Vraag

wifi booster

  • 14 December 2021
  • 12 reacties
  • 412 Bekeken

Hallo,

 

sinds kort een wifibooster geïnstalleerd. Alles gedaan zoals het moet. Enige dat niet lukt is de 2.4 wifi ermee te verbinden. Lampje brand niet. Alles al paar keer gereset zowel modem als de booster.

 Enige tips? Bedankt!


12 reacties

Dus je hebt de booster in de nabije omgeveving van de bbox geplaatst om te resetten en te synchroniseren met de bbox.

Ik weet niet of je eerst de bbox gereset hebt voor je daaraan begon.

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Dus enkel de stekker uittrekken is niet goed genoeg? Zal ik morgen eens moeten proberen.

je kan ook al eens met bv.  Wifi Analyzer-app of InSSIDer de voorhanden WiFi netwerken /SSID’s die de bbox en de booster uitzenden eens checken .
Wifi analyzer vind je ook in de windows Store bv voor op je windows laptop/pc en ook google play store...
inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot

Reputatie 7
Badge +4

Op welke wijze is de Booster verbonden met de BBox (Wifi of ethernetkabel?) en/of zijn er toestellen op de WiFi 2.4 band verbonden?

 

@ Proximus er is een probleem met onderstaande Nl/Fr website

Wi-Fi Booster | Proximus

veelgestelde vragen - werkt mij  booster correct - link check de controlelampjes 

deze laatste link komt hier terecht (Nl/Fr) ….

Welkom bij Proximus – Internet, gsm, telefoon, mobiel en tv | Proximus

bij de laatste link kom ik hier terecht (wat @Jonas_031 al uitgevoerd heeft als ik het goed begrijp):

Je Wi-Fi Booster resetten

Heb je een probleem met je Wi-Fi Booster? Probeer eerst de volgende oplossingen:

  1. Start je Wi-Fi Booster opnieuw op door op de Power-knop te drukken om het apparaat uit te schakelen en enkele seconden later opnieuw in te drukken. De Power-LED licht niet op? Controleer of het apparaat is aangesloten op een stopcontact.
  2. Controleer of de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster in de AUTO-stand staat, tenzij je deze via een Ethernetkabel op de modem hebt aangesloten (in dit geval moet de schakelaar op Access Point staan).
  3. De Wi-Fi Booster opnieuw synchroniseren .
  4. Kijk naar de lampjes van je Wi-Fi Booster.

Je probleem is niet opgelost? Wij raden je aan om de Wi-Fi Booster te resetten:

  1. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.
  2. Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
  3. Koppel je Wi-Fi Booster los.

Wi-Fi Booster reset

Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installeren .

Wifi Lampjes op booster:

Wi-Fi 2.4 WI-Fi 5Wi-Fi

Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:

  • permanent wanneer een toestel is verbonden met de wifi van de Wi-Fi Booster.
  • knippert wanneer een toestel de wifi van de Wi-Fi Booster gebruikt.

Afhankelijk van de toestellen (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.

Dit lampje blijft uit wanneer je in de buurt van de Wi-Fi Booster met je toestel bent? Je toestel bleef waarschijnlijk verbonden met de wi-fi van de b-box. Wij raden je aan dat je wi-fi op je toestel deactiveert en vervolgens weer activeert. Je toestel moet dan verbinding maken met de wifi van de Wi-Fi Booster en een van de 2.4 of 5 lampjes moet gaan branden.

De booster is verbonden via de wifi. Alle stappen gevolgd zoals op de handleiding.

Heb je al eens gekeken welke ssid’s (= wifi netwerknaam) je ontvangt van de booster

als het niet lukt na de bbox te resetten dan zou ik een “one ssid” (smart wifi) op de bbox uitzetten om te zien of je dan 2.4 hebt via de booster.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Misschien best op een reactie van een Proximus medewerker (moderator) wachten

Op basis van de info van @Martin 

Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:

  • permanent wanneer een toestel is verbonden met de wifi van de Wi-Fi Booster.
  • knippert wanneer een toestel de wifi van de Wi-Fi Booster gebruikt.

Afhankelijk van de toestellen (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.

begrijp ik dat indien er geen 2.4 verbinding is de LED 2.4 niet zal branden t.t.z. de verbinding Bbox-Booster is in WiFi 5.0 en verbinding Booster-PC bv. is ook in WiFi 5.0 of kabel (niet in WiFi 2.4)

 

@Martin en @Proximus de link ‘werkt mijnbooster correct - check controlelampjes” geeft bij mij op 2 laptops onder windows 10 met edge (laatste updates actief) de webpagina van Proximus Mobilus M…. ???

@Martin en @Proximus de link ‘werkt mijnbooster correct - check controlelampjes” geeft bij mij op 2 laptops onder windows 10 met edge (laatste updates actief) de webpagina van Proximus Mobilus M…. ???

cookies wissen?

begrijp ik dat indien er geen 2.4 verbinding is de LED 2.4 niet zal branden t.t.z. de verbinding Bbox-Booster is in WiFi 5.0 en verbinding Booster-PC bv. is ook in WiFi 5.0 of kabel (niet in WiFi 2.4)

Inderdaad zo begrijp ik het ook.

Maar zoals ik het begrijp kan @Jonas_031 geen verbinding maken met het wifi 2.4 SSID van de booster.

nu veronderstel ik (ik heb zelf geen booster) dat als je bbox ingesteld staat op “one ssid” de booster na synchronisatie ook één en de zelfde SSID naam uitzendt voor zowel wifi2.4 en wifi5.0.

Raar maar waar. Kijk ik eens naar die booster zie ik de 2.4 oplichten… alles opgelost dus 😅

Einde goed alles goed dan :relaxed:

Reageer