Vraag

WIFI connectieprobleem met één laptop

  • 4 November 2021
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Goeiemorgen,

 

Ik heb recent een nieuwe laptop van mijn werkgever gekregen.  Die werkt op kantoor perfect maar in mijn thuiskantoor kan in niet op het internet.  Het toestel connecteert met mijn netwerk, maar geeft de boodschap ‘no internet’.  Mijn ‘oude’ laptop (identieke configuratie door mijn werkgever), geeft thuis geen problemen, net als mijn eigen desktop , tablet, gsm’s in huis.  Gaan allemaal netjes connecteren.  Alleen dat ene toestel geeft die boodschap. Ik kan er wel mee connecteren als ik het rechtstreeks aan de bbox hang.  Ik heb al contact gehad met proximus , er zijn geen problemen met mijn netwerk (en mijn andere toestellen werken inderdaad zonder probleem). Maar mijn werkgever zegt dan weer dat het niet aan het toestel ligt gezien dat op kantoor wel werkt (via wifi en via de kabel).  Ik heb een wifi booster en twee oudere plc adaptors (nog belgacom), maar al die zaken werken dus wel.  Ik connecteer via 2,4Ghz netwerk. 

Alvast dank voor de suggesties.


2 reacties

Ook belangrijk: toestel heeft de eerste dagen geen probleem gehad.  

mss eens je Wifi SSID van Proximus (wifi van je bbox) in de lijst met inkomende wifi signalen , daar eens kiezen voor “vergeten” en dan opnieuw je SSID van je wifi/bbox kiezen en inloggen met het wifiwachtwoord dat je ook terugvindt op een label van je bbox

Reageer