Hallo,
sinds kort een wifibooster geïnstalleerd. Alles gedaan zoals het moet. Enige dat niet lukt is de 2.4 wifi ermee te verbinden. Lampje brand niet. Alles al paar keer gereset zowel modem als de booster.
Enige tips? Bedankt!
Hallo,
sinds kort een wifibooster geïnstalleerd. Alles gedaan zoals het moet. Enige dat niet lukt is de 2.4 wifi ermee te verbinden. Lampje brand niet. Alles al paar keer gereset zowel modem als de booster.
Enige tips? Bedankt!
Dus je hebt de booster in de nabije omgeveving van de bbox geplaatst om te resetten en te synchroniseren met de bbox.
Ik weet niet of je eerst de bbox gereset hebt voor je daaraan begon.
bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
Dus enkel de stekker uittrekken is niet goed genoeg? Zal ik morgen eens moeten proberen.
je kan ook al eens met bv. Wifi Analyzer-app of InSSIDer de voorhanden WiFi netwerken /SSID’s die de bbox en de booster uitzenden eens checken .
Wifi analyzer vind je ook in de windows Store bv voor op je windows laptop/pc en ook google play store...
inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot
Op welke wijze is de Booster verbonden met de BBox (Wifi of ethernetkabel?) en/of zijn er toestellen op de WiFi 2.4 band verbonden?
@ Proximus er is een probleem met onderstaande Nl/Fr website
veelgestelde vragen - werkt mij booster correct - link check de controlelampjes
deze laatste link komt hier terecht (Nl/Fr) ….
Welkom bij Proximus – Internet, gsm, telefoon, mobiel en tv | Proximus
bij de laatste link kom ik hier terecht (wat
Heb je een probleem met je Wi-Fi Booster? Probeer eerst de volgende oplossingen:
Je probleem is niet opgelost? Wij raden je aan om de Wi-Fi Booster te resetten:
Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installeren .
Wifi Lampjes op booster:
Wi-Fi
Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:
Afhankelijk van de toestellen (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.
Dit lampje blijft uit wanneer je in de buurt van de Wi-Fi Booster met je toestel bent? Je toestel bleef waarschijnlijk verbonden met de wi-fi van de b-box. Wij raden je aan dat je wi-fi op je toestel deactiveert en vervolgens weer activeert. Je toestel moet dan verbinding maken met de wifi van de Wi-Fi Booster en een van de 2.4 of 5 lampjes moet gaan branden.
De booster is verbonden via de wifi. Alle stappen gevolgd zoals op de handleiding.
Heb je al eens gekeken welke ssid’s (= wifi netwerknaam) je ontvangt van de booster
als het niet lukt na de bbox te resetten dan zou ik een “one ssid” (smart wifi) op de bbox uitzetten om te zien of je dan 2.4 hebt via de booster.
One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
* Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.
Misschien best op een reactie van een Proximus medewerker (moderator) wachten
Op basis van de info van
Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:
Afhankelijk van de toestellen (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.
begrijp ik dat indien er geen 2.4 verbinding is de LED 2.4 niet zal branden t.t.z. de verbinding Bbox-Booster is in WiFi 5.0 en verbinding Booster-PC bv. is ook in WiFi 5.0 of kabel (niet in WiFi 2.4)
@Martin en @Proximus de link ‘werkt mijnbooster correct - check controlelampjes” geeft bij mij op 2 laptops onder windows 10 met edge (laatste updates actief) de webpagina van Proximus Mobilus M…. ???
cookies wissen?
begrijp ik dat indien er geen 2.4 verbinding is de LED 2.4 niet zal branden t.t.z. de verbinding Bbox-Booster is in WiFi 5.0 en verbinding Booster-PC bv. is ook in WiFi 5.0 of kabel (niet in WiFi 2.4)
Inderdaad zo begrijp ik het ook.
Maar zoals ik het begrijp kan
nu veronderstel ik (ik heb zelf geen booster) dat als je bbox ingesteld staat op “one ssid” de booster na synchronisatie ook één en de zelfde SSID naam uitzendt voor zowel wifi2.4 en wifi5.0.
Raar maar waar. Kijk ik eens naar die booster zie ik de 2.4 oplichten… alles opgelost dus
Einde goed alles goed dan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.