 aansluiting (datastopcontact) in de nabijheid van de “extender” wel signaal/internet hebt 

@JP_ staat je wifibooster op auto (ik ga in de veronderstelling uit dat je een wifi booster hebt), zet hem dan eens op Acess Point en herstart hem even door zijn netstekker  5 sec uit het stopcontact te halen.

Praten we over een WiFi-extender of over een Access Point?

Wat is een accesspoint en wat is het verschil met een range-extender? (linksys.com)

Indien het effectief een Access Point configuratie betreft (of een toestel als dusdanig ingesteld) is er een probleem met of de aansluitingen/kabels op/naar de RJ45 contactdozen of met de utp-kabels/aansluitingen “in de muur”

Vermits de utp-poort van de Bbox orange flikkert vermoed ik dat het mogelijks een probleem “extender” betreft en dat u mogelijks met een PC/laptop direct aangesloten op de RJ45 aansluiting (datastopcontact) in de nabijheid van de “extender” wel signaal/internet hebt 

Het gaat om een wifi extender, (de kleine zwarte doos met twee utp poorten en de lichtjes vanboven.) Beneden bij ons thuis is de proximus tv box ook met een ingebouwde UTP poort verbonden en werkt de verbinding wel. Misschien is het zoals u zegt een probleem met de ingebouwde UTP poort

Reputatie 7
Badge +5

@JP_Ik vermoed dat je spreekt over een wifi booster.

Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kunnen we eens een meting doen.

@JP_ heb je al geprobeerd de booster in de stand Acess point te zetten?

Reageer