Ik heb sedert verleden week een wifi booster, omdat ik vnl. bij het streamen van film (Netflix, VTM GO, VRTNU...) problemen ondervond: traag, haperend, uitval… Na contact met de helpdesk, die mij een Wifi booster aanraadde (omdat die veel beter zou zijn dan de PLC adapter, die ik een tweetal jaar geleden aanschafte via Proximus) heb ik nu een booster (abo/maand = 2,49€). Ik zie echter weinig tot geen verbetering en nu lees ik in het laatste nummer van TestAankoop (juni 2020 pag.59 onderaan): “ je kan je thuisnetwerk verbeteren met bijvoorbeeld wifireapeters, powerline-adapters of mesh-systemen.
KIES NIET VOOR WIFI BOOSTERS, DIT ZIJN ONDANKS DE RECLAME INFERIEURE PRODUCTEN “. Ik voel me nu wel een beetje koud gepakt… OK, ik kan het abonnement stopzetten, maar dan ben ik terug bij af! De bedoeling was wel een stabieler wifi netwerk te hebben.
Wat nu? Ethernet is onmogelijk, gezien de plaats waar de Bbox3 staat en het aansluitingspunt van de telefoonlijn van Proximus.