Vraag

Wifi Booster zwak signaal

  • 12 August 2020
  • 3 reacties
  • 333 Bekeken

Ik heb een Wifi Booster besteld om mijn TV draadloos te verbinden maar de Wifi Booster geeft rood lampje bij signaal. Heb 2 TVs en op beide plaatsen het geval.

Modem staat boven (1ste verdiep) en zelfs aan de TV boven (1 kamer verder) is het Wifi signaal te zwak.

Heb de test gedaan met “Proximus Home Optimizer” en blijkbaar al een te zwak signaal als ik 3 meter van de modem ben.

Is dit normaal?

TVs nu aangesloten met PLC adapters en werkt prima.


3 reacties

Een wifi booster moet inderdaad op een plaats staan waar hij nog voldoende signaal binnenkrijgt 

Heb je de installatie van de booster eerst gedaan terwijl hij in het zelfde lokaal opgesteld stond waarde bbox staat.

Maar als je wifi signaal al te laag is als je dicht bij de bbox staat is dit niet normaal uiteraard

Daarom zou je best mss al eens de bbox resetten en dan zien of je al voldoende wifi ontvangst hebt divht bij de bbox.

als dit in orde is dan de booster plaatsen niet ver van de bbox en heb resetten en installeren .

dan moeten alle lampje normaal branden op de booster.

bbox resetten  door verzonken reset knopje achteraan de bbox ingedrukt houden tot vooraan alle leds doven uitgenomen de power led en dan het knopje lossen en de bbox volledig laten opstarten

wifi booster resetten → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-wi-fi-booster-resetten.html

en synchroniseren dan met de bbox → 

betekenis controle lampje op booster → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-je-wi-fi-booster.html

Dit alles al geprobeerd. Dicht bij modem werkt het perfect (test geeft 45 mbs) maar van zodra in een andere kamer oranje lampje voor signaal.

Had dit aangevraagd omdat de eerste PCL adapters problemen gaven bij enkele zenders (blokjes) zoals BBC, Pickx, e.d. Maar 85% van de zenders waren OK.

Heb dan 3 andere PCLs geinstalleerd en dat werkt prima.:thumbsup:  

Ik ga de Wifi Booster gewoon terug inleveren want heeft weinig nut.

Alvast bedankt voor de reacties.

het wifi signaal wordt natuurlijk vlug verzwakt als het muren moet passeren en hangt natuurlijk ook af van de gebruikte bouwmateriaal van de muren en ook waar of je bbox vrij opgesteld staat .

Reageer